De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 24, 2010, 11:38:19
eigelijk zou jowa de echte pootjes weg moeten halen dan ziet het er veel beter uit ...ze zijn zo los te halen
zie mijn set dat ziet er toch zonder de org voetjes met blokjes toch mooi uit ....naar wij dachten
stupid

Het ziet er idd. wat vreemd uit doordat je de orginele pootjes in de lucht ziet hangen.

Sander.

ll0ll

Citaat van: xander32 op januari 24, 2010, 11:30:04
Keuzes he: of de looks of de kwaliteit van het geluid.
Deze zal voor een ieder anders liggen.

Sander.

Mwa, als dat zo was had Marantz wel blokjes meegeleverd :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

jowa

Rustig. Wat betreft de originele voetjes, die schroef ik er wel een keer onderuit als ik er zin in heb   byebye
Nu eerst ontbijten  :gaap:, nog wat in het huishouden doen en daarna op verjaardagsvisite bij m'n kleine neefje van (bijna) zes  pompom

xander32

Citaat van: ll0ll op januari 24, 2010, 11:44:42
Mwa, als dat zo was had Marantz wel blokjes meegeleverd :)
Marantz = een profit organisatie: die gaan uiteindelijk voor de winst, de euris. Hierin zal het kosten - baten verhaal meespelen :wink:.

Sander.

ll0ll

Citaat van: xander32 op januari 24, 2010, 11:50:59
Marantz = een profit organisatie: die gaan uiteindelijk voor de winst, de euris. Hierin zal het kosten - baten verhaal meespelen :wink:.

Sander.

Een speler als een CD7 of een D1 dac is compromisloos opgebouwd. Daar gaat zo'n verhaal niet op, denk ik. Daarnaast ieder z'n meug, maar ik ben geen tweak-man en heb m'n apparatuur zo origineel mogelijk, ook geen blokjes of andere toeters en bellen. ;)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

xander32

Citaat van: ll0ll op januari 24, 2010, 11:52:57
Een speler als een CD7 of een D1 dac is compromisloos opgebouwd. Daar gaat zo'n verhaal niet op, denk ik. Daarnaast ieder z'n meug, maar ik ben geen tweak-man en heb m'n apparatuur zo origineel mogelijk, ook geen blokjes of andere toeters en bellen. ;)
Ik denk indien een cd-speler compromis-loos opgebouwd zou worden deze onbetaalbaar en dus onverkoopbaar gaat worden :wink:. Geen optie voor een profit organisatie. Ook bij een zgn. compromisloos product van een commercieel bedrijf zijn er talloze keuzes gemaakt betreft kosten - baten.


Sander.

ll0ll

Citaat van: xander32 op januari 24, 2010, 12:07:32
Ik denk indien een cd-speler compromis-loos opgebouwd zou worden deze onbetaalbaar en dus onverkoopbaar gaat worden :wink:. Geen optie voor een profit organisatie. Ook bij een zgn. compromisloos product van een commercieel bedrijf zijn er talloze keuzes gemaakt betreft kosten - baten.


Sander.

Als ik niet voor blokjes kies dan betekent dat nog niet dat ik niet voor kwaliteit kies...
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

xander32

Citaat van: ll0ll op januari 24, 2010, 12:15:34
Als ik niet voor blokjes kies dan betekent dat nog niet dat ik niet voor kwaliteit kies...
Beste ll0ll, volgens mij beweer ik dat ook nergens en zo wel dan was dat niet de opzet :no:.

Zelf streef ik ook naar zo veel mogelijk kwaliteit maar niet ten koste van alles. Als voorbeeld: mijn set staat in onze woonkamer en daar dient in eerste instantie te kunnen worden geleefd. Dat geeft al allerlei beperkingen betreft de keuze van de ht-componenten(looks, grootte, plaatsing etc. ...).

Wij hebben het uiteindelijk over hetzelfde :wink:.


Sander.

jowa

Ach, de Premium serie van Marantz is behoorlijk compromiloos opgebouwd. Maar zelfs Marantz weet daar weer speciale verbeterde versies van uit te brengen (zie de LE, SE, KI en Upgrade series).

Waar het op neerkomt is dat ik het wel leuk vind om met tweaks te experimenteren die en weinig kosten en de produkten zo veel mogelijk origineel laten en nog eens een goed effect in mijn set hebben.

xander32

Citaat van: jowa op januari 24, 2010, 12:21:58
Ach, de Premium serie van Marantz is behoorlijk compromiloos opgebouwd. Maar zelfs Marantz weet daar weer speciale verbeterde versies van uit te brengen (zie de LE, SE, KI en Upgrade series).

Waar het op neerkomt is dat ik het wel leuk vind om met tweaks te experimenteren die en weinig kosten en de produkten zo veel mogelijk origineel laten en nog eens een goed effect in mijn set hebben.
Gelijk heb je: een leuk onderdeel van onze hobby toch :yes:.


Sander.

ll0ll

Citaat van: xander32 op januari 24, 2010, 12:21:47Wij hebben het uiteindelijk over hetzelfde :wink:.

Ah ja dat klopt ook, we willen allemaal natuurlijk lekker genieten van de muziek, dat staat voorop. Als de 1 daarbij graag experimenteert met (low-cost) tweaks en daar een goed gevoel bij heeft, dan is ie daar natuurlijk helemaal vrij in :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

gerard

Buiten dat het een beetje vreemd staat op die hoge blokjes, is het niet kwetsbaar?
Lijkt me en "gladde" situatie, eea verschuift vrij snel lijkt me  :|
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cheese

Citaat van: Totofan op januari 24, 2010, 11:20:30
Mee eens ik vind het niet mooi om te zien shutup

Groet Marcel

nee gaat mij ook te ver.................maar als een ander het wel wil helemaal goed natuurlijk......zonde van die mooie Densen op zon houten blok.


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

thxselect

hee,das toevallig ik heb ook ds17e maar dan in het zilver heb jij ook de mk3 versie?



gr,ral

jowa

Afgelopen weekend heeft mijn vriendin haar eigen muziek op de set gedraaid en ze is zeer onder de indruk van het geluid en dat het zo swingt.  pompom
Ze houd o.a. van (mij natuurlijk  :-D) jazz, latin en blues

Ze begrijpt nu ook waarom ik deze set heb en de uitdaging die je altijd heb (kan je geen kleinere boxen nemen?) is wel minder. Misschien op termijn de luidsprekers over laten spuiten, zwart vind ze niet mooi  :-D