Help mij een goede keuze maken

Gestart door johnny, december 26, 2008, 23:24:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

johnny

Hallo,

Beste mensen, ik sta op het moment om een keuze te maken en met marantz verder te gaan na vele jaren in mijn leven jvc te hebben gehad.
Ik heb tannoys m5 en het (stereo) geluid valt tegen met mijn huidige jvc receiver en wij houden ook van films kijken.
Ik wil dus een goede keuze maken om een marantz receiver aan te schaffen die ook mijn tannoys in stereo aan kan sturen.
Ik heb mijn speakers op een sr9200 thx aangesloten en ik werd niet warm van binnen want het klonk net zoals bij mij zelf thuis, dus dat was een tegenvaller (zeker nadat ik de set van de verkopende partij te horen kreeg kreeg ik kippevel op mijn lichaam en dat was een ware belevenis, maar voor mij onbetaalbaar)
Ik zie op marktplaats 2 sets te koop staan waar ik wel ben geintresseerd en dit is namelijk:
1: een sr-14 mkII met een dv-17 hdrm dvd
2: een av 9000 en een mm 900  eindversterker

Wie o wie kan mij helpen met een keuze maken, kan set 1 mijn tannoys alleen aansturen of kan ik dan beter voor set 2 gaan???? HLP HLP

John.

Marvin

denk dat als de 9200 tegenvalt Marantz je ding niet is, of de combi ligt je niet met de speakers..
de 9200 is namelijk gewoon een hele degelijke receiver...
speakers zijn belangrijker in de weergave als het gaat om karakter/kleuring oid..

johnny

Ik begrijp dit antwoord niet helemaal, ik ga juist nu voor marantz maar wil een goede keuze voor mijn speakers maken, of zijn mijn speakers niet geschikt voor marantz, is dat wat je probeert te zeggen??

Marvin

je zegt dat je jouw speakers op de sr9200 hebt aangesloten en dat je er niet warm van wordt
dit zou over het algemeen gezien niet aan de Marantz moeten liggen.
dat is simpel gezegd gewoon een heel goed apparaat, ook de combi Marantz en Tannoy is niets mis mee.
ik heb het zelf immers ook..

maar het is wel zo dat de M5 (net zoals de hele reeks) de instaplijn is geweest van Tannoy een jaar of 10geleden.
nu opgevolgd door de Fusion F4.
geen goedkope rommel, maar ook niet het hoog staande wat je bij de naam Tannoy tebinnen schiet...

de versterker is een toplijn van Marantz, heel veel zwaarder maken ze ze niet..
als je deze niet lekker vind klinken icm jouw speakers zou ik eerder de M5 de schuld geven ipv de Marantz.
qua nieuwwaarde kan je van de Marantz bijna 7  paartjes M5 aanschaffen...

Stadium III

Als je de combi idd niet lekker vindt zou ik idd eens gaan zoeken in de match die je hebt gemaakt

Welke set heb je wel beluisterd ?

Verder is de sr14 mk II een zeer mooie reciever die nog degelijker is dan de sr 9200

Wat zijn verder je toekomst plannen ? blu ray ?

Als je dan toch bij marantz wilt blijven,zou je eventueel heel je set kunnen omgooien en dus ook de speakers de deur uitgooien
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

johnny

Morgen reis ik af naar de onderzijde van ons land met mijn tannoys en ga bij de mkII luisteren en als dit tegenvalt denk ik dat moet gaan sparen voor andere speakers, deze verkoper biedt ook xanadu speakers aan maar ik heb geen kerstbonus en nog geen vakantie geld is ook al op dus dat zal lekkerbaarden blijven.

Dus ik begrijp dat ik de mkII best kan kopen en beter mijn tannoys kan verkopen.
Dan is natuurlijk beste mensen mijn volgende vraag, wat zingt het mooiste uit de mkII dan, want daar ben ik wel zeer nieuwschierig naar??????

groetjes, john

dmeerpa

Zelf heb ik ook ooit de overstap gemaakt van JVC naar Marantz, en mij geen dag beklaagt. De JVC was ik vooral onthoocheld over het geluid dat uit de subwoofer kwam (LFE). Ik heb lang gedacht dat het de Sub (Jamo) was, tot ik die eens op een Onkyo had aangesloten, geen van de 2 JVC receivers die ik heb gehad hebben ooit zo'n goeie bas gegeven.

Ik had een JVC Receiver RX616Pro en later de JVC RX7000R, JVC TDW318 Cassette deck, JVC XCV120 CD speler en een JVC J638 Videorecorder.
De JVC DVD speler is er snel uitgevlogen wegens het niet in staat zijn van het afspelen van CD-R`s en DVD-R`s en werd vervangen door een dure Philips DVD870, die eigenlijk zijn geld niet waard was, in nog geen 5 jaar tijd 2x lazer defect.

De speakers waren een combinatie van Pioneer fronts en Jamo center, surround en subs. Nadat ik door de upgrade naar Manrantz de audio-video microbe te pakken had, heb ik gekozen voor diamond Wharfedale speakers, zeer goeie speakers voor hun prijs. als sub koos ik voor de allom geprezen SVS. Later heb ik de diamond's vervangen door de Opus reeks van Wharfedale. En ik moet zeggen dat de speakers het grootste verschil maakten.

Over het algemeen zal een speaker die goed klinkt op een SR9200 ook goed matchen met een sr14 mk II of gelijk welk ander type uit de marantz kast. Wat je wel kan tegenkomen is dat de speakers te zwaar zijn voor de receiver, heb ik tegengekomen met de Wharfedale Opus fronts.

Er zijn heel veel speakers die goed matchen met Marantz, maar alles is smaak gebonden. Bijvoorbeeld de B&W, KEF zijn mijn smaak niet qua klank, maar meerdere leden hier op het forum hebben deze wel naar volle tevredenheid op hun Marantz set. Acoustic energy, Jmlab, Monitor audio, JBL (duurdere serie's), Focal, Marantz, DLS, Mordaunt short (wordt door Marantz zelf gebruikt) de liijst is niet af, maar dat zijn speakers die het aleemaal goed doen met Marantz.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

cheese

ja smaak is zeker belangrijk..............ik heb canton chrono's op mijn marantz sr 7001 aangesloten en dat klinkt naar mijn smaak echt helemaal super.......is een speaker met heel veel detail en een strakke bas...ik vind dat mooi maar er zijn ook mensen die hier onrustig van worden als je lang naar muziek luistert.

Eigenlijk is er dus maar een oplossing en dat is gewoon lekker luisteren wat bij jou past.....want de twee keuzemogelijkheden die jij noemt zijn gewoon erg goede versterkers.


groeten Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

bertheeren

Probeer misschien eens een onkyo of yamaha receiver op je speakers. Deze hebben een flink andere klank(veel minder body in het midden) en als je het nu wel mooi vind klinken, denk ik dat marantz niet de juiste keus is. Mijn ervaring is wél dat marantz niet moeilijk is qua speaker combinatie in tegenstelling tot bijv. onkyo.

cheese

ik ha hiervoor een 605 van Onkyo en die stuurde mijn speakers ook goed aan maar kwam gewoon op alle vlakken te kort t.o.v de marantz sr 7001.


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Marvin

Citaat van: johnny op december 27, 2008, 10:21:02
Morgen reis ik af naar de onderzijde van ons land met mijn tannoys en ga bij de mkII luisteren en als dit tegenvalt denk ik dat moet gaan sparen voor andere speakers, deze verkoper biedt ook xanadu speakers aan maar ik heb geen kerstbonus en nog geen vakantie geld is ook al op dus dat zal lekkerbaarden blijven.

Dus ik begrijp dat ik de mkII best kan kopen en beter mijn tannoys kan verkopen.
Dan is natuurlijk beste mensen mijn volgende vraag, wat zingt het mooiste uit de mkII dan, want daar ben ik wel zeer nieuwschierig naar??????

groetjes, john

een iets duurdere Tannoy....  :angel: