Xbox 360 op SR7002

Gestart door dqs23, februari 26, 2009, 09:42:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dqs23

Hello experts

Ik heb weer een vraag. Ik wou gisteren de xbox 360 pro aansluiten aan de SR7002 om te kijken of ik nog steeds de problem heb van "center speaker on/off" op de SR7002 display( zie andere post van mij). Maar ik krijgt met geen mogelijkheid beeld, wel geluid.
De setup is
Beeld: Xbox 360 -> component 4 (DSS) -> HDMI out 1 -> beamer = geen beeld
Video instelling: video convert is op ana&hdmi, I/P convert is enable. Ook op alleen hdmi gezet, heeft niet geholpen.
In de xbox instelling stond video op 720P
Wat doe ik fout? Kan component 4 (DSS) het niet aan? SR7002 video instelling niet goed?

Vlearmoes

vertel nog even welke kabel je gebruikt tussen Xbox en versterker
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dmeerpa

In de handleiding vind ik enkel dit terug.

If the resolution of the component video signal
input from the playback device is other than 480i,
480p, 1080i or 720p, images are not output from the
HDMI MONITOR OUT terminal of the unit.


Het zou dus kunnen dat de resoutie toch niet goed staat.
De component 4 (DSS) kan zeker resoluties tot 1080p aan.
Vroeger hangde mijn Freecom MediaPlayer 350 ook op deze ingang via component aan 1080i en nu heb ik op één van de ingangen mijn AppleTV nog op 1080i of 1080p op een component ingang samen met mijn PC.                                                                                                                 
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

dqs23

Citaat van: Vlearmoes op maart 01, 2009, 06:57:33
vertel nog even welke kabel je gebruikt tussen Xbox en versterker

Monster component kabel speciaal voor de 360 naar de SR7002, en daar uit een HDMI naar de beamer.

dqs23

Citaat van: dmeerpa op maart 01, 2009, 10:58:08
In de handleiding vind ik enkel dit terug.

If the resolution of the component video signal
input from the playback device is other than 480i,
480p, 1080i or 720p, images are not output from the
HDMI MONITOR OUT terminal of the unit.


Het zou dus kunnen dat de resoutie toch niet goed staat.
De component 4 (DSS) kan zeker resoluties tot 1080p aan.
Vroeger hangde mijn Freecom MediaPlayer 350 ook op deze ingang via component aan 1080i en nu heb ik op één van de ingangen mijn AppleTV nog op 1080i of 1080p op een component ingang samen met mijn PC.                                                                                                                 

Het gekke is de 360 kwam van beneden die aan een hd ready plasma was aangesloten dus het stond al op 720P. Dus je zou denken dat het niet daar aan ligt.

Vlearmoes

Door een componentkabel(rood/groen/blauw) gaat geen geluid puur beeld   daar moet je extra geluidskabel(s) bij naast leggen optisch/roodwit/digitale coax ?
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dqs23

Citaat van: Vlearmoes op maart 02, 2009, 19:06:11
Door een componentkabel(rood/groen/blauw) gaat geen geluid puur beeld   daar moet je extra geluidskabel(s) bij naast leggen optisch/roodwit/digitale coax ?

Ja dat klopt. Ik gebruik deze kabel. http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3559
Dus met optisch. Geluid is ook niet het problem die werk prima, problem is de video conversion niet werkt, dwz component in en geen beeld via hdmi uit.

Marvin

volgens mij kan dat ook niet, component naar HDMI omzetten.
althans, niet in de receivers volgens mij.
maar waarom sluit je het niet aan met alleen HDMI.

dqs23

Mijn 360 is een pro versie die alleen component heb. Alleen de nieuwere elite (zwart) versie heeft hdmi aansluiting. Ik vind dit terug in het user guide.

4-1 VIDEO CONVERT
This unit is equipped to convert video signals for
monitor output.
This section explains how to set up conversion for
each type of video input.
ANA&HDMI:
This mode both up-converts and down-converts
analog video signals (Composite Video, S-Video,
Component Video). Furthermore, it up-converts
from analog video signal to HDMI. (It cannot downconvert
from HDMI)

Bij mij staat ie dus voor component op ANA&HDMI

Marvin

als dat verhaaltje van de receiver is dan zou het moeten kunnen, lijkt me....
ik heb geen hdmi in me receiver, -en ik heb een zwarte xbox...  :lol:

voor geluid gebruik ik de glasvezel direct de receiver in, hdmi voor beeld naar tv en beamer.
dat zou je met component net zo kunnen doen, is het probleem niet opgelost natuurlijk.
wel omzeild...  :schater:

toch een beetje rommelen met die instellingen, zowel van de xbox als van de receiver...

dmeerpa

Citaat van: marvin op maart 03, 2009, 12:00:50
volgens mij kan dat ook niet, component naar HDMI omzetten.
althans, niet in de receivers volgens mij.
maar waarom sluit je het niet aan met alleen HDMI.

Jawel je kan van component naar HDMI maar niet omgekeerd.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

dmeerpa

De component eens rechtstreeks aan de TV hangen, ben je zeker dat er een signaal uit komt. En sluit je onmiddellijk instellingsproblemen van de receiver uit.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

dqs23

Citaat van: dmeerpa op maart 03, 2009, 21:37:04
De component eens rechtstreeks aan de TV hangen, ben je zeker dat er een signaal uit komt. En sluit je onmiddellijk instellingsproblemen van de receiver uit.

Dat is idd de work around ik nu gebruikt. Maar het lost niet de problem op, en is beetje zuur als je net een nieuwe receiver heb gekocht en niet alles werkt.  nopompom Van daar ben ik opzoek naar de oplossing/root cause en niet de work around. Doe ik iets fout met de instellingen of is het weer een fabrieks fout.  :-(

dmeerpa

Oké, het is dus vermoedelijk de receiver. Gezien je work-around.
Veel kan je niet instellen. Ik zal straks eens mijn instellingen op mijn receiver nazien.

Heb je andere componenten die je eens via component aan de receiver kan hangen.

Let wel, in het input menu moet je de wel de juiste ingangen definiëren.

Dus

1. INPUT SETUP
FUNC INPUT SETUP

FUNC : MODE  |  DIG  |  HDMI  |  COMP  |  V/S

FUNC : MODE kus je de input DSS bijvoorbeeld, de auto betekend dat de receiver zelf zal kiezen tussen analoge en digitale audio. (zal juist staan gezien je geluid hebt)
DIG hier zeg je op welke digitale input uw optische kabel is aangesloten (zal juist staan gezien je geluid hebt)
HDMI hier geef je mee welmke HDMI ingang je gebruikt, geen dus
COMP hier zeggen welke component ingang te gebruiken, CHECK DEZE !
V/S dit is als je de composiet of SVHS gebruikt.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2