Help instellen Sr5002.

Gestart door jwst, januari 13, 2009, 14:58:51

Vorige topic - Volgende topic

jwst

Hallo,
Ik ben al een tijd fan van de Marantz, nu heb ik de sr5002 gekocht, maar helaas snap ik er niet veel van.
Ik heb nog een oude sony dvd-speler( coax verbinding)
Nu heb ik naar mijn weten alles goed aangesloten. Ik heb een 5.1 opstelling. Maakt het trouwens nog uit op welke front A/B? je de voor zuilluidsprekers doet?Heb hem nu op de spr B staan.
Nou mijn probleem:
Vraag 1: Ik krijg geen geluid en beeld over de coax kabel. Wel via de tulpjes.
Vraag 2: Als ik mijn dvd-speler met een coaxkabel naar de reciever laat gaan en dan een gele tulp  in de Out uitgang naar de beamer sturen?!(Of moet dit via de dvd-speler?)Helaas kom ik dan niet in het Menu van de Marantz..
Vraag3: Ik heb een subwoofer met een witte en rode tulp. Hoe kan ik dit aansluiten op de SR5002? Daar zit naar mijn weten maar 1 ingang.

Alvast bedankt voor jullie/uw moeite!

M vr gr JW
Marantz SR5002 Met een Rogers AS503 en RC350 surround en een Rogers L6 Sub.. :-)

Marvin

goede middag,
de coax waar je het over hebt is enkel voor geluid, geen beeld dus...
frontspeakers horen in de a of b, wel even aangeven in de sr5002 welke uitgangen je gebruikt.
logischerwijs staat het standaard op A.
geen geluid over de coax van de dvd speler:
heb je de dvd speler ingesteld zodat deze het geluid digitaat uitvoert (coax of glasvezel)?
heb je de receiver ingesteld zodat deze de ingang van de dvd speler herkend?
dus aangeven in de receiver welke ingang je gebruikt voor de dvd?

de beamer: gebruik je ook nog een tv of is het alleen een beamer die voorzien moet worden?
alleen een beamer? dan gewoon component direct van de dvd speler naar de beamer.
dit is het meest directe en leverd het mooiste beeld.(tenzij je over HDMI beschikt, dit kan mooier zijn)

de subwoofer kan je gewoon met 1 verbinding aansluiten, of je hem dan in de rode of witte doet maakt niet uit.
je kan ook een splittertje halen en de enkele kabel uit de receiver aan de subwoofer kant splitten in 2. dan kan je rood en wit aansluiten op die éne kabel van de sub-out.

hoop dat het iets duidelijker is, gewoon blijven vragen als je er niet uit komt...!

gr Marvin.

jwst

Bedankt!
Dus voorspeakers en de sub zijn gelukkig goed aangesloten.

Nu moet ik dus alleen de dvd nog op dig4 zetten!? Want de SR5002 heeft 2 coaxiaal poorten.
Nu heb ik dit al geprobeerd maar krijg toch geen geluid!? Of moet je nog het een of ander uitvinken?
Helaas kan ik dit niet via de beamer instellen. Weet iemand of je via de afstandsbediening nog meer kan instellen dan via het display!? Anders moet ik even een tv-tje regelen!

Wel een super geluid overigens  notworthy nu nog digitaal  HB

JW

Marantz SR5002 Met een Rogers AS503 en RC350 surround en een Rogers L6 Sub.. :-)

Marvin

kan je de monitor-out van de sr5002 niet met zo'n geel kabeltje naar de beamer verbinden?
overigens is het beeld van de sr een extra handigheidje, je hebt het niet persé nodig om de instellingen juist te krijgen. 't is wel makkelijker.
welke beamer heb je en wat zijn de aansluitmogelijkheden?

Marvin

de afstandsbediening kan niets meer dan je display weergeeft.
wel is het zo dat wanneer je via de display van sr iets gaat afstellen je snel over iets "belangrijks" heen leest.

Marantz 81

ik heb dezelfde je kan nog veel meer instellen ,grote van de speakers ,afstanden , db per speaker , ingang voor dvd ingang kun je op auto zetten kiest die zelf analoog of digitaal

hoofdluisprekers kun je ook bi ampen  :-)

lees even op je gemak het de gebruiksaanwijzing door zou ik zeggen  :yes: staat er allemaal in

Marvin

eerst maar eens geluid uit dat ding toveren zou ik zeggen, de rest komt later wel..  :wink:

Marantz 81

ja das waar  :-)  maar ik wist helemaal niet dat er dvd spelers waren met een coax verbinding

de eerste hadde toch gewoon een optisch kabeltje ( digitaal ) zo,n heel klein vierkant blokje met klepje waar je de stekker insteekt

volgens mij kun je met coax ook alleen maar het beeld overbrengen een geen geluid  en was dat t.z.t nog apart  1 coax voor beeld en 2x tulp voor geluid  :wink:

dan zou je het gewoon zo moeten aansluiten ,en dan zoals marvin zij monitor out aansluiting via tulp of s-video

of direct naar de beamer vanaf dvd met coax en naar de versterker voor met 2x tulp voor geluid ( dan hoef je ook verder niks in te stellen )

