Citaat van: HAL9000 op november 07, 2008, 10:49:41
Ik heb het stukje ook gezien, ik vind het erg vaag..
met name je cd dubbel laten lezen.....
Dat met die kabels is waar, ''interferentie'' is zo oud als audio zelf.
Ik vindt het ook raar als je cd twee keer laat lezen dat het dan beter klinkt .
Ik hoor toch iets verschil met twee keer inlezen .
Wat een nog aanzienlijk groter verschil geeft is de BNC afsluitplug 75 ohm op de externe da converter aansluiting .
Ik heb twee BNC afsluitpluggen thuis , één van 50 ohm en één van 75 ohm , er is een klein beetje verschil waarneembaar tussen beide afsluitpluggen met het voordeel voor de 75 ohm versie .
Dit is ook logisch te verklaren omdat Marantz in de gebruiksaanwijzing vermeld dat deze DAC uitgang 75 ohm is
De digitale uitgang is af te sluiten via de afstands bedienig en zit dan opgeslagen in het geheugen , ook hier is duidelijk een verschil te horen .
De koperen hulzen geven met name een wat warmere sound wat mij erg aanspreekt .
De andere verschillen zijn een stukje minder makkelijk te horen met de koperen hulzen .
De aarde kabel geeft vooral meer rust in de weergave .
Ook klinkt het weer wat warmer en ook transparanter of luchtiger .
Als ik alle tweaks op het filmpje van Fritz tegelijk verwijder op mijn SA7-S1 hoor ik een behoorlijk groot verschil .
Het is voor mij de moeite meer dan waard en tilt de prestaties een procent of vijf omhoog schat ik ruw in , en het koste mij vrijwel niets .
Totale kosten 1.50 euro voor de afsluitplug 75 ohm , de koperen hulzen heb ik van mijn werk en de aarde kabel met stekkers heb ik zelf uit mijn voorraad gepakt .
Groeten EDWIN B