De vintage set van Paul

Gestart door Paul, februari 01, 2009, 13:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: Marantz 81 op september 13, 2014, 22:13:41
Zo te zien terug gegaan in de tijd met zwart wit foto,s

Mooie set hoor  :yes: heb je nu 2 setjes speakers staan ?  en zijn die klipsch de RF7 ?

Wat heb je eigenlijk minder ? en je bent gaan streamen zo te zien  pompom
Minder Marantz in de verzameling, streamen ja de Klipsch RF-35 op de buizen switchen tussen EL34 en / of KT88 eindtrap een ideale match. De breedbanders op de Quad 405 die hebben wat meer power nodig en de old skool B&W DM2a MkII op de vintage SC/SM- 7 set hier geen foto,s van.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

Hoi Paul je hebt keuze genoeg, veel plezier met je buizenset en vintage sets.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Citaat van: Paul op september 13, 2014, 22:30:36
Minder Marantz in de verzameling, streamen ja de Klipsch RF-35 op de buizen switchen tussen EL34 en / of KT88 eindtrap een ideale match. De breedbanders op de Quad 405 die hebben wat meer power nodig en de old skool B&W DM2a MkII op de vintage SC/SM- 7 set hier geen foto,s van.
"Minder marantz...", da geef nie hè! Je hebt m.i. sowieso één van de interessantste verzamelingen audio op dit forum, en er zijn er genoeg die helemaal geen marantz (meer) in hun set hebben. Voor mij blijf jij immer welkom, marantz of niet. byebye

P.S. Die zwart/wit-plaatjes doen lekker nostalgisch aan.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Citaat van: Paul op september 13, 2014, 22:30:36
Minder Marantz in de verzameling, streamen ja de Klipsch RF-35 op de buizen switchen tussen EL34 en / of KT88 eindtrap een ideale match. De breedbanders op de Quad 405 die hebben wat meer power nodig en de old skool B&W DM2a MkII op de vintage SC/SM- 7 set hier geen foto,s van.

Keuze genoeg  :yes:  waarom switch je tussen eindtrappen op de RF35 dan ?

Paul

Citaat van: Marantz 81 op september 14, 2014, 22:44:24
Keuze genoeg  :yes:  waarom switch je tussen eindtrappen op de RF35 dan ?
Heb de eindtrap met de KT88  buizen gekocht ook voor de look en het is hobby altijd leuk om te switchen.
De eindtrap met de EL34 buizen is een zelfbouw project van de vorige eigenaar geweest en over buizen en eventuelen verschillen is veel geschreven vandaar mijn aanschaf om het zelf te ervaren.
Kan je zeggen als de verschillen er mochten zijn die dan minimaal is maar dat is persoonlijk,een ieder kan dat anders ervaren om discussies over verschillen te voorkomen.  :wink:

Mocht je een keer zin hebben ben je welkom om het met je eigen oren te horen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

bas focal marantz

Citaat van: Paul op september 15, 2014, 07:01:40
Heb de eindtrap met de KT88  buizen gekocht ook voor de look en het is hobby altijd leuk om te switchen.
De eindtrap met de EL34 buizen is een zelfbouw project van de vorige eigenaar geweest en over buizen en eventuelen verschillen is veel geschreven vandaar mijn aanschaf om het zelf te ervaren.
Kan je zeggen als de verschillen er mochten zijn die dan minimaal is maar dat is persoonlijk,een ieder kan dat anders ervaren om discussies over verschillen te voorkomen.  :wink:


KT88 zijn ook mooie buizen om te zien.


Uiteraard zitten er ''kleine'' verschillen zowel in buizen en trafo's.

Zo vond ik de audioromy 813 vol en erg goed in het laag de zelfbouw 807PP was mooier in het midden hoog.
De eigenaar 807PP heeft mij gemailt dat hij met deze versterker weer na zijn geliefde speakers kon luisteren die met zijn andere buizen versterker te vol in het laag klonk.

joep

Citaat van: Paul op september 16, 2013, 16:43:20
Bedenktijd is om Joep   :-P , eerst bij SB-Marantz niet en nu laat je ook niks horen.  frusty

Zou het dan toch allemaal het zelfde doen , alleen met een ander prijskaartje ?  :roll: 8-) clown1

Gaat er wel van komen hoop ik. Heb de 15e oktober nog een onderzoekje. Is het negatief dan houden we snel een M&G met worstenbroodjes, zo niet dan komt e.e.a. Audio spul te koop.

Paul

Citaat van: joep op september 24, 2014, 19:11:39
Gaat er wel van komen hoop ik. Heb de 15e oktober nog een onderzoekje. Is het negatief dan houden we snel een M&G met worstenbroodjes, zo niet dan komt e.e.a. Audio spul te koop.
Leuk om te lezen Joep we houden contact.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Update.













Verder een Sanyo draaitafel gescoord, gewoon voor de heb.





Marantz 1070 is naar Jon voor reparatie, geruis en ploffen / knallen uit het linker kanaal na 5 minuten aanstaan.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Zie ik daar nu AEG staan? Dacht dat die alleen koelkasten maakten... :-o:-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op maart 08, 2015, 17:36:49
Zie ik daar nu AEG staan? Dacht dat die alleen koelkasten maakten... :-o:-D
AEG, ja immer deutsche  elektronik, aber auch internet radio.   8-)
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

 Internet radio? Wat is er mis met een good old antenne?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op maart 08, 2015, 18:07:22
Internet radio? Wat is er mis met een good old antenne?
Eigenlijk niks Wim.  :roll: :evil:

Jullie in Smilde zijn verwend na de brand.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Was op zoek naar een multimedia player dus op naar de mediamarkt, een nieuwe materie naast het vintage gebeuren.

Hierbij de de oorspronkelijke mediamarkt prijs van de MED400X2S

Deze lag verkeerd geprijst in de bak.





Na overleg mocht ik deze voor 30 euro meenemen, wel sportief van de mediamarkt.

Is het niks dan valt de schade mee.   :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site