welke speakers vormen goede match met PM 14 MKII KI

Gestart door jeanke47, februari 11, 2009, 12:12:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeanke47

heft iemand ervaring met kombinatie's die heel goed matchen met deze versterker
bv mooie ruimtelijke weergave strak gecontroleerde diepe laagweergave kortom bijna perfectie (die spijtig genoeg alleen maar live in de beste omstandigheden kunt meemaken,of soms een hele goede liveopname)

MadVillain

Audio Physic :-)

zelf heb ik de virgo 2 icm de pm16. en de pm16 moet redelijk op de pm14 lijken.

de match is iig erg goed!


Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Ik had destijds op de genoemde Marantz versterker de boxen van B&W - Nautilus 804 .
Dat kombineerde prima naar mijn idee .


Groeten  EDWIN  B

jeanke47

ik speel al ruim 10 jaar met KEF RR104/2 ,ik mis hier ruimte ,gecontroleerd laag en een mooi stereobeeld los van de speakers.Je raakt ze wel gewoon ze zijn ook heel vergevingsgezind voor mindere opname's.Je kunt er lekker mee uit de bol gaan ,iets luider en het blijft gewoon goed klinken maar een heel goede opname blijft ook alleen maar goed klinken maar nooit heel goed .Heb een weekendje B&W N804 thuis gehad maar was ze snel moe gehoort,het laag was zeer goed maar in het mid- en hoog was het niet zo aangenaam,het was precies een beetje te veel van het goede.
p.s; mijn set bestaat uit Marantz PM 14 MK II KI,CD 17 MK II,ST 17,interlinks zijn Van Den Hul THE First Ultimate en speakercable Kimber 8 TC

MadVillain

Hetzelfde heb ik ook ervaren met de b&w speakers. Zelf heb ik de b&w 601s3 en de 805 gehad.

En precies, wat is je budget? De pm14 is iig tot veel in staat.

jeanke47

Budget is heel relatief,ik heb al hele dure speakers op beurzen en in luisterruimte's barslecht horen klinken(duurste accuphase voorversterker ,bi amp met duurste accuphase eindtrappen klasse A ,duurste siltech bebabeling ,B&W diamond signatuur D800 en dit alles was om te huilen)Maaaar ik heb daar speakers van nog geen 1000€ gehoort die wel kippenvel bezorgen.Maar goed als je meer betaald en het klinkt werkelijk beter dan doet dat minder pijn iets meer te betalen.Laten we het houden op max 3000€

BernHardN

als je tapijt in de kamer hebt zou ik niet voor B&W gaan (persoonlijk, wordt te warm)
heb je harde vloerbedekking en laat het budget het toe zou ik eens gaan luisteren naar de nieuwe XQ20 of 40
die spelen de B&W's voorbij.
'k vond dus zelf dat de B&W wat meer kleurde (weet niet meer of het nou de 803d of 804 was)

joep

Mijn voorkeur gaat uit naar Etude. Maar die zijn helaas niet meer nieuw te koop.

Luister ook eens naar Mordaunt Short.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Zelf hield ik vroeger nogal van B&W .

Maar daar ben ik inmiddels niet meer zo'n liefhebber van sinds ik een aantal andere merken boxen thuis als demo hebt beluisterd .

Tegenwoordig heb ik sinds 2 jaar de Focal - Electra 1037 BE , deze spelen alle B&W 800 serie boxen ver naar de achtergrond , ook de dure B&W 802D

Heb de 802D ook thuis gehad voor een demo en deze tipt totaal niet aan de Focal's

Desondanks vondt ik mijn oude B&W Nautilus 804 toch wel bevredigend klinken op mijn vorige versterker (Marantz PM14MK2-KI ) , maar niet meer dan dat .

Maar nu zou ik voor geen goud mijn Focal's meer omruilen voor welke B&W dan ook , hoe duur ze ook mogen zijn .



Groeten  EDWIN  B


Groeten  EDWIN  B


Maurice

Persoonlijke favorieten: Dynamic Solutions Master serie, Dynaudio, Dali, Xanadu, Jamo, of zelbouwspeakers (die ook afgewerkt te koop zijn) met Scan-Speak en/of Seas units.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Lapti

prijs/kwalitatief kan ik in de zelfbouwwereld vifa aanraden  :yes:
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Maurice

Citaat van: Lapti op februari 14, 2009, 14:09:05
prijs/kwalitatief kan ik in de zelfbouwwereld vifa aanraden  :yes:
Zeker ook prima ontwerpen  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude