En nu begin ik weer te twijfelen
,de EX-4 High edition is een hele mooie speaker maar om die W21 woofer te gebruiken moet ik toch het filter weer aanpassen en de Noferro tweeters aanschaffen ,al met al kost mij dat dan ca 345,- bij elkaar .
Ik ben nog steeds met mijn rears bezig en ik ben per ongeluk tegen een set CSS FR125SR full-range speakers aangelopen .
Dit is mijn grootste verassing tot nu toe , ik heb deze tijdelijk in een backloaded horn gebouwd .....en wat ik er van kan zeggen is moeilijk te omschrijven ,vandaar deze smileys
en check de frequentie verloop ....
Voor de goede orde het zijn 12,5cm speakertjes met een effectief membraan oppervlak van 9cm
die vrijwel recht van 70Hz tot 20kHz lopen ,deze gaan dus uiteindelijk ook in mijn rear's zitten .
Het idee om een line-array te bouwen komt ook weer aan het licht ,maar goed daarvoor moet ik ook weer diep in de buidel tasten aangezien ik dan minimaal 16 van die units nodig heb .
Zoiets dus .
Voorlopig hou ik het nog even bij de backloaded horn's (foto word morgen gemaakt) en heb voor het gemak een stereo versterker in huis gehaald om te testen ,dat is toch weer een Marantz geworden
Deze heeft een TDA1541 dac aan boord en verder is het geen spannend ding die gewoon doet wat hij moet doen ...namelijk versterken .