Ocos luidsprekerkabels

Gestart door Mexicaanse Hond, februari 22, 2009, 21:29:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Wie heeft er ervaring met Ocos luidsprekerkabels?


Mexicaanse Hond

#2
Ikke niet.  :-P Wil je je ervaringen met ons delen, Joep?  :-D

Mexicaanse Hond

Oehoe, Joep! Volgens mij zit er een kink in de Ocos-kabel.  :wink:

joep

Zeker. Geluid is goed en zuiver maar het grootste voordeel is dat je verschillende maten door elkaar kunt gebruiken het verlies is minimaal. Ik vond ze best neutraal tot koel. Was er al met al best tevreden over. Moet wel zeggen dat ik ze nu niet meer heb. Ik heb nu v.d. Hul 4 aderig om te kunnen bi-ampen met de PM-11 deze heeft ook 4 aansluitingen net als mijn boxen. Dit geeft een veel beter geluid, vandaar. Maar Ocos is zeker niet slecht. Echt goedkoop zijn ze met die pluggen echter ook niet en voor dat geld koop je ook iets leuks bij v.d. Hul. Mijn advies ......... zelf luisteren.

Mexicaanse Hond

Krijg je zo'n setje kabels dan op proef mee bij een winkel?

joep

Natuurlijk, anders snel een andere winkel zoeken. Als jij serieus bent is er geen reden om ze niet thuis te mogen uitproberen. Je moet alleen genoegen nemen met de lengte die ze in de winkel gebruiken.

Mexicaanse Hond

Oke, dan ga ik maar eens wat kabels vergelijken als mijn MF A1 FE weer gezond en wel thuis is.

Zoldar

Ik heb ze hier ook op bezoek. Voor een vergelijk met mijn huidige LS kabels.
- vd Hul Snowline
- audio quest rocket 88
- Ocos

Kan beamen dat ze gedetaileerd en luchtig klinken tov de vdhul. Tussen de vd hul en de 750 euri kostende audioquest hoor ik geen noemenswaardig verschil.

vind de verschillen zo wie zo behoorlijk subtiel hoor. kleiner dan bij IC's. Ik zou niet los gaan op LS kabels.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Dennis E36

Even een 2.5 jaar oud topic omhoog schoppen notworthy :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Citaat van: Zoldar op augustus 21, 2011, 18:20:10
Ik heb ze hier ook op bezoek. Voor een vergelijk met mijn huidige LS kabels.
- vd Hul Snowline
- audio quest rocket 88
- Ocos

Kan beamen dat ze gedetaileerd en luchtig klinken tov de vdhul. Tussen de vd hul en de 750 euri kostende audioquest hoor ik geen noemenswaardig verschil.

vind de verschillen zo wie zo behoorlijk subtiel hoor. kleiner dan bij IC's. Ik zou niet los gaan op LS kabels.

en de TS zal het ook niet meer meemaken hier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Waarom? Onnozele actie waar je volgens mij niemand een plezier kunt doen.

JohnWx

nou dat weer Zoldar dat hij in ieder geval geen reactie retour krijgt niks meer niks minder
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Ontstaat hier nu een misverstand???

Toch wle interressant om te lezen, die bijdrage van Zoldar. Ocos, ooit ook al wel eens aan gedacht maar niets mee gedaan. In gedachten houden :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op augustus 21, 2011, 22:33:03
Ontstaat hier nu een misverstand???

Toch wle interressant om te lezen, die bijdrage van Zoldar. Ocos, ooit ook al wel eens aan gedacht maar niets mee gedaan. In gedachten houden :-D

was toch vroeguhhhhh met zo een aparte stekker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.