Bi-ampen op de sr6001, nuttig?

Gestart door bertheeren, november 18, 2008, 19:14:32

Vorige topic - Volgende topic

bertheeren

Heb een leuk stel wharfedale speakers + een sr6001. heeft het nut om deze te bi-ampen? Of is er geen verschil hoorbaar?
Dit kon als je de de ene speaker ingang op Front A zet, en de andere ingang op front C als ik me niet vergis.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

bertheeren

bedankt voor je reactie!

Want ik dacht, het komt toch allemaal al uit dezelfde voeding . . .

bertheeren

heb ze gebi-ampt, maar ik hoor totaal geen verschil . . . . .
Ben niet de schakelaar op de achterkant vergeten.

Stadium III

heb je de brugjes tussen de speakers ook verwijderd

Schakelaar staat op On en kabels dus op C aangesloten

Zo ja dan zit dat okee iig

Verder heb ik hier wel verschil een wat strakkere bass iig en verder lijkt het hoog wat rustiger
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bertheeren

Yep, gedaan.
Misschien omdat de speakers langer ingespeeld moeten worden? of is dat na 4(niet gehele) dagen wel gebeurd?
Of is er enkel verschil te horen op een speaker uit een hogere serie?
Het zijn de wharfedale's evo 10(monitor)

Stadium III

Geef zie iig een dikke maand wel de tijd

Verder zo blijven spelen en lekkere muziek draaien
Dan over een tijdje maar eens terug gaan naar single wire en eens luisteren
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bertheeren

Aha, toch wat langer dan ik dacht ;)
Maar ach, ze klinken zowizo al super!

cheese

Hallo Bertheren,

Ik heb mijn sr 7001 ook gebiampt en hoorde echt verschil.....en was allemaal wat voller kwam meer op mij af.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

drees62

Ook ik heb de receiver (SR 8001) in een bi-amp configuratie aangesloten. Je krijgt inderdaad niet direct een heel ander geluid maar op bepaalde onderdelen is het wel waarneembaar.
Bij mij uit zich dat in een strakkere bas en een betere plaatsing en separatie van de instrumenten. Als er bijvoorbeeld 2 (acoustische) gitaren te horen zijn, zijn ze heel duidelijk aan te wijzen, zeg maar. Ze komen beter los van elkaar.
Ook de stemweergave is beter, met name de plaatsing hiervan. Stem komt nu altijd mooi uit het midden.

sound

Ik heb zelf de marantz sr9600 en ook ik heb deze met mijn speakers gebi-ampt (hopelijk goed getypt :-D)
Conclusie,geen enkel verschil.

Groet,

Sound.

WimPeu

Citaat van: sound op november 28, 2008, 00:40:20
Ik heb zelf de marantz sr9600 en ook ik heb deze met mijn speakers gebi-ampt (hopelijk goed getypt :-D)
Conclusie,geen enkel verschil.

Groet,

Sound.

Ik bi-amp
Jij bi-ampt
Ik heb gebi-ampt

Leuke werkwoord vervoeging op de basis school :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maurice

Citaat van: drees62 op november 19, 2008, 12:39:15
Ook ik heb de receiver (SR 8001) in een bi-amp configuratie aangesloten. Je krijgt inderdaad niet direct een heel ander geluid maar op bepaalde onderdelen is het wel waarneembaar.
Bij mij uit zich dat in een strakkere bas en een betere plaatsing en separatie van de instrumenten. Als er bijvoorbeeld 2 (acoustische) gitaren te horen zijn, zijn ze heel duidelijk aan te wijzen, zeg maar. Ze komen beter los van elkaar.
Ook de stemweergave is beter, met name de plaatsing hiervan. Stem komt nu altijd mooi uit het midden.
Dit ervaar ik meestal ook (bij anderen). Zelf biamp ik niet, aangezien ik stereo draai met maar een losse pre/eind. Vaak zit er veel winst in een aparte versterker op hoog en laag. Uit zich inderdaad in de hierboven beschreven verschillen (tenminste, meestal).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude