Aansturing analoog vs speakersetup

Gestart door Rob-, januari 18, 2009, 21:02:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rob-

Hoi

Ik heb sins een paar dagen een M4003 in mijn bezit
Nu wil ik die anoloog ook afregelen maar stuit op het volgende "probleem".
Als je je speakersetup doet geef je ook aan de afstanden van de speakers met bijbehorende instellingen voor geluidsvolume.
Gelden deze instellingen ook nog steeds als je het geluid analoog instuurt.
Vb ik kijk een film en laat het geluid over spdif binnen komen vanaf mijn mediacenter via de instellingen die ik gedaan heb in het speakermenu.
Nu kijk ik wederom een film maar nu gebruik ik de analoge ingang van mijn versterker , het gevolg hiervan is dat ik op mijn mediacenter ook een roominstelling kan doen op gebied van aftsanden crossover enz .
Is dit nu dubbel op of is dit noodzakelijk omdat je analoog instuurt en de marantz de instellingen niet gebruikt .

rob

Stadium III

Rob

Je moet de setup van de Marantz helemaal instellen voor als je de DAC in de marantz gebruikt

Gebruik je de 7.1 ch in dan kun je in de marantz ook de afstanden en volume's instellen ,dit laaste kun je dan eventueel ook in je media center doen en de marantz

Het is maar net hoe je alles aansluit
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

zelf zou ik in de speler zelf alles op 0 laten staan en in de versterker alles afregelen op de 7.1-input.
ga je beide apparaten afstanden wijs maken dan gaan ze elkaars berekening berekenen.
kan goed gaan, enkel hou ik er niet van.
de wel bekende 2 gezagsvoerders op een schip..

Rob-

Oke das duidelijk , ik hou de marantz instellingen aan, wist niet zeker of deze ook op de analoge stand werden meegenomen .

merci Rob

Marvin

ik gebruik zelf geen 7.1 analoog, maar me broer moet dat analoge deel handmatig instellen.
dit gaat niet met de basis instelling mee.
dat is dan ook alweer een iets ouder beestje, maar hij moet dus 2 x het afregel menu in en met de db meter afstellen. voor de digitale aansluiting en de analoge dus. ook verschilt het geluid in db's bij hem wat je kan bijstellen, geloof dat ze analoge harder uitstuurd...

gewoon even met de meter alle instellingen in de Marantz nalopen, zowel digitaal en analoog.