Het is een 12" subwoofer in een 65ltr br behuizing .
Citeer
Wat is er zo speciaal aan deze dan dat je hem al lange tijd wilden hebben ?
Tja... hoe zal ik het eens zeggen ...,het gaat erg hard,zuiver.....dus onvervormt + dat het in veel gevallen mbt compo systemen mooi aansluit .
Het ding is in staat om ramen van een woonhuis t/m de 3e etage te laten trillen zonder dat de woofer zelf over de nek gaat ,kortom deze woofer is heel ruim inzetbaar
Het laag gaat zeker tot zo'n 25 Hz en aangezien ik hem tot 60Hz inzet krijg je te maken met een duidelijke voelbare druk in de auto die niet snel als storend ervaart word .
Ik kan het verder moeilijk verwoorden aangezien het anders in subjectieve sferen beland ,luisteren is dan mijn beste advies .
Ik heb voorheen heel veel subwoofers aan de tand kunnen voelen ,varierend van 8 inch t/m 15 inch waaronder topmodellen van Infinity ,Polk,Kenwood ,Magnat,Pioneer,Hifonics,und so weiter .
De stock behuizing is erg degelijk ,en het is te merken dat deze over bracing beschikt ...want het voelt en luisterd als zeer solide en is resonantie arm .Het gewicht is daar dan ook naar ,ik ben niet in de gelegenheid geweest om de box op de schaal te leggen , maar het feit dat de auto achter een verlaging van ca 1 cm krijgt spreekt boekdelen .
De opgegeven specs waaronder een rendement van 88 db 1W/1mtr @ 4 Ohm lijkt te kloppen ,de Audison LR1140M met zijn 140 W @ 12v laat het ding knallen als of het niets is .
Al met al ben ik uitermate tevreden over de gehele luidspreker systeem die Volvo (optioneel) toepast icm de Audison/Em-Phaser combi