Is ook eigenlijk steeds mijn bedoeling geweest om zo weinig mogelijk apparaten te hebben maar op de een of andere manier wil dat niet zo lukken.
Ik merk wel dat het draaien van fysieke schijfjes zo langzamerhand stil is komen te liggen. Mijn bedoeling is om straks de Oppo te kopen. Heb je gelijk een goede CD speler, 3D BR/DVD speler, SACD/DVD-A speler, Dac, Streamer en beeld upconverter voor externe bronnen middels 2 HDMI inputs. Dat is echt een alles kunner. Dan kunnen de Dune en digitale TV ontvanger ook evt profiteren van de op papier goede player. De Oppo kan ook goed films streamen in mkv en BDMV formaat dus zou de dune evt ook uit de kamer kunnen. In principe hou ik dan een paar kleine kastjes over. Oppo, SB, PS3 en TV tuner. Als de nieuwe kast komt zullen die dingen achter een deurtje komen zodat er slechts de Pre/EV combi zichtbaar blijft.
Nog even over mijn Try & Error dag gisteren. Aan het einde van de dag kwam ik toch uit op Dyn EQ uit en ook de ADSY EQ uit. Was me wat te boemerig. Dus alleen in de stereo mode met ADSY kaal aan. Ben met de externe HD begonnen te klooien om 2 redenen. Eerste was nieuwsgierigheid om wat er op het buur forum wordt beweerd en ten tweede omdat ik nog geen NAS heb en dus altijd de PC aan moet hebben staan als ik muziek luister. Nou staat die in een andere kamer maar toch. Met de HD op de Pre kan ik s avonds laat nog lekker even een muziekje draaien zonder eerst een PC op te moeten starten. Het zoeken leek eerst een groot min punt totdat ik dus de app even erbij pakte.
Dat het beter klinkt dan een CD speler is in mijn situatie onzin. Het klinkt trouwens ook niet slechter. Als de instellingen op de Pre gelijk staan merk ik geen verschil tussen een sp/dif of via de USB. Een CD speler kan analoog natuurlijk wel anders/beter klinken. De Meridian Dac heeft wat meer attack van zichzelf maar door de vele instel mogelijkheden in de Pre kun je digitaal aardig in de buurt komen. Ben trouwens niet van plan om de Meridian set weg te doen...heb nog een kamertje vrij...