De Marantz PM11s1 gaat vandaag naar zijn nieuwe baasje. :

:
Ik begin me steeds meer te verbazen over de Integra combi. Gisteravond tot in de kleine uurtje films (2 stuks) en wat muziek gekeken en geluisterd. Daar waar Onkyo nogal direct is zijn de Integra's een heel stuk 'smoother' Het lijkt soms meer op Marantz dan Marantz zelf

. Wat me het meest opvalt is de enorm mooie detaillering. Elk regendrupje klinkt alsof ie er echt valt. Die sprankelendheid heb ik nog niet eerder in huis gehad. Ook dynamisch verbaasd hij mij. Zelfs op referentie (0 dB) volume klinkt hij zoals het hoort. Normale dialoog volumes maar een ontploffing klinkt opeens ook als een ontploffing. Verder wat met stereo zitten stoeien. Ook daar valt me iets op wat ik nog niet eerder heb gehad. Op alle receiver die ik tot dus ver heb gehad was stereo in de Pure of Direct mode altijd het mooist. Zette ik de receiver op stereo met het Audyssey systeem aan dan kwam er naar mijn smaak een boel 'boom' vrij wat mij totaal niet kon bekoren. Gisteravond heb vele malen zitten switchen tussen de Direct stand en de Stereo (met Audyssey + Subwoofer) en de verschillen waren groot, maar ben nu meer geneigd de Stereo (met Audyssey + Subwoofer) variant mooier te vinden.

Niks geen boomerig laag er opeens bij maar het verschil zit hem nu vooral in de plaatsing. Zet ik op direct dan 'kleeft' het geluid veel meer aan de speakers dan in de stereo stand. Dan komt het echt los en is de plaatsing veel beter. De stemmen staan recht voor je opeens en je krijgt soms surround ervaringen met een 2.1 opstelling. Ik vond dit echt verbazingwekkend. Zou deze XT32 Audyssey daar verantwoordelijk voor zijn? Ik ben op stereo gebied nogal conservatief te noemen maar begin nu toch echt te twijfelen. De Audyssey stereo scheelt je iig een hele inverstering in het bv met kabels fine tunen van je stereo geluid. Ook hoef je niet je halve huis te verbouwen voor akoestiche ingrepen.

Vanavond nog maar eens verder experimenteren.