Marantz sr5000 na reparatie nog steeds stuk

Gestart door jess, februari 28, 2009, 23:59:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jess

Ik heb al een aantal dagen een probleem met mijn receiver ( Marantz sr5000).
Het geluid van de center valt steeds weg.
De ene keer geeft die 2 uur geluid door de center en valt opeens weg.
Het is erg frustrerend, ik kan het niet zelf oplossen

Ik heb al een andere speakerkabel geprobeerd en een andere center, zelfs heb ik de testoon een uur lang aangezet en op het laatst viel de center toch uit.

Op mijn werk vroeg ik aan een collega over dit probleem, en hij zei dat het mogelijk is dat de speakeraansluitingen aan de binnenkant van de receiver vuil kan zijn. Dit zou zo opgelost kunnen worden door een audio reparatiewinkel.

Ik ben vorige week naar zo'n zaak geweest en alles uitgelegd, zij vertelde mij dat het geen vuil kan zijn maar een versleten relay of een defekte eindtrap kan zijn. Hopelijk gaat dit niet te veel kosten. Ik breng hem maandag naar de raparatiewinkel om te weten wat het probleem echt is. Weten jullie mischien of het echt om een defekte relay/eintrap gaat of is het toch ''vuil''?


Alvast bedankt.

Jan

Misschien slechte soldeerverbindingen.

HAL9000

Deze receiver te TE jong om een versleten relai te hebben.
we praten ook niet over PA eindversterker van 2x1000watt.
laat staan die hebben een dikke zekering van 8A.

Ik denk dat er inderdaad een slecht contact zit.
Kunt u een foto van de binnenkant maken.??

Misschien zou ik het probleem kunnen verhelpen.

Ik ben nu bezig met een topmodel pioneer HT (koffie in gevallen)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jess

#3
Ik durf hem zelf niet open te maken, ik breng hem morgen naar de reparatiewinkel.
Hopelijke kunnen hun dit probleem oplossen, en dat het niet te veel gaat kosten.

Want ik ben erg tevreden over deze receiver, ik weet dat ie ''oud'' is en maar 5.1 maar de kwaliteit is voor mij erg goed.

Maar jullie denken zelf dat het probleem wel verholpen kan worden, en niet al te duur gaat worden?

Ik laat het nog aan jullie weten wat het probleem was.
Nog erg bedankt voor jullie snelle reakties.

Stadium III

vraag om een prijs indicatie bij de winkel

Verder is HAL9000 wel de vaste reparateur hier aan het forum van alle apparaten

Ik denk dat hij wel goedkoper is als een winkel en net zo goed niet beter !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jess

#5
Ik zou niet erg vinden als Hal9000 mijn receiver zou repareren.

Alleen weet ik niet waar ik hem moet gaan brengen, en aangezien ik geen auto heb word dat ook een probleem. Mocht het zo zijn dat ze met een hoge bedrag komen of ze kunnen er niets aan vinden, neem ik kontakt op met Hal9000.

Alsnog bedankt voor jullie belangstelling.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jess

#7

Zoals ik al zei, mocht zo zijn laat ik het aan hem weten.

jess

#8
Mijn receiver is al gemaakt, ik kan hem morgen ophalen.

Er is een printplaat vervangen, de kosten waren 50 euro ( goeie prijs).
Ik kan weer blij zijn!!!
En nog erg bedankt voor jullie reakties...

jess

Helaas pindakaas!!!! ik dacht dat de receiver gemaakt was, maar de center doet nog steeds raar!

Ik ga morgen meteen naar die zaak, en vraag uitleg over dit.
Anders wil ik mijn geld terug( hopelijke heb ik hier recht op) want er is niets aan mijn apparaat gemaakt.
Blijkbaar kunnen hun geen Marantz apparatuur repareren.

Ben toch erg benieuwd wat de echte oorzaak is.

Mocht het zo zijn dat hun hem niet kunnen maken, neem ik kontakt op met hall9000.



jess

Vandaag de receiver terug gebracht, alles nogmaals uitgelegd aan de reparatiewinkel.

De monteur vondt het wel erg vreemd dat de klacht nog niet verholpen is.
Wat mij wel opvalt is, als de center uitvalt en ik de volumeknop van de receiver op +60 zet dan komt het geluid wel terug ( dit was ook zo voor dat ie naar de monteur ging ).
Maar de monteur zei dat de volumeknop  niets mee te maken heeft met het probleem.
Hij zal er naar kijken als er een andere onderdeel vervangen wordt, moet ik wel bijbetalen, wat ik eigenlijk niet reeel vind.

Ik word wel een beetje gek van dit, want ik heb weinig hoop dat het opgelost wordt.
Als dit het geval is ,wil ik wel mijn geld terug want het probleem is niet door hun opgelost.Wat is jullie advies hierover.

Stadium III

Tja je betaald de eerste keer en wordt niet gemaakt
Als je dan terug gaat horen hun het zeker te maken zodat probleem weg is
Mocht dat niet zijn kunnen zie niet roekeloos alles vervangen en rekenen
Want de 5000 is al een oudere machiene en een nieuwe wordt naar een paar reaparatie's zeer aantrekkelijk

Neem eventuel contackt op mat Hal9000 en breng hem naar hem
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jess

#12
Ik zal zeker kontakt opnemen met Hall9000, want zij zullen hem niet kunnen maken!!

Ik wacht eerst tot ik teruggebeld word, en kijken wat zij te zeggen hebben.

Moet ik wat bijbetalen zeg ik gelijk nee en neem hem terug en eis dat een gedeelte van het geld terug word gegeven.

En het ergste is dat zij een flinke kras hebben gemaakt aan de surroundknop van de sr5000!!!!!!
Dit is echt geen stijl!!!

En nog bedankt voor je reaktie

HAL9000

CiteerEn het ergste is dat zij een flinke kras hebben gemaakt aan de surroundknop van de sr5000!!!!!!
Dit is echt geen stijl!!!

Ze hebben de sr receiver wil in behandeling genomen in ieder geval.  :|

Ik denk nog steeds een slechte binding..
De vraag is,
word er door de computer negatief geschakeld.
Valt er een eindversterker/ voorversterker uit?
Valt het signaal uit op center kanaal?

Ik voel de grijze haren al komen.  :-D

maar was er niet iets vervangen???
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jess

Ze hebben een printplaat vervangen en een voeding, maar het raare ervan is dat het probleem blijft. Volgens de monteur wordt het erg lastig om het te verhelpen.

Want na de raparatie heeft hij de receiver een lange tijd aangelaten met een center aangesloten en deed het prima.

Ik heb gisteren ook de sr5000 een hele middag aangelaten met de stand 3channel.
Hellemaal geen probleem mee gehad, maar toen ik in de avond een dvd ging kijken viel de center om de 5 minuten weg!

Zoals jij zegt: Grijze haren!!!!