Vandaag met mijn neef op pad geweest om wat audio te beluisteren !
We hebben eerst de Sr 6004 beluisterd op Dali Ikon serie en daarnaar nog op Elac type weet ik zo f niet meer
De grote winnaar daar was iig Elac ! Een wat rustige speaker die alles best relaxt weergaf !
We hadden om 1 uur een afspraak gemaakt bij Iear bij ons in Tilburg
Daar zijn we netjes ontvangen en hebben we de luister ruimte ons gemaakt
Daar hadden we B&W/Focal/Canton/Kef/Tannoy in complete 5.1 configuratie staan met eventueel Marantz/NAD/Onkyo/C.A.
We zijn begonnen met de Marantz SR 6004 icm de oven gemoemde merken
Als snel vielen Canton/Kef/Tannoy al af en B&W en Focal bleven over
De CM serie en de 683 van B&W hadden we en de 816v van Focal !
Naar wat door beluisteren kreeg ik al wel door dat zijn smaak Marantz en Focal wel een winnaar zou zijn voor mijn neef en dat bleek wel ook !
We hadden de recievers op source direct gezet en een CD gepakt met onze voorkeur van de muziek
Daaruit hebben we 1 nummer gepakt als referentie voor ons
We merkte al gouw dat de 816 wel een versterker nodig heeft met wat meer power van op de volume stand-20 viel de SR 5004 als snel in het niet tegen over de SR 6004
De 6004 kon ze beter in controle houden en het surround beel bleef ook veel beter tot stand
Ook hebben we de 1501 de MINI reciever beluisterd en moet zeggen dat het voor het kleine beestje best wel grote prestatie's neer kan zetten
Durf bijna wel te zeggen dat ie tegen de 5004 opkan !
Maar goed 3 uur hangen en luisteren is hij tot de keuze gekomen van een SR 6004 en de 816v voor en dan de 800cc center volgens mijn en de 806 of 706 achter
Hij wil eerst hiermee beginnen en later uitbreiden met een sub erbij van Rel ofcourse !
Ze hadden daar de T3 staan de R205 en de Stentor III
Eerst heb ik natuurlijk de stentor III mishandeld wat een kreng man o man
Maar goed een dikke 4000 euro had hij er niet voor over jammer
Moet zeggen dat ik de R en T aan de gang heb gehoord en de T veraste mij zeer goed
Snel en goed te integreren
Leuk van disign !
Had het er nog ff met onze verkoper erover wat nu eigenlijk een mooie opvolger zou zijn voor de ST serie
Hij kwam met het woord van uhhh eigenlijk niks
De St heeft een bepaalde klasse bij zich die ik eigenlijk niet terug kan vinden
Zo kwam hij wel de de R serie eigenliijk net niet is en dat als je drukgolven wilt de B serie moet hebben en meer met muziek de T serie's!
Helaas had hij geen B serie staan want ook die had ik graag willen horen
Verder de rest van de subs vielen al zeer snel af want het was een bonkende bende !
Maar goed ben benieuwd waneer hij het gaat aanschaffen en ik weer aan de gang kan !