instellen Marantz 5003

Gestart door RSD, november 05, 2008, 12:21:17

Vorige topic - Volgende topic

RSD

Hallo,

Ik ben na wat google op dit "handige" forum gekomen.
Wij hebben sinds een week nu de Marantz RS-5003 receiver met de Tannoy Arena Lite 5.1 speaker set.

Na de eerste cd's gedraaid te hebben klinkt het al naar verwachting.

Maar ik probeer het geluid af te stellen voor de films en ik krijg het niet voor elkaar om een goede surround te krijgen.
Heb de speakers via het microfoontje auto ingesteld:

Front Right, Center Front, surround left en surround links, sub.

Maar als ik een film op zet hoor ik niet echt het surround geluid, (rondvliegende kogels/ auto's / motoren etc.)
Heb al de verschillende surround modes geprobeerd maar bij veel pakt tie de sub er ook niet bij, alleen bij Mch Movie doet hij echt mee maar dan ook alleen de langere bassen en niet de korte stoten.

Wie o wie kan mij helpen? dit is mijn eerste set dus heb er eigenlijk geen verstand van.

Alvast bedankt.

RSD

Ohja de speler die er momenteel op zit is de pana EH58, maandag komt de PS3 binnen.

Stadium III

Hallo en welkom

Je kunt het beste de meet microfoon niet gebruiken en alles handmatig aftestellen

Je begint bij de speakergrote : Deze zet je allemaal op SMALL en de subwoofer komt dan op YES te staan
Verder selecteer je het crossover op 80 eventueel 100hz

Dan meet je de afstanden op vanaf iedere luidspreker tot jou favo zitplek

Dan kom je bij de speaker volume's uit dit is lastiger als je geen decibel meter hebt
Maar als je slim bent zet je alles op 0 en laat je ff de ruis afspelen
Dan ga je bepalen als alles even hard staat dus met je gehoor
Dit zijn ff de begin stappen

Verder kun je de reciever het beste in Pure direct zetten of source direct met het afspelen van een dvd

Straks als je een ps3 hebt kun je beeld en geluid via hdmi naar de reciever brengen en dan naar tv

Suc6
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

RSD

Citaat van: Stadium III op november 05, 2008, 17:00:42
Hallo en welkom

Je kunt het beste de meet microfoon niet gebruiken en alles handmatig aftestellen

Je begint bij de speakergrote : Deze zet je allemaal op SMALL en de subwoofer komt dan op YES te staan
Verder selecteer je het crossover op 80 eventueel 100hz

Dan meet je de afstanden op vanaf iedere luidspreker tot jou favo zitplek

Dan kom je bij de speaker volume's uit dit is lastiger als je geen decibel meter hebt
Maar als je slim bent zet je alles op 0 en laat je ff de ruis afspelen
Dan ga je bepalen als alles even hard staat dus met je gehoor
Dit zijn ff de begin stappen

Verder kun je de reciever het beste in Pure direct zetten of source direct met het afspelen van een dvd

Straks als je een ps3 hebt kun je beeld en geluid via hdmi naar de reciever brengen en dan naar tv

Suc6

Ok bedankt dan ga ik dat even proberen.
Op Pure/source direct geeft hij tot nu toe alleen geluid uit de fronts, maar misschien dat dat anders wordt bij de nieuwe instelling. Geef je de voorkeur van Pure/Source direct bij film of muziek? of allebei?

Stadium III

Source direct blijft display aan en pure durect gaat ie uit

ik speel altijd op source direct

Je moet in de speler eventueel ook aanzetten dat je hem digitaal hebt aangesloten en dat je een 5.1set hebt zeg maar

5.2.4

RSD

Citaat van: Stadium III op november 06, 2008, 07:28:10
Source direct blijft display aan en pure durect gaat ie uit

ik speel altijd op source direct

Je moet in de speler eventueel ook aanzetten dat je hem digitaal hebt aangesloten en dat je een 5.1set hebt zeg maar

Ja klopt ik zag al dat het display uit ging. Maar nu nog effe een vraag, toen ik met dat microfoontje ging afstellen moest ik de 2 achter speaker aansluiten op de surround rechts en surround links en bij back speakers de channel op non zetten. Klopt dit? ik ging er eerst vanuit dat de achterspeakers gewoon op back speakers aangesloten moesten worden en dan de surround recht en links op non zetten, maar dat ging niet. :roll:

Jantje

Surround back left and right zijn de 6.1 en 7.1 kanalen, wanneer je het apparaat 5.1 aansluit gebruik je deze niet. VOor de achterkanalen gebruik je dan de gewone surround left and right.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Stadium III

Citaat van: Jantje op november 06, 2008, 15:09:16
Surround back left and right zijn de 6.1 en 7.1 kanalen, wanneer je het apparaat 5.1 aansluit gebruik je deze niet. VOor de achterkanalen gebruik je dan de gewone surround left and right.
stupid

5.2.4

LoLife

de pure-direct schakelt (bij mij althans) naast het display ook alle videoopties uit. Lijkt me zelf dan weer iets minder bij een DVD kijken. Maar dat is dan de prijs denk ik die ik moet betalen voor het doorlussen via de receiver. Helaas heb ik maar 1 HDMI-ingang dus ben er ook min of meer op aangewezen, aangezien ik meerdere apparaten met HDMI-aansluiting heb,,
Zelf merk ik ook eerlijk gezegd weinig/geen verschil tussen source direct en pure direct maar dat kan ook aan mijn gehoor liggen natuurlijk;)
Owned: Marantz SR7008 & Monitor Audio: RS6, RS-LCR-center, BR-FX rears + BK Gemini II, Canare 4S8, Cisco HD PVR, Dune HD Max, PS3, 42'' LG led-TV
Wanted: BK XXLS400 sub (of een 2e Gemini II???), Grotere TV (3D/4k), PS4 of Xbox One.