SR7002 geeft steeds center speaker on/off

Gestart door dqs23, februari 20, 2009, 10:42:38

Vorige topic - Volgende topic

dqs23

hallo allemaal

heeft iemand idee waarom bij mijn SR7002 (2 weken in bezit) af en toe hoor je een click (uit de receiver niet uit de speakers) en op display staat Center Speaker Off (of aan) uit het niets. Ik dacht eerst aan het speaker kabel aansluiting lag, dus heb alles opnieuw aangesloten en dit keer met banana pluggen. Maar toch hoor ik soms die click, terwijl de center speaker het wel blijven doen als op de display staat center off.
Soms zelfs heel snel achter elkaar clicken (click click click..... display: on off on off on off.)  violent1

De setup
Ik draai BD via de PS3 -> hdmi -> SR7002 -> hdmi -> projector
PS3 output LPCM naar 7002

Lapti

misschien ligt het meer aan de kabel van de bron af? Dat het digitale signaal niet lekker aangesloten is?
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Stadium III

Ik ken het probleem zo niet

heb je al een andere kabel geprobeerd ?Zo jah dan zou je eventueel de reciever eens kunnen resetten

Anders wordt het toch wegbrengen naar audioservice

Suc 6 ermee
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

met een apparaat van 2 weken jong zou ik niet zonder een nieuwe receiver de winkel verlaten..  :wink:

dqs23

bedankt voor de reacties
dus denken jullie dat ik eerder de hdmi tussen PS3 en 7002 of speaker cables moeten proberen vervangen.
de hdmi kabel is een Octava 1 meter. En de speaker kabels zijn van QED Classic 79.
Eerst dacht ik een losse contact van de center is maar als ik aan trekt speak en amp kant springt hij niet on/off.

Lapti

ik vraag mij af of de receiver uberhaupt reageert op een speakerkabel of die erin zit of niet. Probeer hem eens helemaal los te halen van de receiver en kijk of het probleem nog steeds voorkomt dan kun je dat uitsluiten.
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

dqs23

goed idee, zal vanavond proberen. Ik vermoed nu toch meer de hdmi kabel de oorzak is. Hoop alleen niet de hdmi port stuk is.  :?

dqs23

Helaas heeft een andere hdmi kabel niet geholpen  :x. Weleswaar niet zo vaak meer, maar toch tijdens gamen of een film spring ie toch even aan of uit. Ik heb ook de center kabels er uitgetrokken tijdens een film, maar daar heeft ie dus niet de melding. Ik ga nog een andere source er op zetten kijk of dat uit maakt, heb tot nu toe alleen de Ps3 er op aangesloten.
Iemand nog andere ideen?  :?

Stadium III

Tja zoals ik het zie naar de veranderingen lijkt het me toch dat het in de reciever zit

Heb je de reciever al een keer gereset ?

5.2.4

dqs23

Nee heb ik nog niet gedaan, zal vanavond proberen. Met resetten bedoel je toch demulti en speakers a/b samen 3 sec vasthouden?
Heb ook naar Marantz Europe gemaild, bent benieuwd naar hun reactie.

Stadium III

5.2.4

dqs23

Helaas heeft de reset niet geholpen. Maar er is goed nieuws. Ik had Correct Rotterdam gebeld waar ik het had gekocht, en uitgelegd dat ik ook Marantz Benelux had gesproken en zij raden dus aan om te laten repareren. Het is inmiddles al bijna een maand geleden gekocht dus ik was van plan om te op te sturen voor onderzoek. Toen zei de meneer " wat vind u er van als ik u een nieuwe omruilt" WOW  hello wat een service, zo gezegd zo gedaan, afgelopen zaterdag omgeruild voor een nieuwe en zondag getest. Geen problem met deze. Perfecte service van Correct, zeker een aanrader.  :yes:
Nu alleen nog een vraag weet iemand wat ik fout doet als de OSD niet goed verschijnt. Ik krijg zwarte/wit lopende streepen alleen. Met de vroige was meteen goed, en volgens mij heb ik niet anders aangesloten. Dacht eerst miscchien aan de hdmi ligt, dus heb een RCA (gele tulp) aan de monitor uit naar de beamer aangesloten, precies hetzelfde.  :?

Vlearmoes

Als je de osd button gebruikt op je AB   kun je herhaaldelijk drukken   dit is voor pal/ntsc
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dqs23

Citaat van: Vlearmoes op maart 02, 2009, 19:10:02
Als je de osd button gebruikt op je AB   kun je herhaaldelijk drukken   dit is voor pal/ntsc

Bedankt voor de hulp, maar helaas heeft dat niet geholpen. Ik heb alle source uitgezet, alleen amp met beamer, en op menu gezet. Dan herhaaldelijk op OSD (8) gedrukt, gebeurde niets. Heel af en toe komt er wat op het scherm maar dat is alleen dit.

BernHardN

ik denk dat je deze ook weer kan ruilen  frusty

pal/ntsc zal het niet zijn dan zal je pj ook moet switchen.

hoe doet een film het dan? gaat dat signaal via de 7002 of rechtstreeks?