Dag allemaal
Gisteravond vierden we de verjaardag van mijn vriendin.
Op het laatst wilde ik even een stukje film laten horen waarbij mijn sub goed te horen zou zijn.
Een onverlaat had een glas wijn met een bodempje (echt heel weinig) rose bij mijn versterker laten staan nononoen je raadt het al, die ging dus om!
Precies in de koelsleuven die aan de zijkant van mijn versterker zitten!
De versterker sprong niet in protect, maar liet ook geen geluid, op dat moment een cd, meer horen.
Niet zo heel erg fijn dus!
Meteen de versterker uitgezet en met een zaklamp gekeken waar het vocht zat. We konden een paar drupjes zien zitten op de printplaat en op een weerstandje. Geen idee of het ook een weerstandje was, maar het was zo'n klein rechthoekje met 2 draadjes eraan.
Hij zat in een groepje van 4.
De volgende morgen met angst en beven de versterker weer aangezet en..... hij deed het gewoon weer!
Het leek wel op mijn eerdere vraag over de niet werkende volumeknop die het spontaan weer gewoon deed!
Nu is mijn vraag: Moet ik hem toch nog wegbrengen om hem schoon te laten maken, of is, toen de vloeistof was opgedroogd, het euvel vanzelf weer verholpen zonder schade aan te richten?
Wie kan mij een goed advies geven?
De versterker heeft weer zonder problemen een paar uur gedraaid, maar ik zoek toch bevestiging dat het geen kwaad kan, of juist het advies om hem toch weg te brengen.
Ik hoor graag van jullie!
Roland