3 monoblokken gekocht

Gestart door Marcel Marantz, februari 07, 2009, 21:06:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel Marantz

Beste mensen,

Ik heb 3 monoblokjes Ma500 gekocht. Ik heb een HT versterker: De SR7300.
De monoblokjes heb ik aangesloten op mijn 2 fronts en sub via de pre out aansluitingen op de SR7300.

De speakers zijn via de speakerkabels aangesloten op de monoblokken.

Het probleem is nu dat ik de LFE aansluiting van de sub niet meer aangesloten krijg: Eerst zat deze aangesloten op de pre out van de Sr7300, maar daar zit nu de kabel naar het monoblok. Ik heb geen 2 pre out (sub) aansluitingen op de SR7300.

Weten jullie een oplossing voor dit probleem?

Loewe Xelos 32, Marantz PM6003, Marantz ST6003,  Caiman DAC TC-7520SE,
Scan Speak Reference A4 Mk II

Marvin

heb je een pasieve subwoofer waarvoor je nu een monoblok gebruikt, aangesloten op de sub-out?

Stadium III

idd actief of passief?

verder 1 erbij kopen en bridgen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

aan de handtekening te zien een Rel Quake.
da's toch een actieve?

Marcel Marantz

Het is een actieve sub, De rel Q100 met een neutrik en een lfe aansluiting. De lfe aansluiting is nu dus niet aangesloten omdat ik geen 2e pre out heb op de sr7300
Loewe Xelos 32, Marantz PM6003, Marantz ST6003,  Caiman DAC TC-7520SE,
Scan Speak Reference A4 Mk II

Marvin

ik zie het nut niet direct van het inzetten van een monoblok tussen een actieve sub, die heeft al een eigen versterker ingebouwd zodat de reciever deze niet "voelt" ..

Marvin

je kan natuurlijk gewoon een splitter aan de pre-out hangen om hem zodoende dubbel te maken.

Stadium III

Idd

De rel is actief dus ik zou de MA 500 eruit halen

Verder zou ik de Rel alleen via low level aansluiten en aangezien dus appart versterkt heb je maar 1 Sub pre out nodig

De MA 500 die is overgebleven zou ik op de center zetten

Zodoende later nog 2 gaan bijzoeken en dan heb je een zeer mooie eind versterking !

Ik weet het heb er ook 5 gehad !!! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: Stadium III op februari 08, 2009, 07:56:30
..... en dan heb je een zeer mooie eind versterking !

Ik weet het heb er ook 5 gehad !!! :-D

Toch zie je hier maar weinig forum leden die ze gebruiken. Wat zou de reden zijn? Ikzelf heb ze nog nooit gehoord maar zie ze op bv MP wel geregeld langs komen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

ik had er problemen mee dat de high level van de rel moeilijk ging doen

Verder perfecte blokken met genoeg power 125w bij 8 ohm
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dexter

Mooi voorbeeld van echt nutteloze verspilling! Echt zonde om zo'n goede amp voor zoiets onzinnigs te gebruiken.

Geluid zal er alleen maar slechter door worden. De high-level input op een actieve subwoofer is niks anders dan een spanningsdeler die het ingangssignaal weer naar line-level signaalsterkte brengt. Maw je gaat het eerst flink versterken (met de nodige extra vervorming vandien), om het daarna weer naar het originele niveau terug te brengen in de subwoofer, die het daarna actief te filtert en opnieuw te versterkt. Beetje onzinnig, nietwaar?

Als je last van brom hebt, moet je goed kijken hoe je eea hebt aangesloten. Als die actieve subwoofers gebalanceerde ingangen hebben, heeft dat uiteraard de voorkeur. Op internet kun je veel artikelen vinden hoe je op de juiste manier van single-ended naar gebalanceerd gaat (aan de receiver kant dus). Brom zou dan zowiezo geen probleem meer mogen zijn.

Daarnaast helpt het als je 230v met de low-level signaal leidingen meevoert en dus op hetzelfde stekkerblok zit als je receiver. En natuurlijk goede kwaliteit kabels gebruiken.


Idd, wat al eerder hier is gepost: via line-level beide actieve subwoofers via simpel (passief) splittertje op de pre-out van je receiver (kan die uitgang gemakkelijk hebben) en de overgebleven amp voor center gebruiken. Komt dat monoblokje echt vele malen beter tot z'n recht.

Vlearmoes

Idd   voor meer sub geweld zul je een zwaardere sub moeten aanschaffen

het monoblok gebruiken op de center geeft meer!


(ps  die Q100 past hier wel  :roll:)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Frits Denon

Die MA's lijken mij ook wel wat, maar dan voor de stereo set. Ze staan wel op MP, maar zijn die vraagprijzen wel reeel?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4