Beste forumleden,
Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Momenteel ben ik in het bezit van een Marantz SR8500 receiver en een DV7600 allesspeler. Ik draai daar mijn DVD's, CD's en SACD's op af. Ik ben tevreden over de prestaties, maar omdat ik toch het vaakst naar CD's luister wil ik iets meer met stereo gaan doen. Ik wil meer ( o jee, ik ben verslaafd
). Nu heb ik in ieder geval tweedehands al een CD-63 MKII KI op de kop weten te tikken om te kijken of zo'n cd speler beter presteert dan mijn DV7600. Afgaande op alle fora zal dat zeker het geval moeten zijn. Woensdag krijg ik hem, dus dan weet ik het. (jullie idee?)
Het idee is om ook een stereoversterker op de kop te tikken, bijvoorbeeld de PM80/ PM75 of een PM 8200/ PM7200. De stereoversterker zal ik dan als eindtrap voor de fronts gebruiken als ik in surround draai. Luister ik cd's, dan doe ik dat rechtstreeks op de stereoversterker. Als dit bevalt, dan wil k de speler en stereo versterker vervangen voor iets nieuwers.
Mijn frontluidsprekers zijn de Kef Q11, de Q9C center en Q1 achter. Luidsprekerkabel is vd HUL CS-122, Audioquest Diamondback analoge interlink en van den Hul Opticoupler MKII digitale interlink. De Q11 wordt gebi-amped door de SR8500. De SR8500 was een hele verbetering t.o.v. mijn vorige SR7500 als het aankwam op controle over het laag. Het bi-ampen was wederom een mega verbetering in met name de controle over het laag! Deze werd een stuk strakker.
Is een stereo versterker nog wel zinvol in mijn set? En zo ja, welke raden jullie aan?
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Groet Sire