De set van Dennis E36

Gestart door Dennis E36, januari 30, 2009, 18:44:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dennis E36

Dank allen!

Nu alleen nog even een IEC connector in de ST17 frotten. Netkabel maken en klaar is Kees :-D :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Dennis E36



Nu 3 nagenoeg dezelfde netkabels.
75cm / 100cm / 125cm.

W&M vergulde connectoren en Jobarco 2.5mm2 afgeschermde kabel
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Ziet er heel mooi uit hoor  notworthy
Netjes afgewerkt.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

ziet er zeker netjes uit  :yes:

en hoor je verschil ? gebruik je ook een afgeschermd stekkerblok met afgeschermde kabel naar WCD ?

Dennis E36

#79
Citaat van: Marantz 81 op februari 07, 2011, 20:57:36
ziet er zeker netjes uit  :yes:

en hoor je verschil ? gebruik je ook een afgeschermd stekkerblok met afgeschermde kabel naar WCD ?

Had al een hele tijd 2 van die netkabels. Nu is er alleen een 3e bij voor de
ST-17.

Ik gebruik een alu stekkerblok met een degelijk afgeschermde kabel
naar de WCD.

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marantz 81

ik zit ook te denken om afgeschermde kabels en stekkerblok aan te schaffen

maar ik vraag me af of het de inverstering waard is  :roll:

met speaker kabels en interlinks ben ik daar wel zeker van  :yes:

pg

ik heb gewoon supra vanaf wcd er is wel wat te merken maar ik ben slecht ik het verwoorden ervan wat de verschillen zijn.
en het lig eraan wat je nu heb denk ik zo.

Dennis E36

#82
Citaat van: Marantz 81 op februari 08, 2011, 21:23:22
ik zit ook te denken om afgeschermde kabels en stekkerblok aan te schaffen

maar ik vraag me af of het de inverstering waard is  :roll:

met speaker kabels en interlinks ben ik daar wel zeker van  :yes:

Zo'n gigantische investering is het niet hoor. Dat stekkerblok heb ik voor
een prikkie op de kop kunnen tikken via MP.
De 3 netkabels hebben mij in totaal ongeveer €200,- gekost.

Interlinks en LS-kabel hebben inderdaad meer invloed. Degelijk afgeschermde netkabels
hebben ook een positieve uitwerking t.o.v. de standaard kabels. Ik vind dat er net
even wat meer "rust" in de muziek zit....
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Dennis E36

Hier komt z.s.m. weer een update :yes:.

Laatste weken niet veel op het forum geweest....wegens verhuizing naar onze nieuwbouw-woning in Tiel.

Druk druk druk :-D

Tis  heel erg wennen qua geluid, durf er nog geen stempel op te drukken. Speakers kunnen nu
verder uit elkaar met meer ruimte aan de zijkant. We hebben nu o.a. een stenen vloer i.p.v. vinyl....
Heb minder ruimte achter mij dan voorheen. Set speelt nu in de breedte van de woonkamer (5.2 meter).
Voorheen had ik zo'n 8.8 meter doordat de set in de lengte van de woonkamer stond te spelen.

Al met al is het een hele andere klank geworden. Niet verkeerd in 1e instantie, maar wel wennen!


Foto's volgen :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marantz 81

ja kan echt heel erg wennen zijn ik was zelf ook nogal  nopompom in het begin

beter beetje de tijd geven om eraan te wennen ,anders blijf je bezig zoals ik heb gedaan en kom je weer terug bij het begin omdat dat toch het beste zoals van te voren uitgedacht  :yes:

Dennis E36

Hierbij alvast de eerste foto van de opstelling:

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Dat ziet er toch al niet verkeerd uit.  notworthy
En een hoogpolig tapijtje.  pompom
Hoe is de beleving tov de oude situatie?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

Citaat van: lo op april 04, 2011, 21:54:15
Dat ziet er toch al niet verkeerd uit.  notworthy
En een hoogpolig tapijtje.  pompom
Hoe is de beleving tov de oude situatie?

groet,

lo

Dank u.
We hebben inderdaad gelijk een nieuw tapijt gekocht. Dit is een hoogpolig tapijt van 2 bij 2.9 meter.
Scheelt wel in vergelijking met het niet hoogpolige tapijt van 1.6 bij 2.3 meter die er daarvoor lag.

Zoals eerder aangegeven moest ik erg wennen aan het geluid. Begint nu wel te komen. Ben zeker niet ontevreden,
maar de ruimte moet nog beter gedempt worden. Heb nog (veel) galm in huis met "in de handen klap-methode" :-D

Muren zijn nog erg kaal. Schilderijen moeten o.a. nog opgehangen worden, meer planten in huis gaan zetten etc.
Alles wat we in ons appartement hadden hebben we meegenomen.

Nu grotere ruimte dus meer dempen. Zal nog wel flink wat experimenteren worden :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Niber

Citaat van: Dennis E36 op april 04, 2011, 20:55:24:kwijl:
Hierbij alvast de eerste foto van de opstelling:


Ziet er goed uit...
Met name die "Jan Des Bouvrie-lamp" is erg mooi.  :-D (Heb de mijne een tijdje terug weg gedaan, maar blijft leuk ding.)
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

 hello Mooie set, Dennis! Tannoy is meestal erg goed tot uitstekend, hou zelf ook van Britse luidsprekers. Kocht in 2000, na een paar Missions,  voor Fl 999,= een paar Tannoy P4. Was toen erg klein behuist; woonkameropp. ±16m2. In 2004 overgegaan op mijn huidige speakers, die nu opsteld staan in een badkamer van 30m2. Ben allergies voor huisstofmijt i.c.m. astma, vandaar. Qua muziekbeleving valt het gelukkig nogal mee, al kan het natuurlijk beter, Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *