Thanks, vind deze serie erg mooi.
Afgelopen periode goed nagedacht wat ik nu eigenlijk wilde met het hele audio gebeuren en daar is de stap naar vereenvoudiging uitgekomen.
Laatste paar jaar alleen bezig geweest om alles zo mooi te tweaken als mogelijk binnen m'n budget.
Is heel leuk en een hoop lol aangehad, maar ben nu in het stadium aangekomen dat ik na verschillende luistersessies bij anderen aan het relativeren ben geslagen en het besluit heb genomen om voor een goede geïntegreerde versterker te gaan.
Ik zocht een versterker die qua vermogen redelijk in de buurt komt van m'n Densen eindversterker, dus 2*100W@8 Ohm en 2*200W@4 Ohm. Zat eerst te denken om voor de PM-11S3 te gaan, maar die werd wel erg prijzig. Daarom gaan kijken naar een PM-KI Pearl of een PM-15S2LE.
De specs van de PM-KI Pearl en de PM-15S2LE zijn aan de behoudende kant. Op een paar sites hebben ze de versterkers ook gemeten en daar kwamen hele mooie getallen te voorschijn die me over de streep haalden (2*110W@8Ohm, 2*175W@4Ohm, 2*237W@2Ohm). De versterker is dus ook bij lage impedanties prima in staat om de luidsprekers aan te sturen.
Zie o.a.:
avhub.auen
hfxsystems.comDe PM-KI Pearl was op een paar adressen nu met behoorlijke kortingen te verkrijgen, lag daardoor binnen budget en daarom besteld.
De PM-15S2LE was dan nog wel een stuk goedkoper, maar ik heb al een SA-KI Pearl en ik heb nu een complete KI Pearl set. En dat is ook wel wat waard
Hopelijk donderdag of vrijdag in huis