PM7001 of toch de PM7001 KI?

Gestart door Dennis E36, oktober 29, 2008, 09:47:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis E36

Ik zit er aan te denken mijn huidige PM7001 te verkopen en een PM7001 KI aan te schaffen.
Dit omdat de KI versies vaak beter presteren. Wie heeft ervaring met de 7001's?
Is dit een verstandige zet of toch zonde van het geld?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

dmeerpa

Vermoed dat het ook zal afhangen wat de upgrade zou kosten. voor 50€ zou ik niet nadenken, voor 500€ (wel overdreven, maar wil iets duidelijk maken) dan weer wel, snap je.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Dennis E36

De vraagprijs van de KI op internet 2e hands ligt toch rond de €500,-, aangezien de meesten deze versterker voor € 799,- gekocht hebben. Sommige webwinkels bieden hem aan voor +/- € 600,-. Wat ik kan vragen voor mijn gewone 7001 is wellicht zo'n € 250,-. Ik zal dus moeten denken aan een meerprijs van tussen de € 200,- en € 300,- euro. Is de upgrade dan nog de moeite waard?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Lapti

Persoonlijk denk ik dat je dan beter even kunt sparen. Maar ik ken de verschillen tussen de 7001 en 7001ki niet.

amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

HiFi gek

Van de KI versies van Marantz apparatuur is het bekent dat Ken Ishiwata die aanpast naar zijn eigen persoonlijke voorkeur en hij probeert ook het uiterste er uit te halen qua prestaties .

Zelf heb ik nog nooit een direct vergelijk gemaakt , dus weet ik ook niet of het de meerprijs waard is .


Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Staan op de diverse 2de handse sites leuke Marntz versterkers voor goede prijzen PM17 PM16


succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Ik zou de meerprijs niet betalen voor de KI versie. Ja, hij zal beter klinken, maar niet zoveel beter. Dan kan je beter een geheel andere versterker kopen, zoals de PM15, PM16 of eventueel zometeen mijn PM95 (die ik eerst langs HAL9000 breng voor een servicebeurt, maar is nog steeds in de planning).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mahansz

Ik heb beide voorlopers gehad (pm7200 en de pm7200KI): het verschil was er wel, maar echt minimaal. Ik ben (logischerwijs) van de 7200 naar de 7200KI, om vervolgens naar de pm17 te gaan. De laatste stap was verreweg de beste upgrade, dus misschien is dat een optie? 
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Jantje

Ipv inderdaad de 7001KI te kopen zou ik eerder denken aan een PM16/17.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

MadVillain

Liever een 2e handse pm17/16/14!

Is aanzienlijk beter en niet kapot te krijgen. Zelf heb ik ook de pm7001 gehad maar de pm17 is echt een vooruitgang

TurboMarco

Ik zou ze wel eens naast elkaar willen beluisteren  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HiFi gek

Een jaar of drie geleden had ik zelf de PM14mk2ki .
Volop van genoten .

Groeten  EDWIN  B

Dennis E36

Citaat van: Marco op oktober 30, 2008, 00:56:57
Ik zou ze wel eens naast elkaar willen beluisteren  :yes:

Welke bedoel je? De PM7001 tegen de PM17??? Denk idd dat dat ook wel een flinke vooruitgang moet zijn.
Mijn vader heeft de PM16/CD17 combinatie op dezelfde speakers en moet zeggen dat dat wel een flink verschil oplevert tov mijn PM7001/SA7001
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

greg

Ben zelf in het bezit van de combi PM7001 KI en SA7001 KI en ben erg tevreden. Deze sturen mijn toch wel zware "statische" speakers type B&W 604 S3 (in tegenstelling tot mijn eerdere posts) moeiteloos aan!

Advies is moeilijk te geven daar ik zelf nooit naar de "niet" KI versie`s heb mogen luisteren, maar ben echt niet ontevreden over bovengenoemde combi!

Verder succes met zoektocht........

Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic