Hallo Marc,
Heb ooit nog een Sony FA30ES (ook in champagne kleur jaja) gehad (juist de aankoopbon gevonden: aangekocht nieuw in 8/1999 twv 558 euro).
Heb deze versterker gekocht samen met B&W P5 Speakers (waar ik tot heden nog steeds mee speel).
Was een vooruitgang tov men vorige Sony TAF417R versterker. (vooral meer power)
Ik was overtuigd dat deze versterker het begin was om zo een ideale set samen te stellen.
Ik wou dan met Sony CDP990 vervangen door een CDP-XA20ES (was toen 620 euro) cdspeler.
Vond dit een heel mooie speler vooral ook uiterlijk een dikke cdlade in het midden met een Stabilisator die je steeds boven op de cd moest plaatsen).
Het was de ES versie hé en dat kon niet anders dan veel beter klinken
Ik ging met men vader naar een nieuwe tv zien en daar verkochten ze ook Marantz.
De verkoper legde Sting - Fields of Joy The best Of op (die ik thuis ook had) en je hoorde het direct een mooiere warme sound en meer detail.
Na paar weken ipv de Sony een cd6000ose (die goedkoper was) gekocht icm een PM8000.
Thuis vergeleken en ja ....
Veel mooier meer detail en
vooral ook bij het regelen van de treble en bass vond ik dat er erg veel verschil was
De Sony klonkt vlak (soms plat) en als je een aanpassing deed van de bass hoorde je niet erg veel verschil ... bij de Marantz daarentegen
De PM8000 wel niet kon tippen vond ik was het uiterlijk van de FA30ES
Dat was destijds men ervaring met deze versterker, kan zeker bij andere mensen totaal anders zijn.
Best zou zijn om eens samen naast elkaar te zetten om de verschillen waar te nemen
waarom koop je hem niet en vergelijk je eens je kan het zeker voor evenveel weer verkopen.
Of misschien valt hij bij jou veel beter mee
Groetjes & Succes met je keuze !
Bram