installatie opbouw/keuze ?

Gestart door Marantz 81, november 12, 2008, 17:15:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

hallo mede marantz fanaten , na beetje gelezen te hebben op het forum heb ik me eigen aangemeld

ik wil men installatie gaan verbeteren ,en nou vindt ik het nogal moeilijk waar te beginnen   HLP

men versterker is een SR4021

dvd speler HK DV31

speakers KEF Q5  :-) :yes:

zijn bi wire aangesloten met 2x2,5 mm zuurvrij koper

van den hull the name rca kabel

nou heb ik zitten denken om een CD speler te kopen de CD5001 ,maar ik ben bang dat het niet zo,n hele grote vooruitgang zal zijn

heb de KEF speakers toen ik ze kocht gehoord op een PM7001 i.c.m een CD5001 OSE  , dat klonk zo mooi over het hele tonen bereik en vocaal

en dat mis ik nu het klinkt wel goed maar de tonen komen niet naar voren toe en vindt dat het middengebied  wegblijft , daarom zitten denken om de 5001 te kopen omdat dvd speler niet geschikt is om cd,s te beluisteren

ik heb het allemaal pas een jaar en geen zin om hoop geld te gaan uitgeven en betere apparatuur nieuw te kopen ,vandaar de gedachte om 5001 te kopen

groeten arjan

Totofan

Kijk eens bij Hobo hebben op het moment de CD5001 voor € 149,00
Zie hier de lijst  http://www.hobo.nl/stocksale.html

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Marantz 81

ja bij meerdere zaken in de aanbeiding omdat er een nieuwe serie is

maar gaat mij om het verschil in geluidskwaliteit tegenover de harmon kardon DV31 die ik nu heb ,deze zou ook hele goede geluidskwaliteit moeten geven met het afspelen van cd,s en heb het idee dat dat nogal tegenvalt

die SR4021 is natuurlijk geen bijzondere versterker ,maar ook zeker niet slecht

daarom zit ik te twijfelen om het zo laten als het is ,en door te sparen voor een echte versterker en cd speler

of een cd5001 aanschaffen

Stadium III

Je zou eens een cd 5001 kunnen aanschaffen .je kunt eventueel ook naar een wat nieuwere marantz dvd speler kijken

Zo zou je met dvd ook een stap vooruit kunnen gaan en cd ook
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

ik denk dat ik er morgen maar even een ga halen zo,n cd5001  :-D

heb denet even nog de dv4001 van men vader aangesloten om te luisteren ,duidelijk beter geluid maar niet goed genoeg ,voordeel zou wel zijn dat ik dan 1 apparaat heb i.p.v 2  , om dezelfde stereo kwalitiet te krijgen moet ik een dvd speler kopen die 2 keer zo duur is ,dingen zijn gebouw voor digitale kwaliteit  :-( en wordt het weer omgezet naar een analoog singaal , tenzij je idd een duurdere koop ,maar dan zou ik wel een cd speler kopen van dat geld ,maar dan is men versterker weer de zwakke schakel en zo blijf je kopen haha ,en ga volgend jaar verder met men motorrijbewijs en motor kopen dus moet je keuze,s maken  shutup

heb hiervoor home cinema gehad 497 van yamaha met magnat speakers ,klonkt echt goed maar ben meer van het echte ( marantz )stereo geluid



Marantz 81

nou ik ben wezen luisteren ,en mij niet het geld waard om de cd5001 aan te schaffen

tuurlijk was het beter ,maar niet de doorslag dan zou het minimaal de 6002 moeten worden

die klonk mooi zeg   redface  hello

blijkt dat die dvd 31 toch wel aardig goede cd kwaliteit heeft

probleem is gewoon dat ik te goeie installatie,s heb gehoord en weet hoe goed deze speakers kunnen klinken :kwijl:

pff tja dan maar gaan sparen en over aantal jaar verder kijken  :cry: nopompom

HiFi gek

Spaar gelijk door voor een erg goede installatie , anders blijf je aan de gang met het opwaarderen van apparatuur .
En zorg dan dat er geen zwakke schakel meer in de keten is , alles moet van gelijkwaardige kwaliteit zijn als het even kan .
Dan raad ik je Marantz Premium apparatuur aan , desnoots tweedehands als je het geld er niet voor over hebt .

