De set van Dennis E36

Gestart door Dennis E36, januari 30, 2009, 18:44:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

gerard

Citaat van: Dennis E36 op augustus 22, 2013, 16:03:41
Geen upgrades, maar vandaag 5 jaar lid van het forum pompom pompom pompom
.
.
.
:-D :yes: 8-)

Mooi man, met zo'n set kan je ook best tevreden zijn  :-)


Citaat van: xander32 op augustus 22, 2013, 16:43:06
Geen upgrades in5 jaar; een tevreden mens dus. Tannoy - Marantz combi :kwijl:.

wel ff goed lezen hè  :-P
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

xander32

Citaat van: gerard op augustus 23, 2013, 17:54:32
Mooi man, met zo'n set kan je ook best tevreden zijn  :-)


wel ff goed lezen hè  :-P
Oeps, waarschijnlijk wou ik graag iets lezen :-D. Maar ik weet dat Dennis helemaal weg is van z'n set, en terecht :yes:.

Dennis E36

Ben inderdaad nog steeds content met wat er hier in de woonkamer staat :yes:

Ennehh PM maar wat weekend data wanneer jij ruimte hebt en dan zal ik de agenda ernaast leggen!
Dan kom ik een keer aan "de overkant"  HB
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

tvk


tvk

Is bij jou de kleur van de cd14 ook net iets minder goudkleurig dan de pm14?


erik62


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

@ tvk de PM en CD hebben hier geen opvallende afwijking qua kleur. De ST17 daarentegen wijkt wel (erg) af.
Misschien bouwjaar???
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Dennis E36

Een enkele "upgrade" gedaan. M'n 2 JvG interlinks verkocht(verzilverd en puur zilver) en een Magic-Link terug gekocht tbv de CD14. Verder een andere TV en het stekkerblok verhuisd achter het meubel.

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

tvk

De sa17s1  die ik eerder had, had wel exact dezelfde kleur

xander32

Hey Dennis. Heeft de switch van ic's klankmatig wat gebracht?


Citaat van: Dennis E36 op april 27, 2015, 16:48:43
Een enkele "upgrade" gedaan. M'n 2 JvG interlinks verkocht(verzilverd en puur zilver) en een Magic-Link terug gekocht tbv de CD14. Verder een andere TV en het stekkerblok verhuisd achter het meubel.



Dennis E36

Citaat van: xander32 op april 28, 2015, 06:45:05
Hey Dennis. Heeft de switch van ic's klankmatig wat gebracht?

Geen spectaculair verschil t.o.v. de Zilver/Goud.
Wilde gewoon de oude kabels kwijt (gevoelsmatig 1 set boventallig) en er een deftige voor terug.
Of het nu werkelijk een verschil is......auto-suggestie???

Gewoon klankmatig en optisch een schitterende kabel :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Dennis E36

Na zo'n 10 jaar de complete boel omgegooid behalve de luidsprekers:

Goede therapie om de huidige tijd met wat nieuwe afleiding door te komen  HB

De bron was reeds vervangen ergens in mei '20
De overige zaken in nov/dec '20

De Marantz CD14 heeft plaats gemaakt voor een Innuos Zen Mini mk3 + separate lineare voeding
De Marantz PM14mk2 KI voor de Pink Faun DP 2x90i
De JvG Magic-Link voor de Pink Faun IL2-se
De Tannoy TLC300 ls kabels voor de Pink Faun SC-3
De DIY powercords zijn vervangen door Pink Faun. De PC-3 voor de versterker en PC-4 voor de bron.

De PlayStation 3 is vervangen voor een PS4Pro en de tv is vervangen omdat de vorige simpelweg kapot ging  8-)







Het audiomeubel heeft ook gelijk maar plaats gemaakt voor een wat meer in het interieur passend exemplaar.
De huidige componenten zijn van een wat vriendelijker formaat  :yes:

Voor wat betreft de klank etc geniet ik nog steeds van deze luidsprekers.
Het geheel klinkt wel krachtiger in het laag en de plaatsing is meer precies dan met de Marantz.
Kanttekening de PM14 was natuurlijk al ca. 20 jaar oud en verklaart ook grotendeels het verschil.

Korte omschrijving van de PF versterker voor de technici;

De versterker is opgebouwd rond een discrete voor- en drivertrap, een JFET klasse A versterker zonder tegenkoppeling. Deze schakeling neemt circa 75% van de signaalversterking voor zijn rekening, waarna een klasse D versterker het overneemt. De JFET en klasse D printen worden gevoed vanuit een 270 Watt transformator en een gelijkrichterschakeling met een totale buffer van 100.000 µF. De voeding van de voor- en drivertrap is per kanaal apart gestabiliseerd.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Vinyl_Fuchs

Ondanks dat het geen Marantz componenten zijn, ziet het er niet verkeerd uit. En nog belangrijker voor jou is het een verbetering.
Ik ken Pink Faun van de buizenversterkers, maar daar zijn ze mee gestopt. En na een kijkje op hun site lijkt het dat ze ook geen versterkers meer produceren/ verkopen. Enkel nog een retedure streamer en een paar bijbehorende accessoires.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Ik ken het merk totaal niet :oops:

Goed na 10 jaar weer eens wat anders is ook wel weer lekker.

Have fun  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)