De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

hij stuurt het setje aan met een Accu  :schater:

het was weer een gezzelige en muzikale dag  pompom

lo

Citaat van: Stadium III op februari 26, 2011, 11:33:22
Zon brabo jah  :-D die thuis met zon Bose 321 setje speelt  :-D

Laat hem maar eens wat Marantz horen !

:-o :-o :-o :-o :-o

Bose........ wasda??

:-D :schater: :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Nou....... euhhhhhhh........ dan moet ik toch nog maar effe een soort van verslagje maken over dat Marantz setje van Arjan............ tsja.......... tis niet anders. :no:

Vlak na het "gezellige" gekeuvel van voorgaande Brabo en Zuid-hollander, ben ik aangekomen bij diezelfde Zuid-hollander. Die stond natuurlijke met een Big Smile achter de deur om open te doen. 't was rond een uur of elf vanochtend. De set stond lekker zacht op de tuner te spelen en klonk plezierig bij binnenkomst. Eerst opvallende was de positionering van de 52 SE's, stonden veel verder van de achterwand af dan vorige keer dat ik op bezoek was. Andere zaken die opvielen waren natuurlijk die erg mooie PM15... :kwijl:...., ander stereomeubel (wat ook weer verdwijnt  :-o) en nog wat andere aanpassingen op het gebied van de inrichting. Ik moet zeggen dat Arjan het netjes en goed voor elkaar heeft. pompom

Maar wat toch het meeste indruk maakte was eigenlijk van den beginne, en zeker nadat de SACD speler mee mocht gaan doen, de indruk dat ik een Volwassen en in mijn oren uitgebalanceerde set hoorde. Nu ben ik inmiddels wel wat gewend maar ik was toch behoorlijk onder de indruk. :yes: De set speelt vrijwel moeiteloos op lage en hoge volumes, wordt niet gehinderd door welke onvertogen klanken dan ook. Blijft erg "stabiel" en volwassen. Ja ik denk dat dit een set is die te overtreffen is maar dat daar een grote inspanning voor nodig is. En dat zie ik als een groot compliment. De PM15 in combi met de 52SE's geven over nagenoeg het volledige frequentie gebied een mooi en evenwichtig geluid wat de muzikale beleving op een bijzonder hoog plan neer zet. Verrassend en misschien wel bijna niet voorstelbaar is dat deze set een bijzonder mooi en realistisch laag weet neer te zetten. Een hele andere orde dan die melkpakspeakers van mijn "123 setje" van Bose. :schater:
Er zijn diverse CD's de revue gepasseerd, mooi was eigenlijk dat we steeds de muziek in werden getrokken zonder dat we de behoefte hadden om expliciet aan te geven wat we precies aan detail of wat dan ook hoorden. Eigenlijk was het alleen maar genieten, heel plezierig. notworthy

Natuurlijk weer uitstekend verzorgt door de gastheer, met koppen koffie, lekkere boterhammen, een glas versgeperste sinaasappelsap. Arjan ik wil je hartelijk danken voor je gastvrijheid en de plezierige ochtend en middag. Ik heb het erg naar mijn zin gehad. Zoals ik al zei, je hebt in mijn ogen een topset binnen staan waar je nog heel lang van kunt genieten. Mogelijk wil je nog eens up-graden in de zin van je bron, maar doe het op je gemak en weloverwogen. Met recht heb je een big smil op je gezicht.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Mooi verhaal Lo,  :yes:

Een zeer geslaagde M&G zo te lezen.  pompom

Groet Whisper.

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

ik vondt het ook een hele gezzelige dag met leuke gesprekken en genieten van de muziek  :-)

bedankt voor de complimenten over men set , ik ben er zelf ook errug blij mee  :yes:

byebye

Stadium III

Ja hier kun je blij van worden Arjan !

Mooi verslag en op naar de UD
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

UD5005 was binnen  :yes: , meubel nog niet duurt nog +- 2 weken  :?

van de week de bleu ray speler alvast ophalen  pompom

Stadium III

Kijk weer een mooie UD liefhebber erbij heb je hem al thuis ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

vanmiddag heb ik de absorbtie panelen opgehangen samen met men vader  :yes:

ik werd om 12.00 uur ook gebeld door Hobo hifi dat men spulletjes binnen waren  pompom

vanmiddag gelijk nog alle apparatuur eruit gehaald  het norstone meubel ,monster HDMI en UD5005 opgehaald  HB ,begin van de avond het Norstone wooden meubel in elkaar gezet ,versterker erin past niet  :? als die links stond dan kon ik geen RCA aansluiten als die rechts stond kon ik de voeding niet aansluiten toen maar de gatenzaag gepakt en een rond gat gemaakt in men nieuwe meubeltje  frusty nu past het wel  :-D  vindt het wel een erg mooi meubel wat naadloos in men interieur past

daarna de UD5005 en CD speler erin gezet t.v erop

bleu ray erin gedaan en luisteren/kijken duidelijk klinkt het veel beter als de DV4001  HB

verder heb ik nog geen tijd gehad om foto,s te maken  :no:  dat wordt zondag moet ook de upc box en tuner nog plaatsen en alles netjes maken achter het meubel ik heb tot zondag niet eens tijd om te genieten van men nieuw aanwinsten  shutup allemaal afspraken staan  byebye

lo

Druk baasje....... notworthy
Jezelf niet voorbij lopen hè.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bramdg

ok zondag  > fotodag  :-D

veel plezier
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Stadium III

Zondag foto dag zaterdag luisterdag
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Niber

Gefeliciteerd, ben erg benieuwd hoe het lijkt.
Je hebt een erg mooie set volgens mij.  HB
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81

zo net terug van de film naar de bioscoop geweest met familie  :-)

ik had gisteren avond de UD5005 neergezet en wel gezien dat de kleur beetje afwijkte ik dacht eerst van dat het in de nieuwe serie zat dat het een net andere kleur zilver was

toen ik vanochtend wakker werdt  :gaap: bij daglicht dacht ik van  :? andere kleur beetje goudtint

ik bellen naar hobo van ik had zilver besteld ,wat blijkt nu dat de nieuwe Range serie alleen nog leverbaar is in SilverGold of Zwart , beetje jammer is het wel maar ja het is ook wel mooi hoor alleen liever gewoon zilver gehad ,toen besloten om het apparaat maar gewoon te houden  :yes:

ja heb er zin in tot morgen  pompom pompom