Zo, en natuurlijk kan ook in niet achterblijven. Gister is het er even bij in geschoten omdat ik onverwacht wat visite over de vloer kreeg. (jaja, een slechte smoes.
)
Goed, om bij het begin te beginnen. Weken van te voren had ik al met Roland contact opgenomen of hij me misschien niet op kon pikken. Is natuurlijk een stuk gezelliger en ook nog een stuk sneller als dat vervelende openbaar vervoer.
Dit was geen enkel probleem en dat bleek ook zondag. Roland was wat vroeger omdat hij toch nog even de SR9600 wou bekijken. Helaas was mijn CD-speler net weg voor een tweede modificatie, maar die is inmiddels terug.
Goed, even mijn spulletjes pakken (natuurlijk weer camera vergeten
) en de auto in.
Omdat Roland geen navigatiesysteem had, moest ik de laatste kilometers maar begeleiden. Tijdens het vele kletsen ging dat prima.
En kwamen we om 11:05 bij Rob aan. De deuk in de Laguna konden we niet rijden want we zagen hem niet; Anouk had hem mee. (Slim Rob, slim!)
Boven gekomen werden we begroet door Boris en Rob en zagen we al wat mensen in de woonkamer zitten. Verrek!? Theo is ook nog weten te komen! Gezellig, erg gezellig.
Na wat kletsen en drinken met op de achtergrond Arrow zijn we overgestapt naar het echte werk. Rob had een DVDtje van Whitesnake, een favoriet van hem. Klonk natuurlijk erg lekker en je hoorde al meteen dat de Rel zijn best ook nog deed. Het beeld was groot, en zag er bij deze DVD al best netjes uit.
Na Whitesnake hebben we een prachtig stuk van Phil Colins beluisterd. Iedereen zat stil op de bank en zat zichtbaar te genieten.
Wat Toto en Pink Floyd hebben de muziek DVD's afgerond zodat we verder konden gaan met een vergelijking tussen DVD en Bluray.
Dat was toch wel erg leuk om te testen. Ik zat aan de zijkant in een stoel en moet bekennen dat ik maar moeilijk het verschil in scherpte kon zien. De kleuren waren natuurlijk een stuk strakker bij Bluray en er was duidelijk minder ruis aanwezig. Het geluid merk je ook wel, al vond niet iedereen het in eerste instantie op alle punten mooier. De achtergrond is wat rustiger, omdat de verschillende geluidssporen. (muziek, effecten, dialoog) beter op hun plek staan. Elk geluidsspoor op zich klinkt dan wel heel erg lekker fris, maar je moet toch even wennen aan die 'stille achtergrond'.
We hebben deze test gedaan bij zowel Spiderman 3 als Transformers en mijn conclusie was hetzelfde bij beide.
En toen natuurlijk naar de orde van de dag. The Dark Knight op Bluray, de gehele film. Ik had hem alleen nog maar in Imax gezien dus het was lastig te bedenken hoe het hier zou klinken. (In Imax echt ongelooflijk gaaf)
Het beeld was meteen 'jaw-dropping gorgeous'. Mooie kleuren, enorm veel scherpte (zeker toen ik even recht voor het beeld ging zitten.
) en inderdaad een 'plasma achtig' plaatje. Super!
De hele film was waanzinnig, vanaf de eerste knal van de shotgun tot het ontploffende ziekenhuis. ëén groot spektakel. Ja, er was heul veel LFE aanwezig. Maar, als er een vliegtuig laaaag overvliegt, dan wil je toch ook wel merken en voelen dat er iets overvliegt? Dus ik vond het heerlijk, al is dat ook een stukje smaak.
De film duurde zo lang (niet dat dat erg is, hij is prachtig!!!!) dat we daarna alleen nog even kort wat stereo muziek hebben beluisterd. Iets wat de set van Rob ook prima kan doen, zowel met als zonder de Stadium. De dag was weer veel te snel afgelopen en smaakt naar meer!
Rob, Roland, Marcel en Theo, bedankt voor het leuke gezelschap en op naar de volgende keer en/of plek.