Afgelopen Zondag waren we niet naar Tilburg getogen maar voor de verandering naar Udenhout ,daar heeft de familie stadium zich genesteld in een hele leuke en (nog) rustige groene wijk .
Huis en tuin is helemaal toppie !
Bij binnenkomst viel mij in eerste instantie de vier grote zuilen van Klipsch op ,wat een lummels t.o.v die Rob eerst had ,en nog voordat ik ging zitten viel mij direct op hoe schoon het hoog is ,niet dat softe maar lekker in your face met lekker veel detail .
De center is passend bij de rest en dat is maar goed ook ,ik vond de vorige die Rob had toch niet bepaald bij de overige speakers passen ,nu gaat de center helemaal op in de rest van het systeem ,in balans dus .
Op verzoek wederom de BD van Black Sabbath live meegenomen ,deze BD staat bekend om het stevige volle geluid ,en dat was ook te horen! ,teveel naar mijn smaak .
Rob had het LFE kanaal nog op 120 Hz staan ,en aangezien zijn front + surround speaker elk 2x 8" woofers hebben is dit teveel van het goeie ,die 8 inch drivers kunnen heel diep gaan en 15 inch woofers kunnen frequenties boven 80 Hz nooit zo snel weergeven ,dus de stap naar 80 Hz werd gemaakt .
Het gevolg was een veel strakker laag met een opvallende doch droge punch wanneer de opname dat toelaat .
Verder verschillende stukken beluisterd van stereo tot en met ....uiteraard Atmos ,dat laatste was zeer verrassend want er zijn geen speakers in het plafond aanwezig ,zo met de in de 4 zuilen geïntegreerde Atmos speakers (zie fimpje wat ik eerder geplaatst heb) werkt bijzonder goed ,en dat komt denk ik ook omdat de akoestiek een handje meehelpt ,de surround speakers staan namelijk niet meer naast de luisterplek maar daarachter ,de Atmos speakers stralen af naar het plafond en komt dan weer op de luisterpositie terecht .
Slim bedacht door
Bose Klipsch

,het werkt namelijk op een direct reflection manier ,gevolg is dat je geluiden hoort op plaatsen waar je eigenlijk effect speakers verwacht .
Mooi .
In stereo staat deze set ook z'n mannetje ,maar om eerlijk te zijn als je surround gewent bent wil je niet meer anders ,het geluid is vele malen voller en je waant je echt in een zaal waar de bands optreden

Zo'n dag vliegt voorbij en we hebben weer goede indrukken opgedaan .
Anouk en Rob wederom bedankt voor de gastvrijheid