Welke aansluitingen voor multiroom speakers op SR8002?

Gestart door jackflash, december 20, 2008, 15:32:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jackflash

Hallo,

Ik heb sinds gisteren de SR8002 in huis en heb daarbij 1 hoofdruimte voor hometheater en 1 nevenruimte, waar alleen speakers staan. Ik wil graag in die tweede ruimte bijvoorbeeld naar CD luisteren, terwijl in de hoofdruimte tv geluid te horen is via de speakers. Maar hoe stel ik dit in op de marantz 8002? Ik heb al vanalles geprobeerd, de handleiding is er ook niet echt duidelijk in. Andere vraag is ook: op welke speaker aansluiting zet ik de speakers voor de nevenruimte? Hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Dank,
Michel

Stadium III

Hallo en welkom

Je kunt de neven gelegen aansluiting gebruiken op aansluiting B

verder weet ik zo niet precies hoe je het gaat instellen als je dus 2verschillende bronnen wil weergeven
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

2 bronnen tegelijk weergeven lijkt me niet te kunnen!!
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

Citaat van: Vlearmoes op december 20, 2008, 19:46:27
2 bronnen tegelijk weergeven lijkt me niet te kunnen!!

dat kan ik hier wel...
kan er ook nog een aparte versterker aan hangen...

jackflash

Dank voor jullie reacties. maar ik ben er helaas nog niet. Aansluiten op speakeraansluiting B kan uiteraard, maar dan draaien ze wel op dezelfde bron als in de hoofdruimte. ik zal nog even e.e.a. verduidelijken:
ik heb een hoofdvertrek waarin tv, dvd/cd speler staan + een 5.1 speaker opstelling en een ander vertrek waar alleen speakers staan die aangesloten zijn op de receiver (SR8002) in de hoofdruimte. Wat ik wil is TV kijken in hoofdruimte op de hoofdspeakers in diezelfde ruimte (A) en daarnaast CD speler aanzetten die dan alleen wordt weergegeven in de andere ruimte. Ik heb dus geen toestanden met infrarood, tweede versterker etc. In de manual staat wel dat het kan, alleen ik krijg het niet voor elkaar. Je zou er de aansluiting ''surround back voor moeten gebruiken. Ik heb het al voor elkaar dat in het setup menu een en ander is gedefinieerd, maar het werkt gewoon niet. Wat doe ik fout???

djusty

heb het ook nog niet geprobeerd zo .. ik heb de 8002 in bi-amp stan dat gaat wel geweldig.
Ik weetg wel dat er wat foutjes in de handleiding zijn geslopen. Zo stond op een tekening de speaker aansluiting van de surround speakers de linker en rechterkant omgedraaid .
ik blijf dit topic ffies volgen .... :-)

jackflash

Ja, dat viel mij ook al op, handleiding is er ook niet echt duidelijk in. Pfff, ben al uren bezig ermee, maar ik kom er niet uit. moet toch niet zo lastig zijn zoiets? Ik vind ook op internet weinig terug over dit onderwerp, hoop op nog wat goeie tips....

Vraag me trouwens ook af of ik zowel de optie multiroom als multispeaker aan moet hebben staan in het set up menu....

Marvin

Citaat van: jackflash op december 20, 2008, 20:54:10
Dank voor jullie reacties. maar ik ben er helaas nog niet. Aansluiten op speakeraansluiting B kan uiteraard, maar dan draaien ze wel op dezelfde bron als in de hoofdruimte. ik zal nog even e.e.a. verduidelijken:
ik heb een hoofdvertrek waarin tv, dvd/cd speler staan + een 5.1 speaker opstelling en een ander vertrek waar alleen speakers staan die aangesloten zijn op de receiver (SR8002) in de hoofdruimte. Wat ik wil is TV kijken in hoofdruimte op de hoofdspeakers in diezelfde ruimte (A) en daarnaast CD speler aanzetten die dan alleen wordt weergegeven in de andere ruimte. Ik heb dus geen toestanden met infrarood, tweede versterker etc. In de manual staat wel dat het kan, alleen ik krijg het niet voor elkaar. Je zou er de aansluiting ''surround back voor moeten gebruiken. Ik heb het al voor elkaar dat in het setup menu een en ander is gedefinieerd, maar het werkt gewoon niet. Wat doe ik fout???

Marvin

#8
zonder verder te lezen in de handleiding van de sr8300 (niet die van jou, maar die van mij) kom ik na de eerste regel van het hoofdstuk Multiroom-systeem tot de letterlijke zin:
Het MULTIROOM-systeem is een functie die u in staat stelt te luisteren naar dezelfde of een andere bron in een ander vertrek dan het vertrek waar de sr 8300 is opgesteld.
verder een hoop bla bla,....

ik kan 2 speakers op normale speaker aansluitingen hangen en een aparte bron kiezen voor multiroom, je moet dan wel de volume knop van de 8300 gebruiken. deze is dus apart geschakeld van het hoofd deel van de receiver en er zijn dus 2 volume instellingen mogelijk en dito bron. 1 voor in de hoofd opstellling en 1 voor in de multi room.

om dit te vergemakkelijken kan je ook een pre-out gebruiken en daar een stereo-amp aan hangen*.
zo kan je in de desbetreffende kamer het volume regelen. de bron is te kiezen in de hoofd ruimte..

hoe het bij dat ding van jou zit weet ik niet, maar dat wat jij wil kan ik hier dus wel...  byebye

(*spalfot)

jackflash

Dat je een aparte bron moet kiezen voor het multiroom deel, is bij mij ook het geval, dat gaat via de multispeaker knop. ook daar kan ik dan apart het volume regelen, ik zie dat ook gebeuren op de display: bron voor hoofdruimte is bijv. TV en voor multiroom A CD, volume is regelbaar. Ik heb exact de handleiding gevolgd, ik krijg geen rare foutmeldingen (volgens de receiver lijkt het te werken) alleen de spearkers in de tweede ruimte geven nog geen reactie. Speakers doen het overigens wel als ik ze aan de tweede speakeraansluiting front hang (de B aansluiting), maar dan heb ik dus geen multiroom....

Stadium III

Ik heb de handleiding van de 8002 eens door zitten lezen

Zoals ik zie kun je een A en B multiroom opzetten

A wordt versterkt door de 8002 B door een apparte versterker

Nu is het zo dat je alleen A moet hebben en die moet je achterop de reciever aansluiten op de aansluiting C
dan zet je de schakelaar op Off

dan kun je in de setup onder 5.1 alles instellen en dus ook de apparte volume

Verder kun je ook aangeven welke bron er versterkt moet worden

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Ow jah

Wil dus zeggen dat je een 5.1 kunt maken met A
In dezelfde ruimte met speaker B een stereo paar extra kunt aansturen

En met aansluiting c een andere kamer kunt versterken voor multiroom
En je hebt nog een keuze om een multiroom B te maken dmv een apparte versterker
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jackflash

Stadium,
Dank voor je uitzoekwerk. Deze instellingen die jij aangeeft, heb ik precies zo staan. speakers in de andere kamer staan op de ''surround back speaker aanluiting / speaker C'', deze worden immers niet gebruikt in mijn 5.1 opstelling. maar helaas nog geen geluid in mijn tweede kamer. Zoals gezegd: speakers zelf werken goed, als ik ze aansluit op de B speaker aansluiting gaat het prima. Schijnt overigens dat in de setup de surround back speakers in mijn situatie op ''none'' moeten staan. Maar ik heb het ook al geprobeerd met ''on''.
Heb jij het al geprobeerd bij jou set? en werkt het daar wel?

Oja, de aansluitingen die ik heb zijn allemaal HDMI (alles van receiver naar andere componenten TV, dvd/cd speler)

Zie ik nog wat over het hoofd?

Stadium III

je moet ze iig wel op c zetten en surround back op off

staat de volume niet io een mute functie of helemaal zacht ?

maak eens een foto van de achterkant van de reciever
Heb zelf een sr 7001


Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Note:
• You can use surround back speaker terminals as
MULTI SPK. terminals or SPEAKER C terminal
when you are not using surround back speakers.

Dit kwam ik ook nog tegen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4