MPEG geluid, hoe weer te geven?

Gestart door drees62, januari 11, 2009, 12:54:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

Ik heb een paar DVD's met als geluidsspoor MPEG 2.0. Als ik deze draai blijft het stil qua geluid.
Mijn receiver heb ik op de "Auto" stand staan, wat doe ik fout?

Of kan ik MPEG alleen weergeven door een extra analoge interlink aan te sluiten tussen mijn DVD-speler en de receiver? En welke uitgang pak ik daar dan voor, DVD en CD zijn uiteraard al vergeven.

Marvin

volgens mij moet je inderdaad even analoog aansluiten en dan handmatig van digitaal naar analoog schakelen, niet de digitale ingang veranderen of uitzetten.
gewoon een extra analoog touwtje naar de analoog dvd in..
op de afstandsbediening (hier iig wel) kan je dat schakelen.

Stadium III

Hoe staat het in de dvd speler aangegeven als uitvoer ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

Probleem is opgelost. Nu ik de receiver als switch gebruik en beeld en geluid over één HDMI-kabel loopt heb ik ook geluid bij MPEG DVD's. Overigens stond de MPEG uitvoer ingesteld op PCM (nu nog).
Ben er alleen nog niet over uit of het Dolby Digital/DTS geluid nog wel zo goed is als met mijn coax. interlink. Omdat ik de hele handel heb verplaatst naar een apart gedeelte van mijn kamer kan het zijn dat ik acoustisch nog wat aanpassingen moet doen (gordijnen/kleed)
Ga binnenkort nog wel eens testen, als ik de boel tenminste weer werkende krijg i.c.m. die HDMI-kabel.