Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Citaat van: Martin op mei 15, 2011, 21:05:50
Hoe loopt het laag van de frontspeakers dan over? Het moet dan wel netjes aansluiten anders heb je nog een dip tussen de sub en de fronts.

Ik ben nog met de complete metingen bezig om die fatsoenlijk online te krijgen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

still life

#361
Citaat van: Stadium III op mei 15, 2011, 19:41:07
Bij deze sub voor en naar meting

erg leuk verslag rob & die hebben jullie mooi uitgevlakt zeg, mooie speaker opstelling ook
uiteraard vijgen na pasen, maar verdacht meteen je sub als boosdoener..  :angel:

genieten maar v/d nieuwe (bijgestuurde) akoestiek.. :yes:
of van oude sounds in een nieuw jasje..




zowat kaarsrecht, where it matters.. :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Ook jij hebt de SR 7005 dus ook voor jou een mooie mogenlijkheid !

Morgen voor ieder ga ik ff verder bent net thuis van het werken van 8.15 tot 20.15
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WilliamB

Super interresant jou verslag.
Kom zeker een keer luisteren.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Dat ziet er heel goed uit rob die grafieken behoorlijke verschillen ook  notworthy

Stadium III

Idd de verschillen zijn zeer goed te noemen en ben er ook blij mee zeg maar :D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Jah   die grafieken geven aardige verschillen aan   shutup
het moet bijna zo zijn dat je een nieuwe set ervaart   :yes:

delen horen die er eerst niet waren   en andersom

Jaa die audyssey maakt mij ook wel heel erg nieuwsgierig  notworthy
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

ik las op de site bij ze dat ze zelfs met mobile bezig zijn voor gsm etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Martin

Hoi Rob,

Is het nou zo dat de Audyssey wat ik nu heb (XT) nu het zelfde doet als de Audyssey wat jij laat zien maar dan met grafieken op een laptopscherm. Ik kan het verschil voor en na de metingen niet zien maar wel horen.

Hoe krijg je die dippen nu weg, doe je dat met een ingebouwde equalizer?
Zijn 6 meetingen de max of kunnen dat ook meer zijn, volgens mij doet de Onkyo er 8.

bedankt alvast voor je input.

Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Stadium III

Als je de Xt hebt kan die op volgens mijn 8 verschillende punten meeten
Verder geeft je reciever aan hoeveel DB er bij iedere speaker afgehaald moet worden om op volume 0 75 DB te krijgen

Als je subwoofer met de XT niet bewerkt word en volume staat op -12 dan zal de sub eens tuk zachter moeten worden en dan nog eens proberen

De Pro versie heeft meer meetpunten en kan ook meer corrigeren,hoeveel meetpunten je in je ruimte maakt is aanjazelf maar ik kreeg van Ron mee altijd minimaal 3

En anders kom je luisteren dan kan ik wat laten zien en horen 
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Martin

Citaat van: Stadium III op mei 17, 2011, 21:52:37


De Pro versie heeft meer meetpunten en kan ook meer corrigeren,hoeveel meetpunten je in je ruimte maakt is aanjazelf maar ik kreeg van Ron mee altijd minimaal 3

En anders kom je luisteren dan kan ik wat laten zien en horen

Als ik de speakers calibreer doe ik er altijd 8 meetpunten volgens een filmpje wat op youtube ronddwaald.
Ik wil zeker wel eens een keer bij je komen luisteren, je hoort van me binnekort.

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

the limp man

Hier ook mijn verslag. Ben gister bij Rob op bezoek geweest.

Rob heeft een erg mooie stereo/HT set staan. Eerst wat muziek geluisterd en dat meteen duidelijk wordt is de rust in de set, terwijl het ook erg levendig is, dat vind ik gaaf. Midden is erg goed stemmen komen mooi uit. Laag was ook goed wat u7it de speakers kwam. mooi strak en niet boemerig.

Dan muziek DVD's. Dat klinkt gaaf zeg. Alsof je erg echt bij bent. De marantz is echt een bakbeest! Voor films geld hetzelfde. De dialogen zijn goed verstaanbaar, en het sublaag.............WOW.

Al met al een gezellige leerzame avond.

joep

Donderdag mocht ik taxi spelen voor Lo. En wel helemaal naar Tilburg. We gingen namelijk op luisterbezoek bij Stadium III. Waar we om een uur of zeven aankwamen en hij ons stond op te wachten in het gezelschap van een tweetal honden. Wat troffen we er verder aan? Nou een zeer verzorgde set waarbij in eerst instantie het mooi bij elkaar passen van versterker met de blue-ray speler opvielen. Hier zie je echt dat voor Marantz niet alleen het innerlijke maar ook het uiterlijk zeer belangrijk is. Vervolgens kregen we een hoop akoestiek theorie over ons heen. Maar we begrepen wel wat er had plaatsgevonden. (zie voorgaande stukjes) Het afregelen van de spullen gaf toch wel een enorm mooi resultaat. En toen begon het luisteren. Lo had wat stereo sacd's meegebracht en ik moet zeggen het klonk allemaal heel aardig. Een vergelijk maken met een dedicated stereo set is natuurlijk appels met peren vergelijken. Maar we waren in eerste instantie natuurlijk gekomen voor het HT gebeuren. Via enkele muziek blue-ray's welke voor een zachte overgang zorgden kregen we het echte werk voorgeschoteld. En dat was een hele beleving! Een belevenis waar we  helemaal werden ingezogen. Niet zoals ik normaal HT ervaar met een hoop geluidseffecten maar een met een veel natuurlijker geluidsbeeld. Dat maakte het allemaal minder vermoeiend om naar te luisteren. De beleving is gewoon een stuk natuurlijker dan ik gewend was. Het is duidelijk dat het HT gebeuren bij Marantz 'core bisnis' is. Een wereld die volop in beweging is en waar bijna maandelijks nieuwe ontwikkelingen het levenslicht zien. Bij de premium sets lijkt het wel of de ontwikkelingen de laatste jaren een beetje zijn stilgevallen bij Marantz. Maar bij HT volgen de ontwikkelingen zich in hoog tempo op.
Na een leuke leerzame avond vertrokken we weer richting Breda. Met een dankjewel voor de gastvrijheid aan onze gastheer welke ongetwijfeld een set bezit om nog hele vele jaren van te genieten.

Martin

Mooi verhaal Joep.

Ik ben nu ook inbezit van een voorversterker met Audyssey XT32 en Pro en moet zeggen dat het al tegenover de gewone XT al een hele verbetering is.
Ik moest wel even wennen aan het geluid omdat het wat minder hard overkomt en daar bedoel ik niet het volume mee.
XT32 meet dus 512 punten in het frequentie bereik terwijl de gewone XT maar 128 punten en dat verschil is dus te horen.

Wat ik wel grappig vindt is dat je een heel arsenaal aan geluidsverbeteringen krijgt zoals Dolby Volume en RE-EQ en nog meer maar dat je dit allemaal moet uitzetten omdat dit gewoon het geluid vern**kt.
Wat hard is wordt zachtergezet en de zachte geluiden worden harder gezet, dus het helegeluidsbeeld wordt uitverband gezet. Misschien dat dit handig is voor mensen die altijd van hun vrouw het geluid zachtjes moet zetten maar het klinkt nergens naar, het hele dynamiek verdwijnt.

Maargoed, ik ben nu bezig om een hele nieuwe set speakers aan te schaffen en als de nieuwe kabels zijn ingespeeld wil ik ook de Pro versie gaan ontdekken.

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok