De set van Dennis E36

Gestart door Dennis E36, januari 30, 2009, 18:44:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis E36

Ik heb nog geen tijd gehad om serieus te luisteren. Dit gaat vanavond gebeuren.
Ik ben heel erg benieuwd, kan me echter niet voorstellen dat het geluid
er niet op vooruit gaat t.o.v. de PM16.


@Lo: Het omzetten van de kamer was zelfs een voorstel van mijn vriendin hahahaha

@Madvillain: De JvG's blijven er lekker tussen zitten. Ik heb beloofd om de komende
tijd geen wijzigingen meer aan te brengen in de audioset. We hebben namelijk net een
huis gekocht(duurt nog wel ruim een jaar voordat die staat.....).
Daar moet de akoestiek ook goed aangepakt worden lol

Iedereen is welkom om mijn PM16 over te nemen!!!! :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Citaat van: Dennis E36 op november 30, 2009, 10:58:29

@Lo: Het omzetten van de kamer was zelfs een voorstel van mijn vriendin hahahaha



Gij zijt gezegend notworthy :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bramdg

Citaat van: Dennis E36 op november 30, 2009, 10:58:29

Iedereen is welkom om mijn PM16 over te nemen!!!! :yes:


Dolgraag ......maarja ook juist gebouwd  :-) (wonen er nu 2maand in) tijdens de bouw een deel onvoorziene kosten en nu blijven ze nog steeds komen ... violent1

....tja voor mij ook geen grote uitgaven meer de komende tijd ....alles is op  :|

Veel succes het komende jaar !!!! (een drukke maar toch wel leuke periode hoor  :yes:)

en nogmaals proficiat met de nieuwe BOM !
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Dennis E36

#48
De eerste luistersessie zit er op! Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het plaatje dat de 14 neerzet :yes:
Ik had niet verwacht dat ook de Tannoys toch nog veel meer in huis hadden.
Het geluidsbeeld is er in grootte en breedte erg op vooruitgegaan. Het hoog vind ik schoner klinken t.o.v. de 16,  het laag is strakker geworden(meer definitie) en de plaatsing is beter. Er zit meer rust in de muziek zodat verschillende instrumenten makkelijker te volgen zijn, transparanter geluid.
De cd van Fritz de With (seventh edition van Marantz) klinkt nu nog realistischer.

De PM16 is zeker geen slechte versterker, maar de 14 doet er toch nog een flinke stap bovenop. Het is zeker net zo'n grote stap als van de SA7001 naar de CD14.

Deze combinatie hoeft van mij (voorlopig :evil:) echt de deur niet meer uit!!!!!!!!! notworthy :kwijl: :yes: pompom
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Dennis E36

Hier ook nog even een nette foto van 1 vd 2 W&M LS-03 speakerkabels:




En een kiekje van de mooie achterkant van de PM14 :-D




Kon er met de camera niet verder achter komen.....CD14 past er net niet op redface
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Citaat van: Dennis E36 op december 01, 2009, 13:12:44
De eerste luistersessie zit er op! Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het plaatje dat de 14 neerzet :yes:
Ik had niet verwacht dat ook de Tannoys toch nog veel meer in huis hadden.
Het geluidsbeeld is er in grootte en breedte erg op vooruitgegaan. Het hoog vind ik schoner klinken t.o.v. de 16,  het laag is strakker geworden(meer definitie) en de plaatsing is beter. Er zit meer rust in de muziek zodat verschillende instrumenten makkelijker te volgen zijn, transparanter geluid.
De cd van Fritz de With (seventh edition van Marantz) klinkt nu nog realistischer.

De PM16 is zeker geen slechte versterker, maar de 14 doet er toch nog een flinke stap bovenop. Het is zeker net zo'n grote stap als van de SA7001 naar de CD14.

Deze combinatie hoeft van mij (voorlopig :evil:) echt de deur niet meer uit!!!!!!!!! notworthy :kwijl: :yes: pompom

Gefeliciteerd Dennis pompom
Blij dat de spullen goed  bevallen en dat je er veel plezier aan gaat beleven HB
Gek hè dat speakers, als ze in de basis goed zijn, toch een heel eind mee kunnen groeien. Ben ik zelf inmiddels al een aantal x achter gekomen :yes:

geniet ze, groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

heel mooi allemaal en geniet ervan !   :-) pompom

mars

oi

mooi kabeltje he , voor weinig. :yes:

heb ik ook gehad toen ik met classè draaide.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Dennis E36

Citaat van: mars op december 04, 2009, 20:40:01
oi

mooi kabeltje he , voor weinig. :yes:

heb ik ook gehad toen ik met classè draaide.

