aansluiten boxen op sr 5003

Gestart door kruk, december 21, 2008, 12:52:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kruk

Beste leden ik heb sinds kort de sr 5003 aangeschaft maar ik weet niet waar ik de juiste aansluiting kan maken van mijn boxen.
ze gaan er vanuit van een 7.1 aansluiting ik heb 5.1
en ik blijf de snoeren verwisselen ik ben niet tevreden welke gangen moet ik gebruiken
je hebt front a front b daar kan ik alleen al 4 boxen in kwijt
dan heb je surround daarna de center
en dan heb je nog de back surround 
ik heb nu de boxen op surround, center en back surround staan
en als ik de dvd of blueray heb aanstaan dan geeft hij alleen maar de frontspeakers weer in het display
en de center geeft een hoop geluid en de frontspeakers doen niet echt mee

met vr gr

Lapti

Citaat van: kruk op december 21, 2008, 12:52:05
Beste leden ik heb sinds kort de sr 5003 aangeschaft maar ik weet niet waar ik de juiste aansluiting kan maken van mijn boxen.
ze gaan er vanuit van een 7.1 aansluiting ik heb 5.1
en ik blijf de snoeren verwisselen ik ben niet tevreden welke gangen moet ik gebruiken
je hebt front a front b daar kan ik alleen al 4 boxen in kwijt
dan heb je surround daarna de center
en dan heb je nog de back surround 
ik heb nu de boxen op surround, center en back surround staan
en als ik de dvd of blueray heb aanstaan dan geeft hij alleen maar de frontspeakers weer in het display
en de center geeft een hoop geluid en de frontspeakers doen niet echt mee

met vr gr

Ik zou het niet precies weten maar sowiezo moet je fronts in a of b stoppen en niet in surround (surround is voor zover ik weet ALTIJD achter).

Volgens mij is het A en B voor als je wilt bi-ampen? Maar je fronts in A of B stoppen!
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Marvin

links en rechts voor doe je in de Front-A aansluiting. (dit in het menu ook aangeven als dat nog niet standaard op A stond.)

center doe je in het center-kanaal.

surround doe je in de Surround links en rechts aansluitingen.

back surround gebruik je niet en zet je zodoende ook uit in het speaker menu.
back surround zijn extra achterspeakers tbv 6.1 of 7.1...

Stadium III

Citaat van: marvin op december 21, 2008, 16:22:24
links en rechts voor doe je in de Front-A aansluiting. (dit in het menu ook aangeven als dat nog niet standaard op A stond.)

center doe je in het center-kanaal.

surround doe je in de Surround links en rechts aansluitingen.

back surround gebruik je niet en zet je zodoende ook uit in het speaker menu.
back surround zijn extra achterspeakers tbv 6.1 of 7.1...

stupid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

ik had hetzelfde probleem met men SR5002 , snapte er ook niks van want ging ervanuit dat back sourround de gewone sourround speakers zijn bij een 5.1 opstelling

want bij 7.1 heb je nog 2 extra sourround aan de zijmuren ,dus vindt het vreem dat ze die opgeven als back sourround en de handleiding is ook niet echt uitgebreid wat dat te gaat

gisteren avond X-MEN gekeken ,dat was wel even genieten  :-D

Stadium III

je hebt wel de surround speakers op rear aangesloten dus en niet back surround ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

de Back-Surrounds horen achter je te hangen/staan.
bij 6.1 staat hij dus tegenover de centerspeaker.
bij 7.1 staan ze in een driehoekje met de centerspeaker, tussen de normale surrounds in..

heel concreet horen de surroundspeakers naast je te staan, maar dat zullen weinig mensen ook echt zo hebben.
vandaar dat er dus Back-surroundspeakers bij bedacht zijn die je daar tussen plaatst....

ik gebruik het ook niet, -en ik heb de surrounds schuin achter me staan. gericht op de luisterplaats..

Marantz 81

ze staan nu aangesloten als sourround ,als je dan in de handleiding kijkt zouden dat de speakers moeten zijn die halverweg de kamer tegen de zijwanden moeten zitten bij 7.1 ,vandaar dat ik de sourround speakers had aangesloten als back sourround omdat ik op 5.1 speel  en bij mij de sourround speakers achter me hangen en naar binnen gedraaid richting het centrum

had zelf zoiets van klopt volgens mij niet  :roll: maar als back sourround kwam er geen geluid uit  nopompom

apparaat kan ook zoveel dat ik er nog niet helemaal uit ben  HLP nu staat hij gewoon op auto via hdmi ingang van dvd

afstelling moet ik ook nog doen ,grootte van speakers afstanden , omdat ik verschillende groote,s heb  2x kef Q5 1x kef Q6C  en 2x kef cresta 10

gr arjan


Stadium III

werk je met een subwoofer ?
Anders alles op large zetten om te beginnen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

hoi  nee ik heb geen sub erbij staan  :-)

denet nog even het boek zitten doorspitten ,en alles ingesteld speakers staan nu op large en ingesteld op afstand  :yes: verschil is heel duidelijk te horen  met dvd when in rome van phil collins

ben er ook achter gekomen dat je de sourround speakers op back sourround kunt zetten ,en dan in het menu van de versterker kunt wijzigen ( nog niet gedaan)

maar vraag me af wat nu beter is ,neem aan op back sourround  :roll:

Stadium III

eigenlijk gewoon op surround zetten

verder geen back surround mits je de 7.1 opstelling kunt maken

Dat de speakersnaast of iets achter je staan maakt niet uit
Met een decibel meter en afstanden invoeren kom je al een heel eindtje  HB
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

ah ok bedankt  :-)

bedoel je met decibel meter om het via de bijgeleverde microfoon automatisch in te stellen

Stadium III

Nee

eigenlijk moet je al de instelling die de marantz automatisch maakt verwijderen

Dan handmatig de grote van de speaker invoeren

Daarnaar de afstanden van de luidspreker tot je zitplek opmeten en invoeren

Dan kun je met een losse decibel meter ( analoog ) de waarde's per speaker opmeten en ingeven in de reciever
Alle speakers even hard iig

Alle EQ functie's uitzetten iig !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

ik begrijp het helemaal  :-)

ben inmiddels al een stuk verder met hoe de reciever werkt en wat die kan

volgens mij had ik beter bij stereo kunnen blijven  :roll: frusty haha nee vindt het juist leuk om het allemaal uit te zoeken wat die kan en het perfect af te stellen

nadat ik het vanmiddag had afgesteld op grootte en afstand en ging luisteren naar home by the sea ,moest ik even  :kwijl:  zo,n stuk beter klonk het  :wink:

Marvin

ik kwam nog een plaatje tegen van de opstelling, ter verduidelijking...