Na een half jaar niks verandert te hebben
begint het toch weer te kriebelen
Ik zat alweer te denken aan een PM11S1
maar na relativeren dacht ik van
en heb er toch geen geld voor
Soms vindt ik het hoog een beetje ingetogen (de 52SE waren feller) en zat te denken van wat kan ik daar nou mee
andere interlink
andere versterker opstelling veranderen wil ik niet en ben ik al genoeg mee bezig geweest zo klinkt het ook het beste , laatste tijd ook vaak met bankstel aan het schuiven geweest maar daar wordt het niet beter van , uhhmm
ja wat dan
Toen dacht ik van laat ik die VDH CS-122 speaker kabel nog eens tussen knopen ,dat was met de 52SE niet de beste combinatie
Aangezien ik al een half jaar niks verandert heb
kan je een goed objectief oordeel erover geven vindt ik heb ook periode,s gehad dat ik meer aan het veranderen als aan het luisteren was dan raak je ook de draad kwijt
nu ken ik men set echt goed na een half jaar , div cd,s gedraaid Roxy music Avalon,Cafe del mar vol 8 , Ilse de lange Here i am met daarop live opname,s die ik goed ken ongecomprimeerd en complex muziek stuk samen met kane
Viel me gelijk op dat er meer detail in het hoog zat en wat meer bite ,na verder luisteren Rocky music en de andere cd,s zoals genoemd merkte ik nog meer verschil zeker met instrumenten en stemmen bij de live opname nog beter hoorbaar zijn kwa klank volume verschil en waar ze staan bij druk stuk van de live opname was het helemaal opvallend hoe goed alles onafscheidelijk bleef staan bekkens klinken feller zoals het hoort , ook het laag is kwa klank strakker en voller
Het is echt een duidelijke verbetering in het hele geluidspectrum,opvallend veel verschil in Positieve zin
Soms vraag ik me ook af hoe kan dat nou alleen een ander kabeltje tussen versterker en speakers omdat ik nog sceptisch ben wat dat te gaat , maar het verschil is er echt en gaat erom wat je hoort heb paar maanden geleden ook nog de VDH The Bay C5 tussen de SA11 en PM15 gehad ( nu VDH The Waterfall ) en dat was gewoon direct geen goede match
De Focussen zijn blijkbaar nogal gevoelig daarvoor het verschil is veel groter als met de vorige 52SE
Terwijl ik eigenlijk alleen opzoek was naar iets meer felheid in het hoog is het gehele geluid aanzienlijk beter geworden