De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

Marvin

Citaat van: TurboMarco op december 22, 2020, 10:01:27
Ga je Atmos gebruiken Marvin?
Is niet direct mijn plan, ging me echt om de ruimte correctie. Vooral ook het inmeten van 2 subs trok me erg.
Daarbij is m'n beeld een stuk beter geworden, en daar gokte ik ook al op.
Werkte met een verouderde HDMI splitter, snapte het signaal van de Ziggo Next niet. 
Wilde ook gewoon een apparaat waar je simpel even HDMI op aansluit, werd een beetje onhandig met enkel een beamer aan het plafond.

Moest gewoon een stap in de nieuwe wereld zetten want het werd nu echt gewoon een beperking.

Maar...
Nu het kan al die extra luidsprekers wil ik best eens gaan experimenteren met wat satelliet speakers..... [emoji851]

TurboMarco

Voor Atmos hoef je niet eens zulke hele dure speakers te gebruiken ,gewoon een paar satelliet speakers van MP scoren en  gaan met die banaan
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marvin

Nee dat idee heb ik ook, heb toevallig 5 van die Sony satellieten in m'n slaapkamer hangen.
Dus de test is zo gedaan.... [emoji16]
Gehannes met die kabels zie ik alleen niet zo zitten, ben nogal een zeikerd met zichtbare kabel oplossingen.

Marvin

Ik zit nu gewoon lekker met een app m'n versterker te bedienen, dit werd echt tijd...

Marvin

TurboMarco

Dat van die LS snoeren snap ik wel ,zelf moet ik nog steeds de snoeren naar mn rears wegwerken  :-D

Het helpt wel wanneer de snoeren wit van kleur zijn als je tenminste een wit plafond hebt.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Voorn

Wat mooi om te lezen dat je zo tevreden bent! Het is ook mooi om nu eens te lezen wat een verschil er is tussen de top van 19jaar terug en een hedendaagse reciever.
Leuk hoor, ondanks zo'n ellendig jaar nu lekker verstand op 0 en het jaar mooi afsluiten met mooie nieuwe spullen!

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Sony UBP-X800m2, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Marvin

Ja dank je wel hoor, het is echt weer genieten zo.
Geen moment spijt van...!

NB

Veel plezier met je Denon. :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Niber

Wat een klein ding vergeleken bij die Marantz  clown1

Mooie upgrade, ga je vast heel veel plezier mee hebben.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marvin

Ja dat scheelt wel een paar pakken melk, 10kg lichter ook.
Maar in positieve zin zeer verrast...!
Gisteren vrij, dus veel kunnen rommelen en veel geluisterd en gekeken.
Het geheel klopt weer, en dat is een tijdje geleden.
Gebruikte de subs voorheen met een highlevel aansluiting, en mixte het LFE er doorheen.
Nu worden ze afzonderlijk aangestuurd door een LFE kanaal en zijn ze weer als vanouds aanwezig.
Meer dan dat zelfs, zo strak heb ik ze nooit gekregen.

Alles is kraakhelder, en dat was ook echt iets waar ik naar opzoek was.
Zo'n oude Marantz is nogal dik getuned, en dat was met de SR14 een beetje teveel van het goeie.
Zeker in combinatie met die dikke Tannoy setup.
Alles klopt weer, dus blij mezelf dit te hebben gegund.
De keuze voor Denon ipv Marantz kwam oa door meer instelmogelijkheden, hou wel van een beetje tweaken.
Maar ook mede de uitstraling, vind Denon er een stuk luxer uitzien op dit moment.

xander32

De Denon oogt mooi strak, enkel het hoog nodige op het front en het overige achter het klepje 👌🏻

Marvin

Ja eigenlijk gewoon heel simpel, maar effectief.

Rob46

Wat een beest! En wat een lijst met mogelijkheden[emoji106] Ziet er bovendien fraai uit. Er is veel aandacht aan optisch en praktische toepassingen gegeven. Doordacht . Hier ga je veel, heel veel plezier mee beleven!

Marvin

Ja dank je wel, precies mijn gedachte.
Zoveel technische mogelijkheden voor €1500 zal je niet snel tegenkomen.