Goed !
Naar een goeie 3 weken gelden dat ik bij Theo ben geweest en daar een mooi gesprek met Ron heb gehad over de Audyssey is hij gsiteren geweest om daad bij woord te voegen
Ik ben altijd geen voorstander geweest van heel het automatisch regelsysteem wat er standaard in recievers zit ingebakken,dit omdat ik er altijd tegenvallende resultaten uitkreeg en ook naar meerdere meetpunten
De laaste keer met de gewone XT versie was ik ook weer teleur gesteld, dit omdat hij zeer weinig met de subwoofer deed en de aan en uit vergelijking bijna niks was
Dus naar goed overleg met Ron gaf hij aan dat alle SR 7005 gebruikers de mogenlijkheid hebben om de PRO versie te unlocken,Ron vraagt een sleutel aan voor het MAC Adres van de reciever en zo kan hij met zijn software van Audyssey de reciever PRO inregelen
Goed Ron was hier gisteren dus om 13.00 en ging pas zeker naar 17.00 weg !
Goed met binnenkomst alles opstellen en aansluiten en dan maar eens gaan meten op minimaal 3 punten
Naar de 3 punten krijg je goed te zien wat de audyssey zelf ondekt heeft
Naar de minimale 3 metingen kunnen we ook grafieken naar boven halen met hoe het frequentie beloop in de kamer is, zo kunnen we ook zien waar de Audyssey zijn aanpassingen doet
Als de aanpassingen zijn gedaan gaan we proefluisteren als we tevreden zijn,uhhh nee eigenlijk niet !
Ik blijf met aapassingen last hebben van de 40 hz piek in de kamer
Hier hebben we een hele tijd op gezeten om het op te lossen want de audyssey kon er niks mee
En om dan een lang verhaal kort te maken hebben we de volume van de subwoofer nog een heeeeeel eind tereug gezet
Toen weer metingen gemaakt en JA gelukkig pakte hij ook goed de subwoofer aan
Door het eind dat het volume is terug gedraaid had ik zoiets van uhhhh heb ik straks nog wel LFE ?
Maar goed JA dat heb ik zeker nog !
Goed toen de subwoofer eindelijk goed gezet was en zo de rest ook gingen we weer luisteren !
Kijk toen werd ik vrolijk !
Veel meer detail's stemmen zijn beter en meer op de voorgrond,bassloopjes zijn beter te volgen eigenlijk alles is beter geworden, en dan had ik zelf al zoiets van uhhh voor de meting was het toch al zeker goed maar toch het kan altijd beter met Audyssey !
Toen we de 3 meetpunten hebben verbeterd naar 6 meetpunten zagen we dat alles nog verfijnder word gemaakt en dat krijg je ook weer te horen in de positieve zin van het verhaal !
Zo moet ik zeggen dat het dus wel een MUST is voor alles SR 7005 gebruikers die hun acoustiek het beste willen hebben en hun set het beste willen laten presteren !
Dan zullen denk ik ook wel de vragen komen van uhhh de eigenschappen van de installatie waar blijven die dan want je maakt alles vlak en klaar !
Die blijven lekker behouden en zo kun je lekker blijven luisteren naar je eigenset die alleen maar verbeterd is !
Om nog wat losse mogenlijkheden aan te halen kan Ron met de metingen ook het hoog afvlakken
Dit is te doen om vermoeid luisteren tegen te gaan
Bij mij is het eigenlijk standaard gebleven omdat ik toch al geen vervelend hoog had
Zoals in bovenstaande foto kun je de 3 mogenlijkheden zien optie 1 is hier optie 3 is in de bios
Verder om alles voor degene neer te zetten zijn mijn front speakers op LARGE gebleven met aanvullen van de HIGH level kabel van de rel
De set is L&R samen dus met HIGH level ingemeten en recht getrokken dit dus ook voor stereo weergave te verbeteren
Center speaker kan op LARGE maar dan zit ik te vechten met de 40 hz piek dus hebben we hem op Small gezet en een crossover van 40 hz geselcteerd
Surrounds zijn van Large naar Small gegeen en hebben een Crossover van 80 hz gekregen
Op de metingen is wel te zien dat 60 hz of meschien wel minder ook kan maar de audyssey heeft met 80 hz toch door dat het beter kan !
Subwoofer eigenlijk alleen maar wat ingedimt (eigenlijk wel veel maar goed wennen )
En wat wil ik dan uiteindelijk zien als alles klaar is JUIST dan Ron op de bank zit ( rechts ) en een tevreden look heeft !!!
Dus al bij al ben ik een Audyssey PRO voorstander geworden en met dit systeem kun je wel al de problemen oplossen
Ron bedankt nog maals en ik hoop ook voor je dat er meer mensen met een SR 7005 zich gaan aanmelden !