De set van ll0ll

Gestart door ll0ll, januari 26, 2009, 21:31:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

Citaat van: ll0ll op maart 01, 2010, 20:22:28
Geen andere speakers hoor, ik had deze in de opslag staan, ze stonden te wachten op een ruimer huis. Maar ik denk dat ze ook al woon ik ruimer nog te groot zijn. Ze zijn gewoon te groot...
Ik heb normaal een setje Mission 751 monitoren staan. Maar nu hoor ik wel wat ik mis hoor, het mid is rustiger, de bass is strakker en -hoe kan het ook anders- lager, het hele spectrum is mooier.

Er komt een nieuwe versterker voor in de plaats :-D

oi,


tja ik denk ook wel, dat die philips die pm-17 overclassed.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

Citaat van: mars op maart 01, 2010, 20:38:53
oi,


tja ik denk ook wel, dat die philips die pm-17 overclassed.

Dat denk ik ook wel, m'n prioriteit lag nooit zo bij een versterker, maar nu ik die LHH amp gezien heb met slechts 1 input en enkel een volume knop ben ik verkocht. Een simpel uiterlijk, recht-toe-recht-aan, geen poespas, maar wel van de top (Philips in Japan :-D ), ik kan niet wachten ;)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mars

#213
 stupid   :kwijl:

yep we kennen elkaar nou alweer een tijdje via het forum.

En zoals ik weet wat jouw smaak is , weet jij denk ik van te voren ook wel dat die philpis amp mij erg aan zou spreken.

ben dan ook erg benieuwd.

En by the way , ik heb hier nu een marantz pm-17 ( en nog rotel cd en dynaudio speakers) te logeren , dus ik had net een vergelijk tussen mijn ''Naim Nait 5i'' en de ''Marantz pm-17''......................... wat mij betreft over de gehele linie is het ''Naimpje'' de winnaar :yes:

En dan ook niet een beetje, maar duidelijke verschillen cq verbeteringen tegenover de PM-17.
Ik had vroeger ook een PM-17 in mijn bezit , en die beviel mij ook niet zo erg ( oa te liefjes , weinig dynamisch , het hoog te brilliant cq aangezet ..kortom niet  neutraal.
Nou als je dan eerts naar de pm-17  hebt geluisterd en dan naar de naim , dan valt alles op zijn plaats.


Toch appart , voor een versterker met maar 1 printplaatje( naim nait 5i) terwijl de PM-17 een hoogstandje van volgebouwde  beschikbare ruimte( wel mooi) is 8-)



Ik kom hier nog in eigen topic op terug.

grtz  Mars,
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

ll0ll

Interessant! Ja, hiervoor had ik een pm80mkII, die vond ik mooi warm en rijk klinken, deze pm17mkII klinkt niet warm, de bassen zijn wat mechanischer, maar ik vind hem tov de pm80 wel gedetailleerder klinken. Ik vond dat altijd wel een vooruitgang tov de pm80. Maar het is nu tijd voor iets anders, mn bronnen zijn op orde, nu de amp.
Kheb die LHH nooit geluisterd, dus het is wel een gok, maar dat kan niet mis lopen heb ik het gevoel. Ik heb talloze malen het internet (ook via baidu, de chinese google) afgestruind op info over de LHH amp, die info die ik ben tegengekomen geven me het idee dat dit een verdomd muzikaal (hoi mexicaanse hond :-D ) versterkertje moet zijn.
Maar vooral hoe het ding is opgebouwd straalt liefde voor muziek uit, zoals net als bij de D1 de omdraaibare pootjes, de simpele doch doeltreffende aan/uit knop, de enorme koelsleuf met kijkgaten waarmee je van bovenaf door de versterker heen kan kijken, maar ook de technische opbouw ziet er erg goed uit.
Nog maar een keertje dan:
http://audio-heritage.jp/PHILIPS/amp/lhha700.html :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mars

 stupid,,,,,,,yeahhhh dat bedoel ik ook , ziet er gewoon al uit , als een machine die door en voor liefhebbers is gebouwd.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: mars op maart 01, 2010, 20:57:15
stupid   :kwijl:

yep we kennen elkaar nou alweer een tijdje via het forum.

En zoals ik weet wat jouw smaak is , weet jij denk ik van te voren ook wel dat die philpis amp mij erg aan zou spreken.

ben dan ook erg benieuwd.

En by the way , ik heb hier nu een marantz pm-17 ( en nog rotel cd en dynaudio speakers) te logeren , dus ik had net een vergelijk tussen mijn ''Naim Nait 5i'' en de ''Marantz pm-17''......................... wat mij betreft over de gehele linie is het ''Naimpje'' de winnaar :yes:

En dan ook niet een beetje, maar duidelijke verschillen cq verbeteringen tegenover de PM-17.
Ik had vroeger ook een PM-17 in mijn bezit , en die beviel mij ook niet zo erg ( oa te liefjes , weinig dynamisch , het hoog te brilliant cq aangezet ..kortom niet  neutraal.
Nou als je dan eerts naar de pm-17  hebt geluisterd en dan naar de naim , dan valt alles op zijn plaats.


Toch appart , voor een versterker met maar 1 printplaatje( naim nait 5i) terwijl de PM-17 een hoogstandje van volgebouwde ( wel mooi) is



Ik kom hier nog in eigen topic op terug.

grtz  Mars,

Effe rustig Mars
IIOII zijn pm17 is speciaal en altijd met liefde behandeld
Denk wel dat er andere zijn die voor iemand beter klnken maar voo het geld heb je een hele solide versterker


groet een pleegouder
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

Citaat van: jwx op maart 01, 2010, 21:37:47
Effe rustig Mars
IIOII zijn pm17 is speciaal en altijd met liefde behandeld
Denk wel dat er andere zijn die voor iemand beter klnken maar voo het geld heb je een hele solide versterker


groet een pleegouder

mkII, john, mkII :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

Kijk, het is net een muziekdoosje. Lekker compacte afmetingen :-D

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mars

#219
Citaat van: jwx op maart 01, 2010, 21:37:47
Effe rustig Mars
IIOII zijn pm17 is speciaal en altijd met liefde behandeld
Denk wel dat er andere zijn die voor iemand beter klnken maar voo het geld heb je een hele solide versterker


groet een pleegouder


Hahahah oke John zal er rekening meehouden.....................solly redface



Maar wat je zegt klopt ook wel , ik ben er van overtuigd dat mijn eigen pm-17 niet  helemaal presteerde zoals het zou moeten .

Maar nu ik er 1 te logeren heb, en ik echt 1 op 1 kan vergelijk met de ''naim nait 5i'' , blijft er alleen m'n persoonlijke smaak over, want ik zal de laatste zijn om te zeggen dat de pm-17 een slechte amp is.
En ook daar ''naim'' een Brits product is , heeft de ''Nait 5i'' britse  ''bugs'' bij zich :roll: .  Kijk en dat loopt bij de ''marantz'' toch echt wel beter :yes:

En door mijn persoonlijke bevindingen en ervaringen , vind ik de ''naim'' ...laten we zeggen echter klinken.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

ll0ll

M'n jongste aanwinst, een Cyrus III versterker.



Ik was altijd al gechameerd van de Cyrus componenten vanwege het uiterlijk, ben ook erg benieuwd hoe het klinkt.
M'n pm17mk2 staat in de verkoop, en tot ik m'n LHH A700 krijg ga ik naar deze Cyrus luisteren.
Hijs lekker compact van afmetingen, en dat vind ik wel prettig.

Ik laat nog weten hoe het klinkt, ik moet 'm nog krijgen :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Mexicaanse Hond

Mooie aanwinst, hoor.  :yes: De Cyrus III komt aardig in de buurt van de Musical Fidelity A1. Heb ooit overwogen om 'm te kopen.

ll0ll

De Cyrus III is binnen. Het 1e wat me opvalt is dat ik het volume via de AB veel lager kan zetten. De pm17mkII gaat in (te) grote stappen, vanaf volume helemaal zacht naar 1 stap open via de AB is een stuk harder dan met deze cyrus. Vind ik erg relaxed, want de pm17 stond altijd net wat te hard alstie op z'n zachtste stand stond.
Verrassen dat de ab van de pm17 ook op de cyrus werkt.
Voor de rest lijkt de pm17 opener en gedetailleerder, maar wat ik nu in deze korte luistersessie heb gehoord klinkt niet slecht. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: ll0ll op maart 09, 2010, 18:05:54
M'n jongste aanwinst, een Cyrus III versterker.



Ik was altijd al gechameerd van de Cyrus componenten vanwege het uiterlijk, ben ook erg benieuwd hoe het klinkt.
M'n pm17mk2 staat in de verkoop, en tot ik m'n LHH A700 krijg ga ik naar deze Cyrus luisteren.
Hijs lekker compact van afmetingen, en dat vind ik wel prettig.

Ik laat nog weten hoe het klinkt, ik moet 'm nog krijgen :)

overloper

had nog wel een philips fa-860   :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

:-D

Nee, ik wil geen 860, die is me te groot :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen