We hebben momenteel een BK XLS200 op bezoek van Jasper !
En jasper zelf ook !
De BK is een zeer mooi afgewerkte subwoofer met een 10 inch woofer en een 275 w versterker erin
-6 db punt dat aangegeven is is 17 hz
De knoppen achterop zijn goed en degelijk en draaien lekker
Je kunt appart high en low level volume instellen
Je kunt de low level crossover op de LFE stand zetten en dat maakt het makkelijk
Verder kun je de crossover van de high level regelen vanaf 40 hz tot 120 hz
Je hebt ook een fase die van 0 tot 180 graden zelf te bepalen is dus geen vaste standen !
De Stadium III heeft een 10 inch Volt woofer een 200w klasse AB versterker
Het aangegeven -6 db punt is bij de rel ee 12 hz
We hebben ze kwa volume de Stadium III en de BK ongeveer gelijk gezet en dat geld voor high level en low level
Crossover van de rel staat op een goeie 34 hz en van de BK op minimaal dus een 40 hz
We hebben eerst Spiderman 3 gedraaid op blu ray om de LFE power van de BK te testen en ik moet zeggen dat ik die zeer goed vondt !!
Zonder vervorming een aardig volle bass die zeker nog goed te volgens was
Naar wat stukjes te hebben bekeken zijn we naar de dvd van Whistesnake gegaan om eens te kijken hoe zijn mannentje bij muziek neerzette
Mijn conclusie daarin is dat hij het goed doet maar dat de BK meer een film subwoofer is
Al bij al voor de prijs nog steeds zeer goed
We hebben ook nog ff die hard 4.0 in de blu ray speler geduwt en het eind stukje gekeken met de straaljager en de truck die over het wegdek heen dendert!
Mooie explosie's zeer luid en duidelijk ( hadden wel subvolume wat opgeschroeft ) een mooie prestatie gezien zijn gewicht van 18 kg dat alles mooi bleef en dat ie op zijn plek bleef
Verder hebben we in de stukken die we hebben bekeken zo nu een dan eens hetzelfde stukje opgezet en de kabels in de rel geduwt
Wat mij daarin opviel was dat de rel wel dieper ging maar niet extreem luider het volume was allebij netjes
De muziakale kant van de rel is in mijn opzicht wel beter (sneller en acurater) wat voor mij een mooi plus punt is omdat ik veel muziek luister
Kwa films ook wat meer druk al deed de langslag woofer van de BK ook zeer netjes zijn best
Al bij al is de BK wel een aanrader voor mensen die en wat kleinere subwoofer zoeken die netjes is afgewerkt
En die met film en muziek tevreden willen zijn
Zo was ff een kleine vergelijking