SR4003 instellen zonder tv

Gestart door kraanvogel, november 02, 2008, 22:31:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kraanvogel

Ben net in bezit van de sr4003. Heb nu een probleem omm deze goed in te stellen. Om dit te doen moet je gebruik maken van Svideo . Deze zit niet op mijn tv. Nu moet ik deze handmatig instellen. Maarrrrrrrrrrrr hoe doe ik dit.

Tevens heb ik de play station 3 op deze set aangesloten met een optishe kabel ( zoals jullie weten voor het geluid ). Maar tot op heden geen geluid. hoe los ik dit op . Zitten al een paar dagen werk in maar dit schiet niet op.


Jantje

Heeft de 4003 geen gewoon composiet (geel kabeltje) uit? Er zit vast wel een composiet in op je tv. Het apparaat valt m.i. wel in te stellen zonder de video uit, maar mét wordt het echt een heeeeel stuk makkelijker en overzichtelijker.

Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Stadium III

Je kunt met de SR 4003 via hdmi ook naar de tv toeom de instellingen te maken

Hoe heb je het verder aangesloten en wat is precies je probleem

(je kunt de PS3 via hdmi aansluiten voor geluid van blu ray )
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

kraanvogel

 HLP HLP Samsung HDMI decoder met HDMI kabel naar tv. Audio van de Samsung decoder met tulp naar de SR4003. Playstation HDMI naar TV. Audio van de Playstation met optisch naar SR4003. Playstation geluid ingesteld op optisch. Op het geluid van de playstation na werk alles. De SR4003 moet nog compleet afgeregeld worden. Heb het vermoeden dat ik de instellingen van de receiver ook zo moet zetten dat hij deze optische kabel ziet.

Documentatie geeft aan dat ik voor het afstellen een kabel nodig heb die op de svideo van de TV aangesloten moet worden. ( heb geen svideo aansluiting op de TV ) Is er een verloop in omloop dit zodat ik misschien een ander  ingang op de tv kan gebruiken?? ( ik geef me over ) HLP HLP

WimPeu

#4
Ik heb de SR4002 maar ik neem aan dat ze ongeveer hetzelfde werken.

Voor de PS3. HDMI kabel van PS3 naar de SR. hdmi input 1
Kies op de SR in het input menu de juiste HDMI ingang (hdmi 1) en de mode op auto. (Geluid).
Ga in de PS3 naar Video instellingen -kies dan Audio uitvoer BD/DVD (HDMI) selecteer daar Lineaire PCM.

Voor je HD decoder: HDMI kabel van Samsung naar de SR. HDMI input 2
Kies op de Sr weer in het input menu de juiste HDMI ingang (Hdmi 2) en de mode op auto.

Dan moet het allemaal werken met alle digitale audio mogelijkheden die de Samsung en PS3 bieden.

HDMI kabel van de HDMI out naar je TV.

En klaar is Klara. HB

Let op:
Ik weet niet of de SR4003 ook het instellings menu via HDMI door geeft. In mijn geval niet dus heb ik een Component kabel tussen de SR en de TV.
Om het menu in de SR te bewerken zet ik mijn TV input op component. Dan krijg je alles keurig in beeld.


Suc6!!! byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Lapti

mijn sr5200 heeft een monitor out achterop das gewoon een tulp daarvan in je tv en klaar is kees.
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Stadium III

Het standaard aansluiten en inregelen van de reciever staat perfect uitgelegd in de handleiding

Mocht je eventueel iets hebben dat jue het door een forum lid afgesteld wilt hebben kun je ff kijken wie er in de buurt zit

En je kunt met HDMI ook naar de tv toe om alles af te stellen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

kraanvogel

Ga het donderdag proberen af te regelen. Dus heb ik nodig een HDMI kadel of 2 Tulpen nodig om via beeld af te regen.
Tot dan zijn verdere wetenswaardigheden of afstel hulpen welkom.

thanks

LoLife

Op mun SR 6001 kan ik eenmaal onscreen kiezen welke input welke bron moet worden, bij function setup. Dus raad je aan, probeer in je tv te komen, dan is het zo gepiept!
Owned: Marantz SR7008 & Monitor Audio: RS6, RS-LCR-center, BR-FX rears + BK Gemini II, Canare 4S8, Cisco HD PVR, Dune HD Max, PS3, 42'' LG led-TV
Wanted: BK XXLS400 sub (of een 2e Gemini II???), Grotere TV (3D/4k), PS4 of Xbox One.

kraanvogel

lukt nog steeds niet. zal alles loskoppelen en weer opnieuw aansluiten

redface redface redface redface

Stadium III

In welke omgeving woon je eventueel als het niet wil lukken ?
Zodat iemand je eventueel kan helpen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

kraanvogel

kom uit het koude Noord Holland, Den Helder dus .
Als ik alles heb aangesloten laat ik weten hoe het is gegaan.

Greetzzzzzzzzzz
Edegro

kraanvogel

Eindelijk is alles gelukt. Heb nu alles met HDMI ingesteld en het doet het als de beste.
Na inrichten van het huis alleen even opnieuw kalibreren.

Thanks voor jullie hulp

Greetzzzzzzzzzzzzz
Elco

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4