De Epos luidsprekers zijn afgevallen ,de Jamo's voldoen voor mij
Ik heb wel een sub aangeschaft ,het is een Infinity Cascade 15 geworden die ik voor een hele nette prijs heb kunnen bemachtigen .
De Cascade heeft 4x15 cm woofertjes die een vierkante vorm hebben en worden gevoed door een versterker van maar liefst 800 Watt RMS .
De sub gaat niet superdiep maar nog net wat lager dan de EX4 ,het is iig een mooie aanvulling voor met name films .
Infinity : 29Hz -8db / 31Hz -6db .
Seas : 30Hz -8db
Een prettige bijkomstigheid de parametrische EQ die Infinity
R.A.B.O.S (Room Adaptive Bass Optimization System) noemt ,met deze EQ kan je dmv de bijgeleverde sound-level meter + test cd de sub aan de akoestiek aanpassen .
Het ding weegt maar liefst 45Kg en is dus niet gemakkelijk van de plek te krijgen ,het uit zich vooral in een vrij dode behuizing die niet tot nauwelijks resoneert .
De eerste indruk heb ik opgedaan met de BD
Anesthetize van Porcupine tree ,de sub is aangesloten via de LFE vd Onkyo met de Xover ingesteld op 90Hz .....de fronts staan uiteraard op fullrange .
Zonder dat ik de R.A.B.O.S gebruik (moet nog ingeregeld worden) klinkt het al aangenaam ,dat wil zeggen het lijkt in eerste instantie net alsof de sub niet aanwezig is tot op het moment dat je hem uitzet .
Daarna was de film
The Ghost rider aan de beurt ,toen had ik iets van .......wow !!
,wat een kracht en snelheid zit er in deze sub ,een film kijken word zo toch een stuk leuker !!
Naast de rabos moet ik ook nog de adsy meting uitvoeren ,ik moet daar wel een geschikt mo0ment voor hebben want naast de gebruikelijke klok en vissenbak met kolere pomp zijn er nog wat stoormaterialen aanwezig zoals kids,honden,telefoons,en zelfs de deurbel kan roet in het eten gooien
Maar goed geduld is een schone zaak .