Nieuwe luidsprekers gezocht voor Marantz PM-17!

Gestart door djstrike, oktober 26, 2008, 09:55:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

djstrike

Hallo,

Ik ben al enkele jaren in het bezit van de Marantz PM17 versterker welke ik recentelijk uitgebreid heb met de Marantz Cd-16 CD-Speler (voorheen een Denon CD speler gehad, maar deze was stukken minder)!

Nu ben ik in het bezit van de KEF reference Model One luidspreker, deze combi is best goed, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een betere luidspreker. Ik heb de volgende speakers op het oog: Sonus Faber Concertino / HeptaTwo / Dynaudio Excite 16. Welke van deze speakers (of welke andere speakers) zou ik het beste met deze versterker kunnen combineren? Iemand advies?

Ik hoor graag van jullie! :-D

Stadium III

Hoi en welkom !!!

Wat is je buget om uit te geven !?

Verder zou ik idd gaan kijken naar Dynaudio/Acoustic energy/Mordaunt Short enz

Je hebt zoveel merken en zoveel smaken en tja ga zelf eens luisteren naar wat je mooi vind !

En natuurlijk eens een keer mooie foto's plaatden houdt iedereen wel van !

Suc 6 ermee
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

djstrike

Hallo! Bedankt! ik was vergeten idd aan te geven dat ik nieuw ben op dit forum, mijn budget zal maximaal 2000 euro bedragen. dit mogen de speakers dus maximaal per paar kosten.

Stadium III

Pff voor een 1000euro per stuk dan gaan de deuren wel open ja!

Tja ik ben zelf helemaal weg van acoustic energy !

En er zullen zat anderen merken voorbij gaan komen !

Wat heb je zelfal beluisterd ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Citaat van: djstrike op oktober 26, 2008, 10:05:18
Hallo! Bedankt! ik was vergeten idd aan te geven dat ik nieuw ben op dit forum, mijn budget zal maximaal 2000 euro bedragen. dit mogen de speakers dus maximaal per paar kosten.

Volgens mij zul je met 2000 euro per paar niet echt een verbetering gaan maken t.o.v. je Kef-Reference model one .
Ik weet niet wat je bedoeling is maar als je de Kef boxen wilt overtreffen qua presteren zou ik dat bedrag minstens verdubbelen .
Uw Kef boxen zijn niet even de eerste de beste als je begrijpt wat ik bedoel .
Je zou kunnen overwegen om een tweedehands paar boxen van hoog niveau te kopen dan kun je toch blijven bij die 2000 euro , terwijl je dan boxen kunt hebben van tegen de 5000 euro .

Hou er vooral rekening mee dat de boxen uitstekend moeten matchen met uw apparatuur , dat is zeer belangrijk want duur wil niet automatisch zeggen dat het dan altijd goed is .
Het beste is natuurlijk om te proberen diverse demoparen thuis op proef te krijgen , zijn de door u gewilde boxen dan qua prijs niet haalbaar dan kun je altijd nog overwegen om ze tweedehands te kopen .

Groeten  EDWIN  B

Maurice

Het gaat er als eerste om: wat wil je verbeteren/veranderen aan het geluid tov de KEF's?
je noemt nu namelijk compleet andere klanksignaturen qua merken. Indien je dit duidelijk maakt, kunnen wij je ook gerichter helpen.
Tot die tijd zul je uitsluitend persoonlijke voorkeuren van de leden horen (de mijne uit jouw lijstje is Dynaudio).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain

Citaat van: Maurice op oktober 26, 2008, 21:13:46
Het gaat er als eerste om: wat wil je verbeteren/veranderen aan het geluid tov de KEF's?
je noemt nu namelijk compleet andere klanksignaturen qua merken. Indien je dit duidelijk maakt, kunnen wij je ook gerichter helpen.
Tot die tijd zul je uitsluitend persoonlijke voorkeuren van de leden horen (de mijne uit jouw lijstje is Dynaudio).

Dat vind ik zelf altijd heel moeilijk om aan te geven wat ik wil verbeteren.

