Q5 Speakers uit elkaar gehaald :)

Gestart door Marantz 81, maart 08, 2009, 21:05:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scanspeakman

Citaat van: Jeroen op mei 18, 2009, 22:55:31
@ Thom

Wijzig je zo niet een bepaald klank karakter van een desbetreffende luidspreker? Ik bedoel ermee dat als ik een marantz versterker heb die vaak wat warmer klinkt als andere versterkers (bv sony of yamaha) je een luidspreker moet aanschaffen die wat meer bite in zich heeft en wat meer frisser in het hoog klinkt bv mordaunt-short of totem.

Gr. Jeroen

naar mijn mening niet. zolang je de waarden van de componenten hetzelfde houdt verander je niet veel aan de klankkleur. het is meer dat je bijvoorbeeld net dat scherpje sisserige randje van bekkens weghaald. of dat je net dat tikkeltje meer vibratio in een stem hoort.

als je de waarden gaat veranderen, dan wordt het een heel ander verhaal.

Scanspeakman

Jeroen

Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

thom

Citaat van: scanspeakman op mei 19, 2009, 10:05:07
naar mijn mening niet. zolang je de waarden van de componenten hetzelfde houdt verander je niet veel aan de klankkleur. het is meer dat je bijvoorbeeld net dat scherpje sisserige randje van bekkens weghaald. of dat je net dat tikkeltje meer vibratio in een stem hoort.

als je de waarden gaat veranderen, dan wordt het een heel ander verhaal.

Scanspeakman
stupid je kan altijd wel een kleinebeetje spelen met de waarden maar dan gaat het om de 0,20 max. verder worden de bassen enzo ook wat strakker en gecontroleerder. en hij klinkt in het gehaal wat openen.

TurboMarco

Voordat je ook maar aan een filtermod denkt begin dan eerst eens met het intern beplakken van loodbitumen,dat verschil is al snel groter dan wanneer je bv de MKT condensatoren gaat vervangen door MKP's ,ongewenste resonanties ben je toch liever kwijt dan rijk .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thom

Citaat van: Marco op mei 20, 2009, 00:45:26
Voordat je ook maar aan een filtermod denkt begin dan eerst eens met het intern beplakken van loodbitumen,dat verschil is al snel groter dan wanneer je bv de MKT condensatoren gaat vervangen door MKP's ,ongewenste resonanties ben je toch liever kwijt dan rijk .
als je het nog naar binnen rijg gewerkt door de speaker gaten? echt soepel is het niet

TurboMarco

Citaat van: thom op mei 20, 2009, 11:04:02
als je het nog naar binnen rijg gewerkt door de speaker gaten? echt soepel is het niet
De onderkant en achterkant beplakken is heel gemakkelijk,de rest in dunne stroken snijden en door de smalle openingen naar binnen werken gaat wel lastig,maar het is volgens mij wel te doen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thom

Citaat van: Marco op mei 21, 2009, 03:54:48
De onderkant en achterkant beplakken is heel gemakkelijk,de rest in dunne stroken snijden en door de smalle openingen naar binnen werken gaat wel lastig,maar het is volgens mij wel te doen.
denk wel dat je er aan dag taak aan zal hebben

Marantz 81

is een heel hoop en rot werk bitumen plakken  :-) heb paar jaar terug heel men deuren in de auto gedaan

als je het warm maakt met een goede ( min 500 graden maakt ) fohn wordt het lekker soepel  :wink: maar plakt het ook nog beter

Lapti

Als ik het zou willen doen mag ik eerst al het pritex ook nog verwijderen en daarna weer plakken. lijkt me een #$%&-klus!

amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

scanspeakman

Citaat van: Marantz 81 op mei 21, 2009, 10:13:51
als je het warm maakt met een goede ( min 500 graden maakt ) fohn wordt het lekker soepel  :wink: maar plakt het ook nog beter

......of met dit mooie weer lekker even in het zonnetje leggen. het is dan echt soepeldepoepel en zeer makkelijk te verwerken.

Scanspeakman

Marantz 81

ja das eigenlijk makkelijker  :wink:  ik heb het in de winter gedaan

mars

Citaat van: Marantz 81 op juni 04, 2009, 17:00:52
ja das eigenlijk makkelijker  :wink:  ik heb het in de winter gedaan

Oi

buiten met min 10? :schater:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marantz 81

haha :-D ja men handen zaten vastgevroren  :lol: :schater:

nee paar graden boven nul  nopompom

mars

Citaat van: Marantz 81 op juni 04, 2009, 17:27:39
haha :-D ja men handen zaten vastgevroren  :lol: :schater:

nee paar graden boven nul  nopompom

oi

nee joh, ik heb het zelfde een keer gehad , wilde ik bitumen in de winter verwerken , waren plankjes geworden clown1
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

scanspeakman

Citaat van: mars op juni 04, 2009, 20:39:57
oi

nee joh, ik heb het zelfde een keer gehad , wilde ik bitumen in de winter verwerken , waren plankjes geworden clown1

..........en ik een keer te lang in de zon laten liggen. Toen had ik een zwart en vastgekleeft hobbymes.

Scanspeakman