Nieuwe luidsprekers

Gestart door Dennis E36, december 31, 2008, 22:17:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dennis E36

Ik ben van plan mijn Bose 601 luidsprekers te gaan vervangen door Tannoy luidsprekers, omdat het Dual Concentric principe mij heel erg aanspreekt. Ik neig heel erg naar de Saturn S8. Mijn vader heeft de
S10 op een PM16. Mijn PM7001 is naar mijn mening net niet goed genoeg om de S10 aan te sturen, vandaar de S8. Wat is nu een redelijke prijs voor een setje S8's?

Wie kent de S8 icm met een versterker in de klasse van de 7001???
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Jan

Waarom niet de D300 van Tannoy?

Dennis E36

#2
Die vind ik persoonlijk ook wat minder mooi om te zien. Ik weet ook niet of die beter, hetzelfde of minder klinken dat de Saturn S8....

Deze mag op slot.....het zijn de S8's geworden HB hello :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Maurice

Citaat van: Dennis E36 op januari 02, 2009, 10:53:42
Die vind ik persoonlijk ook wat minder mooi om te zien. Ik weet ook niet of die beter, hetzelfde of minder klinken dat de Saturn S8....

Deze mag op slot.....het zijn de S8's geworden HB hello :-D
Congrats met de nieuwe speakers!  hello
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Dennis E36

Thnx ben er ook erg blij mee  :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Totofan

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, en veel luisterplezier
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

cheese

en hoe klinken ze..............tevreden?

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Dennis E36

zie http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,154.735.html
daar had ik je al antwoord op gegeven :wink:.

Ben er tevreden over, alleen is het erg wennen tov de Bose 601 die ik hiervoor had.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

cheese

Hallo Dennis...

was even aan mijn aandacht ontschoten...........en als iok zo lees is het veel mooier geworden....ik ben wel iemand die erg van detail en een ruime plaatsing houd.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Frits Denon

Zo op het oog lijken de S8 's wel wat op mijn oude Sixes 613. Alleen is bij de S8 voor een basreflex systeem gekozen i.p.v. een passieve basradiator. Ben wel nieuwsgierig naar de verschillen van de "nieuwe" t.o.v. de "oude".

De DC lijkt mij hetzelfde te zijn, weet zo niet de diameter, 8"?.

Ik heb altijd het idee dat een gesloten kast toch wat strakker klinkt, maar dat zou bij de huidige modellen een stuk verbeterd kunnen zijn, daar heb ik geen vergelijk en ook nog geen ervaring mee opgedaan.

Gefeliciteerd met jouw aankoop Dennis, ik vind het een mooie speaker om te zien en ze zijn m.i. een enorme verbetering t.o.v. de Bose. 

Groet,
Frits
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Dennis E36

Citaat van: Frits op januari 09, 2009, 22:39:37
Zo op het oog lijken de S8 's wel wat op mijn oude Sixes 613. Alleen is bij de S8 voor een basreflex systeem gekozen i.p.v. een passieve basradiator. Ben wel nieuwsgierig naar de verschillen van de "nieuwe" t.o.v. de "oude".

De DC lijkt mij hetzelfde te zijn, weet zo niet de diameter, 8"?.

Ik heb altijd het idee dat een gesloten kast toch wat strakker klinkt, maar dat zou bij de huidige modellen een stuk verbeterd kunnen zijn, daar heb ik geen vergelijk en ook nog geen ervaring mee opgedaan.

Gefeliciteerd met jouw aankoop Dennis, ik vind het een mooie speaker om te zien en ze zijn m.i. een enorme verbetering t.o.v. de Bose. 

Groet,
Frits


Ik zou niet weten of de Saturn klankmatig veel verschillen met jouw Sixes.....
De DC is inderdaad 8". Dat een gesloten kast vaak strakker klinkt is eigenlijk wel logisch, bassreflex is vaak wat trager maar gaat wel weer een stukkie dieper door.
T.o.v. de Bose klinkt het allemaal wel wat harder/feller/bijteriger (hoe je het ook noemen wilt). Dit is wel erg wennen, omdat er ook meer detail is (iig duidelijker waarneembaar) klinkt het ook allemaal wat drukker.

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Frits Denon

Mijn ervaring is dat er veel meer detail is. Ik hoor nu dingen die ik vroeger niet hoorde. Dit was voor mij de grootste verassing en reden om een hoop cd's weer eens opnieuw te beluisteren. Maakt niet uit wat ik opzet, ik hoor dingen die ik vroeger niet hoorde en het klinkt allemaal met meer detail. Met name gitaren en stemmen zijn duidelijker. Pink Floyd , Jan Akkerman etc. Het klinkt allemaal geweldig. hello

In mijn sixes zitten een 6.5" DC, basspeaker en passieve radiator en ik vind de beste eigenschap van de speakers dat ze snel zijn. Je kunt soms schrikken van de directheid waarmee het geluid op je afkomt. Ik kan het niet anders omschrijven.

Het lijkt ook of mijn oude sixes, naarmate de tijd vordert dat ik ze heb, steeds beter beginnen te klinken, met name in het hoog. Misschien komt dat wel omdat ik ze meer belast dan de vorige eigenaar, weet wel dat het een duidelijk hoorbare verbetering is t.o.v. het begin.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Dennis E36

Dat je bij iedere cd weer wat nieuws hoort is ook voor mij geen vreemd verhaal.
Soms zit ik lekker in een tijdschrift wat te lezen...muziekje erbij...en dan ineens ben je weer afgeleid omdat
er wat "vreemde" geluiden uit de luidsprekers komen....schitterend!!!

Vooral instrumenten zoals gitaar, viool, piano komt er bij de Tannoy's een heeeeel stuk natuurlijker uit dan dat ik gewend was. Genieten!
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Frits Denon

Helemaal mee eens, door de Tannoy's heb ik weer veel plezier gekregen aan mijn vintage set.
En mooie muziek is toch waar het om draait en iedereen beleeft dat op zijn eigen manier op zijn eigen (Marantz) set. HB HB

Groet,
Frits byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin

#14
muziek hoort via Tannoy te worden weergegeven.. :wink:
en hoe groter hoe mooier, hier staat nu 3x 12"DC en 2x 7"...