Groeten  EDWIN  B

dmeerpa

Ik had eerst een Marantz DV7600 (DVD speler), deze bleek heel goeie audio eigenschappen te hebben. Maar na het lezen van een aantal artikels bleek dat je heel dure DVD spelers nodig had om met de instap CD spelers mee te kunnen. Ik heb mijn toen een CD5001 aangekocht. En die speelde de 800€ kostende DV7600 weg. De CD5001 koste toen denk ik 250€. Ik heb later de CD5001 vervangen door de CD6002, dat was een heel mooie vooruitgang.

Ik ben dan ook wat verrast dat je de CD5001 geen upgrade van 150€ waard is ten opzichte van de harmon kardon DV31, die normaal al de duimen moet leggen voor de DV7600.

Je kan inderdaad doorsparen, maar waar leg je de limiet hoeveel wil je er voor uitgeven. Je kan doorsparen tot 350 € voor een CD6002, maar je kan ook sparen totdat je 3500€ hebt voor de Marantz SA-11S2.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

Marantz 81

ja die cd5001 klonk veel beter en is het geld ook waard ,maar heb ook naar de cd6002 geluisterd had ik beter niet kunnen doen   :lol:   

maar zoals jullie zeggen van kun je het beter gelijk goed doen dat was mijn gedachten ook ,vandaar dat ik hem niet aangeschaft heb  :wink: 

ga nu sparen voor betere apparatuur

als ik het nu zou kopen

-versterker pm7001

-cd speler ka7001

-tuner  st6001

dat vindt ik mooi en duur genoeg , heb ook nog andere hobbie,s  :-)

heb high end appartuur gehoord van marantz met reference speakers van kef ,daar valt je mond gewoon van open zo mooi zo gedetaileerd zuiver gewoon perfect , on every street van dire straits ,zo mooi dat je bijna gaat  :cry:

ik weet wel dat ik het niet bij correct ga kopen ,ben tot twee keer toe daar behandeld van wat kom je hier nu doen als je speakertjes komt kopen van 150 euro waren toen klipsch F2 ,daarna nog een keer toen ik voor een versterker ging kijken van 300 euro  :?


MadVillain

Zo'n gevoel heb ik ook altijd bij de lokale audioboer hier.

En als je dan in een keer aangeef dat je audiosete niet mis is. Dan kunnen ze je plots wel goed helpen....

cheese

ja en wat is dat dom, mijn vrouw en ik hebben al 15 jaar een winkel(parfumerie) en proberen iedereen goed te helpen en niet alleen de klanten waar je veel geld aan denkt te kunnen verdienen...... die kleine klant is ook gewoon een klant en misschien later wel een grotere...

En ik merk nog wel eens hoe beter de merken in een winkel hoe eerder dit fenomeen zich voor doet.....heb het zelf wel eens bij een filiaal van Hobo Hifi gehad.


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

Zelf ben ik ook verkoper. En ik probeer iedere klant zo te helpen zoals ik zelf ook geholpen wil worden.

Soms zijn de klanten waarvan je het minste verwacht juist de beste/fijnste klanten. Gooi de vooroordelen overboord......

cheese

helemaal eens en is ook de enigste mogelijkheid om als kleine zelfstandige bestaansrecht te houden tegen alle grote spelers in de markt.

groeten CHeese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Marantz 81

ja ik snap het ook niet hoor , heb al men apparatuur daar altijd gekocht en zaten ook goede verkopers bij ,bijvoorbeeld toen ik de KEF Q5 speakers kocht in de koopjes kelder ,maar ben daar nu 2 keer zo behandeld op die audio afdeling dat ik zoiets heb van koop daar niks meer  :no: byebye

zag gisteren nog een pm8000 en cd6002 ose op marktplaats ,wou het bijna gaan halen  redface maar ja nu eerst het motorrijbewijs en motor  :yes:

bedankt voor het advies , de audio hobbie is me ook van kleins af aan al ingegoten haha ,men pa en oom waren toen al gek van audio en gingen elke zateravond luisteren ,eigenlijk is het gewoon een ziekte  :schater:


cheese

waar zag je die cd6002 ose staan want ik kom hem niet tegen?


gr Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge