De set van Vlearmoes

Gestart door Vlearmoes, januari 28, 2009, 18:33:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Citaat van: lo op maart 13, 2010, 22:56:41
Succes man :yes:
Ik zou je graag van advies dienen maar helaas is mijn kennis wat dit betreft 0.0 redface

groet,

lo

Ik twijfel trouwens niet dat je er niet aan uit komt hoor HB


We hebben al contackt gehad over the foon
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Vlearmoes op maart 13, 2010, 22:43:28
Tjonge   best wel moeilijk 2 subs  HLP   nu een boost op 30/35 Hz  :-o

nog maar ff verder pielen met de knopjes hopend het meer vlak te krijgen  clown1
Hoi Theo, heb je al weer een slag kunnen maken betreft het inregelen van de subs?
Enne: wij zijn hier dol op foto`s he :yes:.

Sander.

Vlearmoes

Citaat van: xander32 op maart 15, 2010, 17:52:53
Hoi Theo, heb je al weer een slag kunnen maken betreft het inregelen van de subs?
Enne: wij zijn hier dol op foto`s he :yes:.

Sander.

Ik ben bang dat ik voor de laatste fine-tuning  iets meer expertise in huis moet halen;  redface
 
in de vorm van StadiumIII  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Citaat van: Vlearmoes op maart 15, 2010, 18:00:20
Ik ben bang dat ik voor de laatste fine-tuning  iets meer expertise in huis moet halen;  redface
 
in de vorm van StadiumIII  :yes:
Dan gaat `t vast helemaal goed komen. Lijkt mij wel bruut twee subs HB: ik was de vorige x al onder de indruk van `t geluid bij jouw thuis.


Sander.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op maart 18, 2010, 16:28:01
2 subs hebben is bruut  :-D
2 subs fatsoenlijk afgesteld nog bruter :-P.


:-D Sander.

Vlearmoes

Van middag de Anti-Mode 8033C ontvangen van Ralf

De 2 Storms III aangesloten (1x op 0 uit en de sub op 2 alleen low   en de 2de sub op 180 uit en sub op 180 deze is ook high aangesloten)

Het subsonisch laag is enorm toegenomen en de piek rondom de 30Hz is verdwenen 

De volumes van de subs inregelen met de rest van de 5 speakers is moeilijker daar de subs bijna niet hoorbaar zijn en dus puur met de Db-meter af te stellen zijn
Uiteraard voor iets harder en de achterste niet zo   nog even spelen dus
Ook kan de main volume verder open ??

Maar de eerste indrukken;  WOW   notworthy    moet wel de servies kast opnieuw inruimen   :schater:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Moooooiii man

notworthy notworthy

Veel plezier met instellen en afregelen en daarna natuurlijk genieten.
PS zorgen dat er niks breekt hè :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Shepherd Moon

feli met de brute aankoop  notworthy het servies mag inderdaad zonder schroom schrik hebben nu  :-D
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

JeroenGRT

wow 2 x rel storm III mooie aanschaf! Hoe heb je deze nu precies opgesteld? Je hebt niet gedacht aan een 1 grotere subwoofer i.p.v. 2 rel storms?  Heb nog nooit 2 subs horen spelen, maar kan me voorstellen dat het wel behoorlijk meer autoriteit geeft. Kwam jij nu uit Neede? Dan woon ik nog geen 5km van je vandaan :D

xander32

#70
Theo, kan je mij ff uitleggen, in Jip&Janneke-taal, hoe jij de AntiMode heb geintegreerd in jouw set?
Dien je de set-up van de gehele ht-set opnieuw te doen of is het een kwestie van het kastje in de signaalweg tussen receiver en sub plaatsen, mic aansluiten, aantal sweeps en klaar :?.


Sander.

Vlearmoes

Wel het kastje tussen receiver en sub

Maar de sub`s dienen eerst zachter gezet te worden met de gain op sub (ivm luidsterkte testtonen)

daarna wel weer de speaker set up om vervolgens de gain zo te zetten
dat ze weer een aantal Db`s (3/6Db) hoger is als de andere speakers   met de Db-meter.


jip&janneke genoeg??  :-D

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

#72
Citaat van: Vlearmoes op maart 21, 2010, 12:28:27
Wel het kastje tussen receiver en sub

Maar de sub`s dienen eerst zachter gezet te worden met de gain op sub (ivm luidsterkte testtonen)

daarna wel weer de speaker set up om vervolgens de gain zo te zetten
dat ze weer een aantal Db`s (3/6Db) hoger is als de andere speakers   met de Db-meter.


jip&janneke genoeg??  :-D
Helder. Dus Antimode er tussen, Antimode z`n werk laten doen en vervolgens weer speaker set-up. Betreft dat de Audessy variant of de handmatige(of beiden)?

Enne, patser, jij hebt het nu gelijk over subs; niet iedereen heeft die luxe hoor :-P.


Sander.

Vlearmoes

Deze patser heeft toch zijn 2de Storm weer doorverkocht (aan Drees62)  het laag was toch te overheersend geworden en een 2de sub is niet nodig in mijn ruimte om hetzelfde te ervaren.

Een andere upgrade die ik nog maar net heb gedaan zijn andere luidsprekerkabels
Ik heb de VDH Teatrack vervangen door W&M LS-01 voor de fronts en center.

De VDH`s waren bi-wire/amp kabels die ik ook zo had aangesloten op de SR dmv de C-schakelaar die van de rearback`s twee fronts maakt.
Nu mogen de LS-01`s het proberen om single-wire aangesloten een verbetering te brengen in het midden
iets dat ik miste na diverse bezoekjes aan Focal eigenaren hier op het forum.

Ik was al wel erg tevreden over mijn Kef speakers  maar miste een beetje dat wat Focal zo speciaal maakt; meer sprankelend naar de hoge kant;  dit ligt mij ook wel  :yes: (ik wordt ouder en mijn gehoor ook  clown1)

De eerste indrukken zijn dat het mid al een aardige lift heeft gekregen en dit maakt al een mooier stereobeeld met een mooiere definitie.

Hopelijk blijft dit zo, en nog beter, na het inspelen van een weekje  :yes: :yes:
Dan mogen ze blijven  pompom
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Kijk, weer mooie handel bedreven en weer een serieuze up-grade gedaan.
Daarnaast, ondanks het feit dat je zelf vindt dat je er niet goed in bent, toch weer mooi omschreven.
Ik ben benieuwd welke klankwinst je kabels nog laten horen na en week.
Misschien dat je eea nog even kunt aangeven dan.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.