Dat het uiteindelijke resultaat zo dicht mogelijk aan perfectie moet komen voor een zo laag mogelijke prijs, is denk ik wel duidelijk  :-P


Maurice

Citaat van: MadVillain op oktober 27, 2008, 00:48:00
Dat vind ik zelf altijd heel moeilijk om aan te geven wat ik wil verbeteren.

Dat het uiteindelijke resultaat zo dicht mogelijk aan perfectie moet komen voor een zo laag mogelijke prijs, is denk ik wel duidelijk  :-P
Ik ook heel moeilijk, maar perfectie is voor iedereen en elke set weer anders. Ik hou van een hyperneutraal geluid, vandaar dat ik met scan-speak op Rotel versterkers werk. Daartegen zijn er ook weer mensen die dit verschrikkelijk vinden en bijvoorbeeld een KEF speaker op vintage Marantz zetten, wat weer bijna de andere uiterste is.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Het is gewoon een zaak van div boxen uitproberen die jij op het oog hebt in je eigen woonkamer .
En daaruit vloeit dan de door jouw gewenste klank en kun je een keuze maken .

Groeten  EDWIN  B

mahansz

Citaat van: HiFi gek op oktober 26, 2008, 17:15:01
Volgens mij zul je met 2000 euro per paar niet echt een verbetering gaan maken t.o.v. je Kef-Reference model one .
Ik weet niet wat je bedoeling is maar als je de Kef boxen wilt overtreffen qua presteren zou ik dat bedrag minstens verdubbelen .
Uw Kef boxen zijn niet even de eerste de beste als je begrijpt wat ik bedoel .
Je zou kunnen overwegen om een tweedehands paar boxen van hoog niveau te kopen dan kun je toch blijven bij die 2000 euro , terwijl je dan boxen kunt hebben van tegen de 5000 euro .

Hou er vooral rekening mee dat de boxen uitstekend moeten matchen met uw apparatuur , dat is zeer belangrijk want duur wil niet automatisch zeggen dat het dan altijd goed is .
Het beste is natuurlijk om te proberen diverse demoparen thuis op proef te krijgen , zijn de door u gewilde boxen dan qua prijs niet haalbaar dan kun je altijd nog overwegen om ze tweedehands te kopen .

Groeten  EDWIN  B

Helemaal met Edwin eens! Kleine aanvulling misschien toch: de Kef's kan je inderdaad niet zo gauw overtreffen, maar je kan natuurlijk wel een andere sound preferreren van dezelfde kwaliteit. Het is dus maar wat je wilt......
Als je voor het 'overtreffen' van de kef's gaat, dan zou ik persoonlijk naar tweedehands speakers kijken..
en dan nog persoonlijker, kijk eens naar Totems!!!!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Vlearmoes

Misschien kun je navraag doen naar model two/three van de oude serie

helaas zijn mijn model Three`s niet te koop  :no:

ik had wel interesse in jouw model one`s...helaas zijn ze niet zwart  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

HiFi gek

Citaat van: Vlearmoes op oktober 28, 2008, 23:26:32
Misschien kun je navraag doen naar model two/three van de oude serie

helaas zijn mijn model Three`s niet te koop  :no:

ik had wel interesse in jouw model one`s...helaas zijn ze niet zwart  :|


IK heb vroeger eens in tweestrijd gestaan om een model three van Kef te kopen .
Maar ik deed het niet omdat er naar mijn smaak te veel laag uit kwam .


Groeten  EDWIN  B

mars

oi

op marktplaats staat een set audio physic ''tempo''  , errug ,mooie speaker

en er heeft een hele tijd een stel mc-system m1.3 gestaan <<<<<<<<<<<<<<<<< met name deze , als je deze te pakken kan krijgen . dan kan je stellen dat je klaar bent , ik vind ze nog net iets mooier dan mijn speakers.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Bernard Hi-5

#13
...

mars

oi

ja dat hangt er een beetje vanaf bernard , waar ik mijn mc-system m3 heb gekocht stonden ze te spelen over twee mono buizenblokken van  12 watt elk, mooi hoor en het gaat goed maar ik persoonlijk hou niet van buizen in een eidversterker.
Je moet natuurlijk ook kijken hoeveel met hoeveel stroom de wattjes naar de speakers worden gestuurd.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun