Wharfedale Diamond 9.4

Gestart door Jantje, december 30, 2008, 00:42:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jantje

Op de website van correct zag ik de Wharfedale Diamond 9.4 staan voor 89 euro per stuk, lijkt me een zeer groot koopje. Maar:

zijn de beter dan mijn huidige speakers (B&W 601S3 op Atacama Nexus stands)?

Waarschijnlijk is het een kwestie van smaak, maar ga ik er op achter uit, voor uit of is het ongeveer hetzelfde wanneer ik de Wharfedale's koop?
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Stadium III

Kopen is het niks verkopen voor 89 euro per stuk !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Ik heb zelf heel goeie ervaring met Wharfedale. Ik had vroeger de diamonds 9.5, dat was voor zijn prijs een goede en leuke speaker, en ik vond die toen beter klinlen dan de 3 keer zoveel kostende B&W. Op mijn Marantz surround receiver, de sr7500, hebben ze wel nooit zo goed geklonken als in de winkel op een McIntosh stereo versterker. Maar ze matchen heel goed met de Marantz. Van de 9.5 ben ik bijna zeker datzebeter zijn dan de 601s3 maar deze 9.4 heb ik noot gehoord.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

zotbertje

Pas nieuw hier en al dadelijk een onderwerp waar ik kan over meepraten.
Heb zelf de 9.4 aangesloten op een marantz sr 7400 en die combinatie vind ik zeer tof klinken.
Een tikkeltje warm en mooi helder.
Dus als de kleur je bevalt zou ik zeker niet nadenken want is een koopje dan.
Zal je wel vertellen dat ze bij correct in de kleur kers zijn, heb een volledig 7.1 systeem van de daimond reeks en voor aankoop had ik aan mijn dealer gevraagd om de kleur kers eens te zien, heb echter drie maanden gewacht en de dealer kreeg ze maar niet binnen, deze heeft mij dan vervolgens zelf op de importeur laten bellen en deze wist mij te zegge dat ze die kleur zeer moeilijk of bijna niet krijgen.
Ik weet niet of dat in nederland ook zo is maar in België is dat dus precies een probleem.
Dus mss eerst even chekken of je nog iets wil van de reeks.

bertheeren

Zijn zeker goede speakers voor het geld.
Denk dat het hoog iets sprankelender is vergeleken met B&W600 serie.
Wel even luisteren, misschien ervaar je dit juist weer als "scherpte"

Suc6!

Jantje

Klinkt allemaal zeer positief dit, ik denk dat ik het er maar op waag. Vind ik het al niets, dan verkoop ik ze weer, vind ik ze beter dan mijn B&W's dan gaan die in de verkoop.

Overigens goed om te weten wat betreft de kleurkeuze, ik zat er inderdaad aan te denken om later mogelijk uit te breiden naar home cinema, maar zal nog even informeren of in Nederland ook zo moeilijk aan de kersen kleur te komen is.

Iedereen in iedergeval zeer bedankt voor de reacties.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Firedre

Ook nieuw hier en van de zomer begonnen met een nieuwe hifi set, SA7001 in de opruiming bij RAF en een
PM7001 via marktplaats gekocht, budget was ff wat krap voor speakers dus ook de Diamond 9.4 gehaald bij Correct.

Klinken zeker niet verkeerd hebben alleen wel ruimte nodig, de bas kan overheersen ondanks front-ported
Marantz PM7001
Marantz SA7001
Monitor Audio BR5
Chord Cobra3
Chord Carnival SilverScreen

Marantz 81

wharfdale was ook wel een van mijn favorieten tijdens de eindelose luistersessies  :-D er zit zoveel verschil in speakers

ben toen voor kef Q serie gegaan  :-)

als ik jou was en wilt home cinema zou ik wel gelijk alle 5 speakers tegelijk kopen en van eenzelfde serie/ kwaliteit  :yes:


met name de center ( belangrijkste bij home cinema ) speaker en front speakers

lexie

#8
grappig, ik zat naar de DIAMOND 9.0 2-WEG 100 WATT te kijken als front voor mijn sr7400, wil eigenlijk een knappe boekenplank set.Deze waren ook niet duur, dacht ik

CoSo

Citaat van: Marantz 81 op januari 04, 2009, 22:26:08
wharfdale was ook wel een van mijn favorieten tijdens de eindelose luistersessies  :-D er zit zoveel verschil in speakers

ben toen voor kef Q serie gegaan  :-)

als ik jou was en wilt home cinema zou ik wel gelijk alle 5 speakers tegelijk kopen en van eenzelfde serie/ kwaliteit  :yes:


met name de center ( belangrijkste bij home cinema ) speaker en front speakers
Heb juist mijn Kef Q5/1 vervangen voor de Wharfedale Evo2 30/20 inclusief center.
Zeker voor de prijzen die ze bij Correct voeren, vind het toch wel een klasse beter en helemaal qua afwerking.


Marantz 81

ja das allemmaal persoonlijk wat je beter vindt klinken 

de KEF,s zijn vocaal heel erg goed instrumenten en stemmen , hoor veel mensen over weinig lage tonen ,maar dat ligt niet aan de speaker zelf maar aan de versterker die ze ervoor zetten omdat ze een behoorlijk vermogen vragen om echt mooi zuiver en vol te kunnen spelen

had eerst een stereo versterker , ik heb nu een SR5002  Bi amped  aangesloten ,maar die Q5 speakers die ik heb trekken de hele versterker onderuit en lage doorlopende bassen komen niet tot leven vervormen

Maurice

Citaat van: Marantz 81 op maart 04, 2009, 19:55:32
ja das allemmaal persoonlijk wat je beter vindt klinken 

de KEF,s zijn vocaal heel erg goed instrumenten en stemmen , hoor veel mensen over weinig lage tonen ,maar dat ligt niet aan de speaker zelf maar aan de versterker die ze ervoor zetten omdat ze een behoorlijk vermogen vragen om echt mooi zuiver en vol te kunnen spelen

had eerst een stereo versterker , ik heb nu een SR5002  Bi amped  aangesloten ,maar die Q5 speakers die ik heb trekken de hele versterker onderuit en lage doorlopende bassen komen niet tot leven vervormen
Dan zou ik als ik jou was een eindversterker erbij gaan plaatsen  :yes: Dan kun je gelijk bi-ampen (bijvoorbeeld hoog op Marantz aansluiten en laag op aparte eindversterker). Op marktplaats moet je voor relatief weinig wel een mooie rotel stereo eindversterker kunnen vinden (je hebt ze alleen voor de fronts nodig?).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantz 81

ja alleen voor de fronts ,maar dan zit ik nog steeds met een voorversterker wat niet veel voorstelt  :wink: het is niet alleen te weinig vermogen ,maar heb de versterker nu een tijdje en als ik eerlijk ben kinkt het gewoon nergens naar in stereo ,geen verder uitleg nodig denk ik  shutup

denk dat ik in de toekomst weer overstap naar stereo   :yes:

voorlopig eerst andere dingen met 2 wielen  :-D

Maurice

Citaat van: Marantz 81 op maart 04, 2009, 20:31:52
ja alleen voor de fronts ,maar dan zit ik nog steeds met een voorversterker wat niet veel voorstelt  :wink: het is niet alleen te weinig vermogen ,maar heb de versterker nu een tijdje en als ik eerlijk ben kinkt het gewoon nergens naar in stereo ,geen verder uitleg nodig denk ik  shutup

denk dat ik in de toekomst weer overstap naar stereo   :yes:

voorlopig eerst andere dingen met 2 wielen  :-D
:yes: HB
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lexie

heb zelf de wharfedale ev02-10  gekocht voor 89 gekocht bij correct, voor me 7400sr als front. Ben er niet helemaal kapot van, de ene moment denk je lekker en bij een ander nr, hm. Mischien moeten ze nog ingespeeld worden. Tijd zal het leren.