Hoi Mars,

Idd een leuk kabeltje voor echt weinig geld. Het is geen superkabel, maar de looks zijn mooi.
Qua klank doen ze niets onder voor mijn oude VDH(een vd goedkoopste) kabels.
Ach...de kabels hebben mij geloof ik €120,- gekost voor 2x3 meter.
Kan je geen miskoop aan doen
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

mars

Citaat van: Dennis E36 op december 04, 2009, 22:07:55
Hoi Mars,

Idd een leuk kabeltje voor echt weinig geld. Het is geen superkabel, maar de looks zijn mooi.
Qua klank doen ze niets onder voor mijn oude VDH(een vd goedkoopste) kabels.
Ach...de kabels hebben mij geloof ik €120,- gekost voor 2x3 meter.
Kan je geen miskoop aan doen


oi

ja en het staat bij jouw versterker ook nog eens mooi.

Ik vind dat je alleen al voor het uiterlijk niet dit soort kabels aan bijvoorbeeld een cyrus moet hangen
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Dennis E36

Citaat van: mars op december 04, 2009, 22:18:57

oi

ja en het staat bij jouw versterker ook nog eens mooi.

Ik vind dat je alleen al voor het uiterlijk niet dit soort kabels aan bijvoorbeeld een cyrus moet hangen

Hoe bedoel je "alleen al voor het uiterlijk niet dit soort kabels aan een Cyrus moet hangen"?
Wat vind je dat daar wel aan kan?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

mars

Citaat van: Dennis E36 op december 04, 2009, 22:35:56
Hoe bedoel je "alleen al voor het uiterlijk niet dit soort kabels aan een Cyrus moet hangen"?
Wat vind je dat daar wel aan kan?

oi


O ik bedoel het heel simpel hoor , in het kader van ''het oog wil ook wel wat'' en ''over smaak valt niet te twisten''
Laat ik het zo zeggen ; jouw pm-14 is een grote zware en stoer uitziende versterker, en daar vind ik zo'n dikke kabel als van bijvoorbeeld W&M of pak hem beet een toplijn van monster prima bij staan.

Terwijl bij versterkers met een bouw als cyrus, creek enz enz vind ik speakerkabels als qed of crystal audio note enz enz weer beter staan.

Maar wat ik al eerder zij , dit is puur mijn smaak en gaat alleen om uiterlijk , heeft niets met weergave te maken.

(By the way) ik ben zeker een liefhebber van UK audio zoals ;cyrus , arcam, Rega enz enz . En van engelse merken als Creek, Naim en meridian ben ik een uitgesproken fan
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Dennis E36

#57
@ Mars: OK :-D duidelijk  :yes:

Hier nog even een overzichtsfototje vanaf de luisterpositie:



Dit is het uiteindelijk geworden nu ik ongeveer (pas) 2 jaar met het virus besmet ben clown1


Ik ben er trots op :yes: pompom


p.s. lekker zo'n externe flitser...vol in de tv :-D


Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

bramdg

Citaat van: Dennis E36 op december 05, 2009, 13:02:11

Dit is het uiteindelijk geworden nu ik ongeveer (pas) 2 jaar met het virus besmet ben clown1


Ik ben er trots op :yes: pompom


Heel goede reden om op dit trots te zijn  HB

Maar denk wel dat het iets meer is als een besmetting hoor .....
als dat zo verder gaat ga je toch beter verdere stappen moeten ondernemen...denk dat pillen nemen niet meer veraf zijn :-D

Btw ook mooie W&M kabel  :-) heb je de LS-03 gekozen door zen Bi wire-ing ?
Weet jij soms hoe de LS-01 zich tov deze LS-03 houd ?

Groetjes

Bram
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Dennis E36

Wat de verschillen zijn tussen de LS-01 en LS-03 weet ik niet.
De LS-01 is wel een dikkere kabel, mijn oom heeft een setje LS-01, maar die heb ik nooit
aangesloten op mijn set. Ik heb de LS-03 idd genomen omdat het een bi-wire kabel is. Dit
vind ik mooier dat een kabeltje te bruggen achterop de luidspreker.

Wat betreft de besmetting......tussen nu en pak hem beet 1.5 jaar ben ik van plan om lekker
naar dit "spul" te blijven luisteren!!!!
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp