Ik heb onlangs van een verkoper gehoord dat de hele marantz range opgewaardeerd is. Dat wil zeggen, de oude 5000 serie is nu gelijk aan de 4000 serie, en voor de 4000 serie is de 3000 in de plaats gekomen. De 9000 wordt niet meer gebruikt.
Hierdoor zouden qua kwaliteit de beide receivers gelijk moeten zijn.
De m32 zullen niet kritisch zijn qua vermogen, de tannoys ken ik niet, maar zijn volgens mij ook zelden stroomhongerig.
Gezien de voordelen en nadelen, zou ik gewoon de 4001 nemen met hdmi en met programmeerbare a.b..
Verschillen tussen marantz, denon en NAD.
Ik ga uit van de marantz, aangezien ik die als referentie ken.
Denon: warmer mid, ietwat bombastischer laag (tot op het rommelige toe). Icm met engelse speakers vaak te warm.
NAD: kunstof kast, voelt en ziet ietwat cheapy eruit. Verder eigenlijk weinig commentaar, al kwam het middengebied wat teruggetrokken over tov marantz.
Dit zijn mijn ervaringen, dus ik hoop dat anderen die ook plaatsen. Gezien de set zou ik voor marantz gaan, maar dat is mijn smaak en hoeft niet de jouwe te zijn.
Wat vindt jij van je huidige combinatie? Wat wil je klankmatig verbeteren? Aan de hand daarvan kunnen wij wat beter adviseren.
En v.w.b. de 7.1, je kunt gewoon 5.1 aansluiten, dus maak je daar maar niet druk over.