lijkt me ook dat direct vanaf dvd naar beamer beste kwaliteit geeft

jwst

Is coax nu voor beeld of geluid!? Ik neem aan geluid, anders kan de dvdspeler ook geen dolbyDIGITAL versturen toch.
Ik zal straks nog eens verder prutsen..Het lijkt erop dat is alles goed doe. En met Auto moet de Marantz het toch zelf aansturen?
Heb een Benq 610, Wil straks een Ps3 kopen dus ik wacht nog even om dure kabels te kopen..
De Benq heeft geen HDMI wel rgb, maar dat is weer via een VGA stekKertje. En hij moet ong. 15meter zijn.
Wat is eigenlijk BI-Ampen en Biwire. Heb een 5.1 opstelling kan dit dan ook!?
Heb net kabels gekocht van Atlas 2.0 6N. Ben eigenlijk hier wel erg tevreden mee.
Dus als ik het goed heb moet het ook lukken met gele tulp van dvd-->reciever-->Beamer. En dan kan ik de menus doorlopen via de beamer...Uiteraard heb ik dit ook al geprobeerd. En ook heb ik de handleiding al grondig bestudeerd. Staan trouwens wel fouten in met name bij het aansluiten van de speakers :-D. Ik zal vast wat over het hoofd zien..

Iig bedankt voor de reacties kan er zeker wat mee.

JW

Marantz 81

met bi wire zijn de singalen gescheiden  hoog en laag

met bi ampen zijn de singalen ook gescheiden maar heb je 2 versterkers  1 voor hoog en 1 voor laag , meer vermogen dus betere controle over de conussen van je speakers en meer defenitie/ dynamiek 

ideaal is dat je versterker zo,n 20 tot 30 % meer vermogen heeft als de speakers aankunnen

dan moeten je speakers ook die mogelijkheid hebben ( dubbelle aansluitingen )

met de SR5002 kun je bi ampen je gebruikt dan kanaal A  links en rechts voor de hoge tonen , en back sourround
links en rechts voor de lage tonen ,en moet je de schakelaar acherop de versterker ( C speakers ) op ON zetten

Marvin

heel erg logisch nadenken lukt me niet meer, was erg druk op me werk vandaag..
maar dit zou eigenlijk zeker moeten werken...

"Dus als ik het goed heb moet het ook lukken met gele tulp van dvd-->reciever-->Beamer. En dan kan ik de menus doorlopen via de beamer..."  JA...

laat dat bi-ampen/wiren even voor wat het is, zorg eerst maar dat er beeld uit de sfeerlamp komt en geluid uit je omroepsysteem!!

bi-wire scheidt de kanalen hoog en laag niet, enkel gebruik je dubbele kabels. het signaal dat door beide kabels loopt is identiek aan elkaar. je scheidt wel het hoog doorlaatfilter van het laagdoorlaat filter.
dit kan voordelig maar ook nadelig uitpakken...
bij bi-amp kan je de ene versterker gebruiken voor het hoog, en zo het laag eruit filteren met een potmeter oid.
en vise versa. bi-ampen kan dus verschillende signalen uitsturen, bi-wire doet dat niet!

jwst

Krijg geen geluid via mijn coax.
Ps2 en via de witte en rode tulp van dvd speler doet het allemaal wel. Ook heb ik beeld via dvd-speler..
Moet nog een kabeltje hebben om het ook via de reciever te proberen.

Nu bij het instellen kan ik dig1 kiezen maar ook dig.1 wat is daarmee het verschil!?
Nu heb ik die coax in ingang 4 van de digtale ingangen gezet. Maar als ik de dvd op dig4 of dig.4!? wil instellen lukt dit niet en kan ik alleen maar kiezen uit dig1 of hdmi.1? Bij de VCRlukt dit wel, maar dan heb ik geen geluid.

Wellicht is het dan wel mijn dvd-speler die de geest heeft gegeven en geen digitale signalen meer verstuurd..

Mijn speakers kunnen wel biwire aangesloten worden, dus kan ik ook biampen. Maar dit is idd voor de TOEKOMST redface

GR JW en nogmaals dank..

Stadium III

Je hebt een zeer leuke reciever gekocht maar ook met zeer veel instelling zoals je bent achtergekomen

Ik zou toch ff proberen om de reciever aan een beeldmaker te hangen en dan in te stellen omdat je een erg uitgebreid menu hebt hoe je alles kunt toewijzen

Ananloog
Digitaal
Hdmi

En in die mogenlijkheden kun je bij veel ingangen veranderen !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

Citaat van: marvin op januari 13, 2009, 21:21:34

bi-wire scheidt de kanalen hoog en laag niet, enkel gebruik je dubbele kabels. het signaal dat door beide kabels loopt is identiek aan elkaar. je scheidt wel het hoog doorlaatfilter van het laagdoorlaat filter.
dit kan voordelig maar ook nadelig uitpakken...
bij bi-amp kan je de ene versterker gebruiken voor het hoog, en zo het laag eruit filteren met een potmeter oid.
en vise versa. bi-ampen kan dus verschillende signalen uitsturen, bi-wire doet dat niet!

ah ok  :-) dat wist ik niet met bi wire ,dacht het gescheiden werdt

Marvin

door de brugjes los te koppelen van de speakers scheidt je het hoog en het laag filter in de speaker.

ontopic:
inderdaad even beeld zien te krijgen, waar je nu overheen leest staat dan gewoon fullscreen in een lijstje..