Mijn huidige set met een beetje verleden

Gestart door Marcel, januari 29, 2009, 17:02:55

Vorige topic - Volgende topic

Vinyl_Fuchs

Ik berust me in deze ook niet op feiten, maar op vermoedens, want 500 stks. wereldwijd is zoveel nog niet. Belangrijkste blijft dat je een mooie set in huis gehaald hebt,  waar je ook duidelijk van geniet.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SMarcel

Censuur

jowa

Lekker setje, die KI-Pearl  :-D
Ik ben er ook zeer te vreden  mee.

De set staat bij mij echter op een laag pitje, bezig oude huis in Amersfoort te verkopen.
Volgend jaar eerst eens kijken of ik hier de akoestiek kan verbeteren met een dikker kleed.

SMarcel

Censuur

SMarcel

Censuur

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

SMarcel

Censuur

lo

Mooie, goed overwogen, aankoop gedaan met mooie tweeters.
Veel plezier d'r van en geniet ze!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Mooie ls, Deutsch, dus vast super afgewerkt.

Als naam ken ik het merk, maar nog nooit een ls. van hen mogen beluisteren. Kan je proberen de karakteristiek van deze ls. te beschrijven?

xander32

... wat mij wel ff van het hart moet; de opstelling lijkt vanaf de foto verre van optimaal. Ze staan nu wel erg kort tegen de achterwand en de rechter geheel in de hoek ...

Deze ls. en fraaie Pearl combi verdienen beter. Heb je mogelijkheden om er ietwat mee te schuiven? Ik ben er van overtuigd dat het veel gaat brengen.

SMarcel

Censuur

xander32

Een bijzonder concept, afwijkend van het gangbare, maar als deze ls. daarvoor zijn ontwikkeld, zal het zo goed zijn  :yes:. Voor velen zal dit ook een uitkomst zijn, ls. die je bewust dicht op de achterwand dient te plaatsen.

Genieten dan maar!

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

VANZOMERENG

Veel plezier ermee Marcel

Mooie bandtweetertje erin..... ben dol op bandtweeters  :-D

Heb je jouw andere speakertjes/duitsemonitoren nog ?

VANZOMERENG

Citaat van: xander32 op december 19, 2015, 23:17:45
Een bijzonder concept, afwijkend van het gangbare, maar als deze ls. daarvoor zijn ontwikkeld, zal het zo goed zijn  :yes:. Voor velen zal dit ook een uitkomst zijn, ls. die je bewust dicht op de achterwand dient te plaatsen.

Genieten dan maar!

Verbaasd me ook maar soms schijnt bedriegd, juist uitgerekend de grootste Sonus, uit de Venere serie.... de Venere S.
Een zeer forse speakers met 3 flinke woofers, moet zeer dicht bij de wand worden geplaatst, omdat die anders veel te
slank klinkt.     Deze speaker heeft een aflopende frequentie curve, die alvanaf ca. 150hz afloopt.  Dit conform test/meetgegens
uit het blad Stereoplay.