Nou....... euhhhhhhh........ dan moet ik toch nog maar effe een soort van verslagje maken over dat Marantz setje van Arjan............ tsja.......... tis niet anders.
Vlak na het "gezellige" gekeuvel van voorgaande Brabo en Zuid-hollander, ben ik aangekomen bij diezelfde Zuid-hollander. Die stond natuurlijke met een Big Smile achter de deur om open te doen. 't was rond een uur of elf vanochtend. De set stond lekker zacht op de tuner te spelen en klonk plezierig bij binnenkomst. Eerst opvallende was de positionering van de 52 SE's, stonden veel verder van de achterwand af dan vorige keer dat ik op bezoek was. Andere zaken die opvielen waren natuurlijk die erg mooie PM15...
...., ander stereomeubel (wat ook weer verdwijnt
) en nog wat andere aanpassingen op het gebied van de inrichting. Ik moet zeggen dat Arjan het netjes en goed voor elkaar heeft.
Maar wat toch het meeste indruk maakte was eigenlijk van den beginne, en zeker nadat de SACD speler mee mocht gaan doen, de indruk dat ik een Volwassen en in mijn oren uitgebalanceerde set hoorde. Nu ben ik inmiddels wel wat gewend maar ik was toch behoorlijk onder de indruk.
De set speelt vrijwel moeiteloos op lage en hoge volumes, wordt niet gehinderd door welke onvertogen klanken dan ook. Blijft erg "stabiel" en volwassen. Ja ik denk dat dit een set is die te overtreffen is maar dat daar een grote inspanning voor nodig is. En dat zie ik als een groot compliment. De PM15 in combi met de 52SE's geven over nagenoeg het volledige frequentie gebied een mooi en evenwichtig geluid wat de muzikale beleving op een bijzonder hoog plan neer zet. Verrassend en misschien wel bijna niet voorstelbaar is dat deze set een bijzonder mooi en realistisch laag weet neer te zetten. Een hele andere orde dan die melkpakspeakers van mijn "123 setje" van Bose.
Er zijn diverse CD's de revue gepasseerd, mooi was eigenlijk dat we steeds de muziek in werden getrokken zonder dat we de behoefte hadden om expliciet aan te geven wat we precies aan detail of wat dan ook hoorden. Eigenlijk was het alleen maar genieten, heel plezierig.
Natuurlijk weer uitstekend verzorgt door de gastheer, met koppen koffie, lekkere boterhammen, een glas versgeperste sinaasappelsap. Arjan ik wil je hartelijk danken voor je gastvrijheid en de plezierige ochtend en middag. Ik heb het erg naar mijn zin gehad. Zoals ik al zei, je hebt in mijn ogen een topset binnen staan waar je nog heel lang van kunt genieten. Mogelijk wil je nog eens up-graden in de zin van je bron, maar doe het op je gemak en weloverwogen. Met recht heb je een big smil op je gezicht.
groet,
lo