Heiligschennis???

Gestart door WimPeu, maart 06, 2009, 22:15:31

Vorige topic - Volgende topic

WimPeu

Ik heb vandaag nijn DV-7001 verkocht en voor precies het zelfde bedrag een nieuwe Pioneer DV-LX50 gekocht.
A.S donderdag gaat de verandering plaats vinden. Ik ben erg beniewd.
Een echte reden heb ik er niet voor. Hij staat mooi bij mijn Blu-Ray BDP-51FD natuurlijk. Ik ben ook erg te spreken over de beeld kwaliteit van de BDP-51. Voor familiair dvd gebruik is ie gewoon te traag dus een DVD speler erbij is wel handig. (mijn vrouw heeft met deze dingen nooit zoveel geduld :-D)

De pers schrijft er erg positief over (voor wat dat waard is).
http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/dvd-players/pioneer-dv-lx50-270263/review?artc_pg=1
Het is een speler in dezelfe klasse als de 7001, kijkend naar de specs en afwerking. Momenteel lekker voordelig te koop maar een advies prijs in 2008 van €700,-.
Voordeel is SACD via HDMI. Hij is natuurlijk weer 100% nieuw, en dat is altijd mooi.
En de looks natuurlijk notworthy

Sorry jongens...... redface
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MadVillain

nonono nonono nonono nonono nonono nonono nonono

1000 jaar geleden werd je publiekelijk gestenigt. Nu zijn we gelukkig wat meer vergevingsgezint  clown1

Veel plezier ermee, en ben benieuwd naar je review  :-D

Mexicaanse Hond

Tja, Nederland staat van oudsher bekend om zijn tolerante houding, maar ik heb geen idee waarop dat gebaseerd is. Wat mij betreft is Wim nu vogelvrij.  :evil:

Marvin

dan ben ook ik  vogelvrij hoor, ik heb enkel een receiver van Marantz... shutup

Stadium III

Ach jah dat sommige mensen veranderen is eenmaal zo

Je kunt ze het niet kwalijk nemen ze weten niet beter ! :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

vielzweck

Maar jonge,....

Dat kan sony!!!  :no: :no: :no: :no: :lol: :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

TurboMarco

Ik vind het wel een mooie speler Wim  :yes:

En ach....ik ben zelf ook niet helemaal schoon  :-P

ook een Pioneer  :roll:

en een Rotel

met ook nog een Panasonic dvd spelert  :lol:

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

drees62

Ook ik ben (een beetje) vreemd gegaan. Gisteren een Panasonic BluRay DMP-BD35 gekocht. In deze prijsklasse zou dit één van de beste moeten zijn en ideaal in combinatie met mijn SR 8001.
De Pana heeft nl. alle decoders aan boord zodat ik toch via HDMI (PCM uitgestuurd) Dolby True HD en DTS HD kan beluisteren.

Echter hij speelt mijn gebrande DVD's niet af   :cry: :cry: (zelfs niet na een firmware update van 1.1 naar 1.3). Volgens de spec's moet ie dit wel degelijk kunnen, DVD+. Deze gaat dus terug naar de winkel, maar niet nadat ik 'm nog even flink uit ga proberen. Maar mijn Marantz DV 6600 geeft het beeld van DVD's zeker net zo goed weer als de Panasonic. Ook het verschil in geluid (Batman Begin's, Dolby True HD) vond ik niet echt beter klinken dan DD of DTS.

Overigens gaat de Marantz sowieso niet weg, deze verhuist dan van de beamer naar de tv.

Ben er dus nog niet helemaal uit. Iemand tips voor een vervanger? Wil eigenlijk niet meer uitgeven dan de € 250 die deze speler kost. Wellicht de Sony BDP-S350?

Stadium III

Nu ga ik denk ik ff tegendraads indoen maar naar mijn weten heeft de BD 55 alle decoders aan boord en de 35 niet

Dus je kunt hem wel LPCM laten uitvoeren maar krijg je alleen maar de kern te horen en dus niet volledige bitrate !

Dit kan ik fout hebben maar er staat me iets van bij !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

Citaat van: Stadium III op maart 09, 2009, 07:30:27
Nu ga ik denk ik ff tegendraads indoen maar naar mijn weten heeft de BD 55 alle decoders aan boord en de 35 niet

Dus je kunt hem wel LPCM laten uitvoeren maar krijg je alleen maar de kern te horen en dus niet volledige bitrate !

www.panasonic.nl:

De Panasonic BD35 brengt de beeld- en geluidskwaliteit naar bioscoopniveau!

Belangrijkste eigenschappen BD35:

Extreem hoge beeldkwaliteit
Full HD 1080p weergave met sublieme details en een dynamische zwartweergave
24p ondersteuning
Bekijk films als in de bioscoop en hoe de regiseur het bedoeld heeft.
PHL Processor Plus
Zorgt ervoor dat de film op Blu-ray film authentiek is en perfect aansluit bij het origineel. Deze processor is ontwikkeld door Panasonic Hollywood Laboratory in samenwerking met de filmindustrie.
Geavanceerde beeldverwerking voor 1080p beelden door de P4HD technologie
Optimale kleurweergave met Deep Colour en x.v. Colour
Overweldigende geluidskwaliteit

Ingebouwde decoder voor 7.1 DTS-HD, Dolby TrueHD en Dolby Digital Plus
Surround re-master voor Blu-ray, DVD, CD, MP3 en DivX
7.1 uitgang via HDMI

Optimale veelzijdigheid

etc.

Beide hebben dus alle decoders aan boord. Het verschil met de BD 55 is de 7.1 analoge uitgang waardoor je ook op receivers zonder HDMI-ingang de nieuwe geluidsformaten af kunt spelen. I did my homework  :wink:

Jantje

Citaat van: Stadium III op maart 09, 2009, 07:30:27

BD35 en BD55 hebben beide de decoders, de BD55 heeft echter schijnbaar een iets beter audio gedeelte en 7.1 analoge uitgangen. Afgezien daarvan zijn ze hetzelfde.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.